ciclista
Guru
Guru

RE: 'Project 1750GTV'

do aug 04, 2005 21:46

Die oprijwagen is een Mercedes, maar ik ben even kwijt wie van de buurmannen daar iets in zag.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 'Project 1750GTV'

do aug 04, 2005 21:48

Die oprijwagen is een Mercedes, maar ik ben even kwijt wie van de buurmannen daar iets in zag.
Rav! :evil:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

patje1100
Guru
Guru

do aug 04, 2005 22:39

Ja, natuurlijk bedoelde ik die oprij wagen. Die heeft Rav nl nodig :lol: :wink:

Even serieus. Ik heb een collega die nu in de 50 is en deze 1750 was the car to have in zijn stoere jongens tijd. Hij weet dat ik een beetje aan die ouwe Alfa's zit te rommelen (als ik niet aan een benz zit te klooien natuurlijk). Vanmorgen liet ik hem deze topic zien.

Hij heeft gewoon 2 uur lang zitten kwijlen naar jouw schitterende blauwe bolide. Elke keer kwam ie weer langs en vroeg aan me... Pat, als je ooit zoiets tegenkomt moet je me meteen tippen hoor. Hier had ik tegen aan moeten lopen en dan kan jij hem onderhouden voor me.

Ik heb hem uiteindelijk gezegd dat ie maar eens aan zijn werk moest gaan beginnen :wink:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do aug 04, 2005 22:48

tippen....tja....op een J.R. Ewing kar na is er in jouw buurt niet veel te zien hé ! :twisted:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

do aug 04, 2005 22:50

Ja, natuurlijk bedoelde ik die oprij wagen. Die heeft Rav nl nodig :lol: :wink:

Even serieus. Ik heb een collega die nu in de 50 is en deze 1750 was the car to have in zijn stoere jongens tijd. Hij weet dat ik een beetje aan die ouwe Alfa's zit te rommelen (als ik niet aan een benz zit te klooien natuurlijk). Vanmorgen liet ik hem deze topic zien.

Hij heeft gewoon 2 uur lang zitten kwijlen naar jouw schitterende blauwe bolide. Elke keer kwam ie weer langs en vroeg aan me... Pat, als je ooit zoiets tegenkomt moet je me meteen tippen hoor. Hier had ik tegen aan moeten lopen en dan kan jij hem onderhouden voor me.

Ik heb hem uiteindelijk gezegd dat ie maar eens aan zijn werk moest gaan beginnen :wink:

Die oprijwagen heb jij al 3 keer nodig gehad :wink: (weet je nog, fiat, giulia, 75??)

als jij het onderhoud moet doen wie zorgt er dan voor dat die Alfa mooi loopt??
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

do aug 04, 2005 22:51

Gelukkig dat je alleen je reservewielbak beschadigde (de buurman heeft nogal moeite met lezen... :wink: ) en verder niks. Ik vind het een mooie Alfa!!!! =D> :thumbs: hij zal je vast wel veel plezier geven! :thumbs:

Patje bedoelde aan de oprijwagen !!!!

:wink:
och heden, jij ook hier? Mocht je ff achter de computer? :wink:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

do aug 04, 2005 22:52

:oops: Sorry Ciclista, ik zit in jouw topic weer ver af te dwalen, excuus!! :oops:

Jouw 1750 is gewoon ergrrrrrruuuuuuuuggggggggg mooi!! =D> =D> =D> =D>

Koen
Advanced Member
Advanced Member

vr aug 12, 2005 17:55

Jouw 1750 is gewoon ergrrrrrruuuuuuuuggggggggg mooi!! =D> =D> =D> =D>
Das idd zeker waar ! =P~

Waarom vind ik nou nooit zoiets :cry:
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

zo aug 14, 2005 20:47

Mooie Bert!!!!En een mooi project :thumbs: Hee Mark is ie klaar voor de tweede Kalmthoutse Heide meeting? :wink:

ciclista
Guru
Guru

zo aug 14, 2005 21:27

Als alles goed gaat, ga ik 'm donderdag 18 ophalen. Eerst maar weer eens een beetje inrijden na 10 jaar stilstand. Er zal vast nog wel een en ander naar boven komen. En het interieur moet nog schoongemaakt worden, ruikt nog niet echt aangenaam.
Al met al was ie dus in 2 weken klaar. Foto's volgen wel weer, en een lijstje wat er allemaal aan gedaan is.

