Pagina 3 van 14

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: vr jun 25, 2010 23:19
door yuri 75 V6
Zo´n bak heb ik nog. Toestand onbekend, maar ik heb hem wel... en mag weg.

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: za jun 26, 2010 01:06
door giuliettaevo
In mijn ogen ook de ideale bak voor achter een v6 ( en in de ogen van Alfa zelf ook wel, SZ/RZ had dezelfde eindoverbrenging :wink: ), hangt veel lekkerder aan het gas en maakt toch niet teveel toeren op de snelweg. TS bak is net te kort voor een v6 om fijn mee te rijden. Bovendien is het 1 op 1 uitwisselbaar met een v6 bak. :)

Met de 3.5 zal Yuri hem wel niet nodighebben, koppel zat voor lange versnellingen. 8)

Re: RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: za jun 26, 2010 01:10
door yuri 75 V6
Met de 3.5 zal Yuri hem wel niet nodighebben, koppel zat voor lange versnellingen. 8)
Jij snapt hem ;) Daar had ik die bak voor bedoeld, maar het apparaat trekt prima zoals het is met de QV-bak. Met de TB-bak zou ik het een beetje kunnen verbeteren maar het sop is de kool niet waard denk ik.

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: za jun 26, 2010 09:46
door brolli21
Kan je achter die 3,5 niet beter een 2,4 TD bak hangen???

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: za jun 26, 2010 10:14
door giuliettaevo
Nee, veel te lang :( .... weet zo even de eindoverbrenging van de 2.4TD niet meer uit het hoofd maar die is nog een stuk langer als de 3.0. :wink:

Een 2.4TD bak is misschien nog wel moeilijker te vinden als een Tb bak... hoewel Yuri ze gewoon allebei heeft liggen waarschijnlijk. :lol:

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: za jun 26, 2010 10:23
door yuri 75 V6
Nog wat verder off topic (sorry Stan): 2.4TD-bak is bizar lang, dan draai je 2500rpm bij 120km/h. Dat trekt een 3.5 prima, maar dan lever je wel erg veel in op acceleratie, alhoewel het ding vanaf iets boven de 2000rpm trekt als een bruine beer. QV-overbrenging is prima.

Re: RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: za jun 26, 2010 22:09
door Carbo
In mijn ogen ook de ideale bak voor achter een v6 ( en in de ogen van Alfa zelf ook wel, SZ/RZ had dezelfde eindoverbrenging :wink: ), hangt veel lekkerder aan het gas en maakt toch niet teveel toeren op de snelweg. TS bak is net te kort voor een v6 om fijn mee te rijden. Bovendien is het 1 op 1 uitwisselbaar met een v6 bak. :)

Met de 3.5 zal Yuri hem wel niet nodighebben, koppel zat voor lange versnellingen. 8)
Helemaal mee eens! :wink: De tb bak ligt voor mijn 3,0l al klaar! :biggrin:

Gr,
Carl

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: wo jul 07, 2010 19:27
door Stan75
stuurpomp hangt eraan:
Afbeelding

En de groene bosch injectoren:
Afbeelding

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: wo jul 07, 2010 20:30
door GTV42.0
Dit ziet er zeer gelikt uit moet ik bekennen :shock: 8)

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: zo jul 11, 2010 13:03
door mverhari
ik vind het knap, het werk dat je dat je maak is super strak 8)
alleen waarom wil je stuurbekrachtiging houden je heb er alleen maar last van
( gewicht,leidingen die in de weg zitten en het kost vermogen )
maar ik blijf het volgen vind het altijd leuk turbo projecten

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: zo jul 11, 2010 15:44
door giuliettaevo
Dat van dat vermogen kosten vind ik zo'n zwak verhaal... als je rechtuit gaat loopt die pomp helemaal niet zwaar en als je stuurt heb je meestal niet de allerlaatste pk nodig. :?
knappe jongen die verschil in vermogen gaat voelen met of zonder pomp. :roll:

Maar het is een erg nette oplossing! =D>

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: zo jul 11, 2010 17:12
door Wouter van den Brande
Goed bezig met de TB :lol:

Toch de Bosch Green Injectoren gepakt :wink:

Wanneer gaat ie draaien 8)



Greetzz..

Wouter

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: ma jul 12, 2010 08:25
door mverhari
Vandaar dat alle raceauto's met stuurbekrachtiging rijden ?!?!?
Ik heb zelf 2 jaar rond gereden zonder met een 2liter TS 75
de bekrachtiging is hoogstens fijn bij parkeren voor de rest gebruik je het niet

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: ma jul 12, 2010 11:54
door giuliettaevo
Veel racers rijden er idd met stuurbekrachtiging :wink: ... Toevallig geen 75 ers nee maar ik geloof dat de 155ers wel de bekrachtiging houden. :lol:

Dit wordt ook geen raceauto geloof ik dus voor het parkeren kan het wel makkelijk zijn. :wink:

Zelf vind ik het ook niet heel erg nodig, mijn eigen 75 Tb had het niet en ik miste het ook niet.

RE: Revisie 1.8 Turbo

Geplaatst: wo jul 28, 2010 00:16
door Stan75
Hij heeft gister gedraaid!!!
gister bij BS-autotune de KDFI aangesloten,
1 keer starten en hij liep.

Afbeelding

nog te doen:
- boostcontroller
- luchtomloopklep
- uitlaat
- intercooler
- olie koeler
- launch control