do aug 18, 2005 00:23
Een dagje eerder dan verwacht opgehaald. Het rijdt erg goed, maar heel anders dan de 2000GTV. Een vlotte gentleman, versus een snelle kwajongen.
Vanmiddag eerst een rondje gereden door het Land van Altena, om de eerste meters uit te proberen. Wennen aan de staande pedalen en het weggedrag. De wielophangingen voelen erg strak aan, op slechte binnenwegen rammelt er erg weinig onder de auto. Het schakelen gaat mooi strak en precies. De motor moet nog een beetje los komen, alsof die nog ingereden moet worden. Dat is ook niet zo gek na 10 jaar stil staan. Het weggedrag is wat vaag. Er zitten 165 SR 14 banden onder, die waarschijnlijk nog veel ouder zijn dan 10 jaar. Wel comfortabel, maar het draagt niet bij aan strak sturen. Ook het geluid is beschaafd, door de helemaal originele uitlaat. Tot nu toe kende ik alleen maar Bertones met een brulpijp.
Op het gemak terug naar Roosendaal getoerd. Eenmaal thuis blijkt de stationair loop een beetje van slag, zo rond de 1500 toeren. Aan het begin van de avond toch nog even terug uit de garage en nog een rondje door de polder. Het begint al wat vertouwder aan te voelen. Langzaam begint het gevoel te komen dat het mijn auto aan het worden is, duurt altijd even.
Het wordt donker, lichten aan. De dashboard verlichting blijkt een eigen schakelaar te hebben, alles mooi verlicht, zelfs in het klokje wat met een beetje hulp ook weer op gang is gekomen. Linkerdeur open, binnenverlichting links aan, rechterdeur open, binnenverlichting rechts aan, toch leuk van een '69er. Achteruit rijdend op de oprit, achteruitrijlicht werkt ook. Mooie details.
Maar! Met alle ontdekkingen, vergeten foto's te maken. Die komen nog wel. Wordt vervolgd. Nog wat over waarom het onderwerp 'project 1750' tussen aanhalingstekens staat. Dit gaat te snel voor de term project. Eigenlijk is dit gewoon pure pats, auto kopen, naar de garage en alles laten maken wat ze tegenkomen. Pas een paar uur zelf besteed. Dit is niets vergeleken met de mooie fotoseries van kale koetsen die met noest werk weer in volle glorie worden hersteld. Positief uitgelegd, met een flinke schop heb je wel snel een auto aan de praat die het verdient om na 10 jaar stilstand weer in zijn volle glorie terug gebracht te worden.
Rest nog de complimenten voor het vakmanschap van de mannen van Goos van Pelt, klasse!