Koen
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 15, 2005 00:52

Ben benieuwd, laat maar komen die foto's.

Das dan ook zeker een reden om een tweede meetingetje te organiseren !
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Ricambi Originali

ma aug 15, 2005 02:51

Ben benieuwd naar je verhaal als je de eerste rit hebt gemaakt. Veel plezier met je schitterende aanwinst :)

Groet, Ro

ciclista
Guru
Guru

do aug 18, 2005 00:23

Een dagje eerder dan verwacht opgehaald. Het rijdt erg goed, maar heel anders dan de 2000GTV. Een vlotte gentleman, versus een snelle kwajongen.

Vanmiddag eerst een rondje gereden door het Land van Altena, om de eerste meters uit te proberen. Wennen aan de staande pedalen en het weggedrag. De wielophangingen voelen erg strak aan, op slechte binnenwegen rammelt er erg weinig onder de auto. Het schakelen gaat mooi strak en precies. De motor moet nog een beetje los komen, alsof die nog ingereden moet worden. Dat is ook niet zo gek na 10 jaar stil staan. Het weggedrag is wat vaag. Er zitten 165 SR 14 banden onder, die waarschijnlijk nog veel ouder zijn dan 10 jaar. Wel comfortabel, maar het draagt niet bij aan strak sturen. Ook het geluid is beschaafd, door de helemaal originele uitlaat. Tot nu toe kende ik alleen maar Bertones met een brulpijp.

Op het gemak terug naar Roosendaal getoerd. Eenmaal thuis blijkt de stationair loop een beetje van slag, zo rond de 1500 toeren. Aan het begin van de avond toch nog even terug uit de garage en nog een rondje door de polder. Het begint al wat vertouwder aan te voelen. Langzaam begint het gevoel te komen dat het mijn auto aan het worden is, duurt altijd even.

Het wordt donker, lichten aan. De dashboard verlichting blijkt een eigen schakelaar te hebben, alles mooi verlicht, zelfs in het klokje wat met een beetje hulp ook weer op gang is gekomen. Linkerdeur open, binnenverlichting links aan, rechterdeur open, binnenverlichting rechts aan, toch leuk van een '69er. Achteruit rijdend op de oprit, achteruitrijlicht werkt ook. Mooie details.

Maar! Met alle ontdekkingen, vergeten foto's te maken. Die komen nog wel. Wordt vervolgd. Nog wat over waarom het onderwerp 'project 1750' tussen aanhalingstekens staat. Dit gaat te snel voor de term project. Eigenlijk is dit gewoon pure pats, auto kopen, naar de garage en alles laten maken wat ze tegenkomen. Pas een paar uur zelf besteed. Dit is niets vergeleken met de mooie fotoseries van kale koetsen die met noest werk weer in volle glorie worden hersteld. Positief uitgelegd, met een flinke schop heb je wel snel een auto aan de praat die het verdient om na 10 jaar stilstand weer in zijn volle glorie terug gebracht te worden.
Rest nog de complimenten voor het vakmanschap van de mannen van Goos van Pelt, klasse!

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

do aug 18, 2005 09:19

Proficiat Mark!!

Wanneer kom je langs? :wink:
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

stof
Guru
Guru

do aug 18, 2005 09:23

Gaaf man!!

Ik heb zin om 'n keer een bakkie bij je te komen doen, d'r staat nu wel heel veel moois te wachten wat het verdiend om goed bekeken te worden :)

Dat vage en hobbelige rijden kan heeeel goed komen door te antieke banden... vervangen zou ik zeggen, na meer als 10 jaar weet je nooit wat er met 't karkas is gebeurd ofzo. Je zou toch geen klapband willen krijgen de eerste keer dat je een (flink) stukje snelweg pakt!

Verder niets dan lof, 't is dan wel de pats-manier van een project aanpakken maar euh... op een bepaalde manier ben ik daar in sommige opzichten dan ook wel weer jaloers op hoor ;)

Geniet ervan! En tot gauw een keer...
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Terug naar “Projecten”