Gebruikersavatar
ikke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 907
Lid geworden op: do jan 06, 2005 20:09
Locatie: Breda

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

di jan 11, 2005 00:34

100 in zijn 2?, 1.5TI, tenminste de mijne kan het, tja dat wil zeggen, ik heb het al eens gedaan , het was toen ff nodig. Maar ik heb gehoord dat de versnellingsbak van een 1.3S ook erg ver doortrekt. Ik eheb wel eens gehoord als je een 33 erg snel wilt maken gooi je in een type 2 (laag gewicht)een 1.3S(ver doortrekken)versnellingsbak, gekoppeld aan de 1.7 16v motor(veel pk's), maar als dit echt waar is?. Ik moet zeggen, ik heb er zelf ook al eens over na gedacht, een 16v in de mijne te gooien, maat mijn 1.5 gaat maar niet kapot, en snel is ie zo ook wel.

Dus dat daksysteem heb je nog?, erg fijn, ik zocht eigenlijk voornamelijk het systeem dat in het dak zelf zit, en het systeempje dat op het ruitje zit. Je bent een held, of heldin als je die onderdeeltje nog zou hebben, wat vraag je er voor?.


etienne

Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

Re: RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

di jan 11, 2005 16:44

om eerlijk te zeggen heb ik er ook nog geen haast mee, maar als die bij jou in de weg ligt, wil ik je er wel van verlossen :wink:

Ik heb op het oude forum gelezen dat de QV bak als verhouding van pignon- / kroonwiel 10/37 zou moeten zijn.

Rens
als je wil komen,hoor ik het wel.grtzz roy.

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

di jan 11, 2005 17:25

Maar weet je of het pignon wiel 10 tandjes heeft, want ik vind het eerlijk gezegd wel zonde om voor niks om en neeer te rijden. Want juist een langere bak lijkt me wel fijn.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

Re: RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

di jan 11, 2005 17:28


Dus dat daksysteem heb je nog?, erg fijn, ik zocht eigenlijk voornamelijk het systeem dat in het dak zelf zit, en het systeempje dat op het ruitje zit. Je bent een held, of heldin als je die onderdeeltje nog zou hebben, wat vraag je er voor?.

etienne
hoi, ik heb alles nog liggen thuis, anders mail me maar even: renshermans@hotmail.com

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

di jan 11, 2005 18:47

Met de lange bak (10/37) haal je wel 100 in z'n twee. Ik dacht bij iets van 6500 toeren, zal het morgen nog eens proberen. Mijn motor leverde op de rollenbank 122,8pk bij 6000 toeren maar bij 6500 zat het vermogen nog boven de 120pk dus een beetje ver doortrekken heeft best zin.

In m'n type 1 16V heb ik een korte bak zitten. Die haalt dankzij de squadrachip precies 100 in z'n 2 bij 7300 toeren. Maar dat is een type 1 bak volgens mij, en als ik het goed heb zijn daarbij de overbrengverhoudingen van de 1e drie versnellingen iets anders.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

di jan 11, 2005 19:25

Is de bak van een type 1 anders dan een type2? Ik ga vrijdag een type 1 ophalen, maar deze had een nogal oncommunicatieve bak, niet zo strak als de bak in mijn type 2. Maakt de type 1 niet gebruik van een Sud bak?
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Gebruikersavatar
ikke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 907
Lid geworden op: do jan 06, 2005 20:09
Locatie: Breda

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

di jan 11, 2005 21:53

Vandaag nog eventjes gecontroleerd, een 1.5TI trekt inderdaad tot 100 in zijn 2, sorry alleen vergeten wat het toerental daarbij was :oops: . Na ongeveer eem maand kan de mijne ook weer gezond de weg op, nu alleen nog een spuiter tegen het lijf aan lopen.

Maxor, een type 1 :wink: ?, erg mooi zeg , in welke staat?, en wel nog orgineel hoop ik?

