Project langzaam weer een beetje opgepakt. Allereerst de vers gespoten Koni.
De auto stond nog steeds op het frame met de zwenkwieltjes, waarmee hij naar de straler en de spuiter is geweest.
Om dit eronderuit te krijgen moest de auto flink worden opgebokt. Dus flinke steunen laten maken.
Daar staat ie dan. Tegen het plafond zie je nog net wat blauws, dat is de motorkap die ik daar op wat steunen
heb gelegd.

Sfeerplaatje van de onderzijde

As weer eronder.
De volgende uitdaging was hoe het ding naar beneden te krijgen. Vooraan had ik hem aan een takel hangen, maar
achteraan in de garage kan ik er geen (veilig) aan het plafond vast maken. Dus ik moest achteraan wat onder de
wielen leggen, maar ik had niet genoeg materiaal zoals stenen of hout liggen. Nu hebben we op het werk mooie
houten blokken liggen om machines in zeecontainers vast te zetten. Aldus, vorige week zondag de kofferbak van
m'n 156 eerst met deze blokjes gaan volgooien.

Een 156 met parketvloer
Beetje bij beetje de boel laten zakken.

Meteen ook de versnellingsbak gemonteerd.
Het plan was om meteen ook de motor erin te takelen, de takel moest na het wekend weer terug naar het werk
voor de jaarlijkse keuring. Helaas, m'n vader had andere plannen die middag en alléén een motor in het vooronder
laten zakken is me toch wat link. Voor je het weet zit er blauwe verf op het aluminium
Dus dat komt t.z.t. wel weer.
Tenslotte nog wat. Op bijgaande foto zie je het frame waarop de auto voor de restauratie heeft gestaan. Dit
staat natuurlijk nu in de weg. Bovendien ga ik na deze auto geen restauratie meer doen, zoals ik na de Giulia
ook al heb gezegd

Dus, mocht iemand hierin interesse hebben: voor een kratje Alfa pils mag je het meenemen. MAAR: je moet zéér
znel zijn, want anders geeft m'n vader het ding mee aan de oudijzerhandel, want tenslotte staat het nu in zijn tuin.

Heb je interesse, meldt je dan in elk geval meteen.