Idd de voorspanning wordt hoger en daardoor de druk.
Drysump zorgt er voor dat er altijd olie is voor de motor (in een porche boxer zit het standaard), vaak met een pomp en een extra vaatje voor olie. Louis H. heeft het op zijn 33 en formule boxer zitten.
Ik heb er niet voor gekozen maar op een andere manier er voor gezorgd dat er genoeg olie op de juiste plaats is.
Boxers hebben de eigenschap dat er olie uit het carter kan gaan als je hard door de bocht rijdt en dat moet je dus voorkomen. Daarbij gaat de olie overdreven achter de zuigers klotsen en schuim vormen. Dat schuim is de dood voor de krukas. de oliefilm wordt dan namelijk vervangen door lucht en en lagerschalen kunnen daar niet tegen.
Verder wordt er bij racemotoren vaak voor gezorgd dat de krukas t.o.v. de kop(pen) meer olie krijgt. dus worden de olie kanalen aangepast.
Tot slot: ik ga vragen of er bij Usato in Ridderkerk op een zaterdag een keer een workshop voor boxers gegeven kan worden. Dat wil ik wel organiseren (er blijkt vraag naar te zijn op het forum)