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

di jan 11, 2005 22:24

Staat, laswerk aan veerkoker. Kleur is ivoor met zwarte onderrand, een originele Nederlandse 33 uit 1983 1.5. Echt 1 van de allereerste! Er zit wel redelijk wat roest aan, maar qua chassis heel wat beter dan mn type 2 SW, maar qua carosserie is het omgedraaid.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

wo jan 12, 2005 13:12

Je hebt zeker die type 1 van Serge gekocht? Beter dat 'ie bewaard blijft. Mijn type 1 is een QV van '85, maar die was door de vorige eigenaar volledig omgebouwd naar een type 2. Inmiddels heb ik er een 16V in gehangen en weer een type 1 dashboard, maar hij is dus niet echt origineel.

Het gedeelte onder de pook van een type 1 is anders, ik weet niet of dat hetzelfde is als bij de Sud. Mijn type 1 schakelt er heel goed mee, maar het kan ook nogal sponzig aanvoelen. Een type 2 heeft een andere pook en schakelt het beste. Bij de type 3 hebben ze de stangen veranderd (clipje zit onder ipv boven) en die schakelt weer minder.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

wo jan 12, 2005 14:03

Ja klopt, is de 33 van Serge. Maakt mij niet zoveel uit dat hij sponzig schakelt, vergeleken met de Panda van mn moeder is het nog snaarstrak. Maar heb je er een 16v met carbs in gehangen of gewoon een normale? Een QV carbs blok is toch een stuk fijner ofniet?
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Gebruikersavatar
ikke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 907
Lid geworden op: do jan 06, 2005 20:09
Locatie: Breda

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

wo jan 12, 2005 16:09

Ja Huib, inderdaad, hoe heb je dat allemaal gedaan, een 16v motor in een type 1, of 2?, is da moeilijk? :wink: Misschien wil ik deze upgrade ook eens ondernemen, ooit,.... helaas geen geld, en plaats, en ik ben te aardig geweest tegen mijn motortje, dus die is eigenlijk nog niet aan vervanging toe.

etienne

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

wo jan 12, 2005 19:22

Als je aardig blijft doen tegen je blokje gaat ie nog lang mee!! Blokje van mijn SW heeft 251.000 gelopen, maar dat loopt echt als een zonnetje, na een lange tijd stilstand starten na drie keer proberen en kon vrijwel direct na het starten de choke wegdoen en het liep super netjes stationair!! Dus dat gaat nog wel ffkes mee allemaal!
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

Re: RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

wo jan 12, 2005 20:18

Maar heb je er een 16v met carbs in gehangen of gewoon een normale? Een QV carbs blok is toch een stuk fijner ofniet?
Een gewone 16V, met carbs liggen ze niet op elke straathoek te koop. En ik ben helaas (nog) niet handig genoeg om zelf de inlaatstukken te maken, daarnaast komen er ook nog behoorlijke kosten bij voor het afstellen van de carbs op de rollenbank. Daarnaast zat Forza toen op ca. 145 pk met z'n 16V cars, terwijl een injectie met squadrachip op 140 pk zit. Dat verschil vond ik niet opwegen tegen de meerkosten. Hoewel het geluid en de reactie op het gas ook wel een hoop goedmaken, dan zijn carbs echt beter.

Een QV carbs blok is zeker fijner. Ik wilde sneller dus vandaar de 16V, maar dat valt in de praktijk nog best tegen. Ik ben nog aan het uitzoeken of mijn motor wel genoeg vermogen levert, want een QV carbs is nu gewoon sneller.

@ikke
de ombouw valt best mee. Het blok past er zonder problemen in als je daarna het subframe van de 16V monteert. Het meeste werk zit hem in het aanleggen van het brandstofsysteem voor injectie, dus met elektronische pomp en filter en hogedruk leidingen vanaf de tank. Het elektronische gedeelte valt heel erg mee, de kabelboom van de injectie is één geheel en hoeft alleen voeding en massa te krijgen. Wel moet je de computer ergens in het interieur zien te plaatsen. De laatste aanpassingen die je moet doen zijn aan het koelsysteem. Eén van de slangen naar de radiateur moet aangepast worden. Daarnaast heb ik de onderste radiateursteunen verplaatst en de koelfan aangepast.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

wo jan 12, 2005 20:23

Wat was jou Type 1 oorspronkelijk Nederlands? Een 1.5QV of? Foto's?
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

wo jan 12, 2005 21:01

Wat was jou Type 1 oorspronkelijk Nederlands? Een 1.5QV of? Foto's?
Dit is een type 1.
Afbeelding

Terug naar “Projecten”