giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Giulietta SW v6 het begin en het eind...

zo dec 21, 2008 22:20

niet zo somber hoor

ga gewoon door met het projekt, werk het laswerk NIET af, zodat alles zichtbaar is, en ga dan naar de RDW voor een kentekenkeuring.
als je je werk netjes hebt gedaan, dan zul je gewoon je kenteken terugkrijgen alsof het nooit ingenomen is geweest.
je kunt dit vergelijken met een ingenomen kenteken na een flinke aanrijding
ze willen gewoon zeker weten dat er deugdelijk gerepareerd is.

niet afwerken is wel heel erg belangrijk, anders sturen ze je weg om alle kit en plamuur eraf te krabben zodat ze de kwaliteit van het laswerk kunnen beoordelen. foto's zijn niet voldoende bewijsmateriaal

waarschijnlijk zul j toch een uitgebreide kentekenkeuring krijgen ivm meer dan 40% vermogenstoename, dus dat ze je kenteken hebben ingevorderd verandert helemaal niks aan de zaak

succes met het vervolg van je projekt, ik kan dit wel waarderen :thumbs:
Als het schade herstel was zou dat wel kloppen... Helaas is dit het samenvoegen van twee verschillende auto's en denken ze er dan iets anders over. Het zijn immers twee zelfdragende koetsen die je aan elkaar aan het zetten bent. Ze kunnen zelfs zeggen dat het geen Giulietta meer is omdat er zo'n groot deel van de carrosserie is vervangen ( andere body en motor van een nieuwe landrover op een oud chassis bouwen kan je hetzelfde probleem opleveren) en dan ben je nog verder van huis. Steekproefcontroleur die ik ken en er naar gevraagd heb vertelde me bij de rdw uit de buurt te blijven, daar worden zo'n projecten niet gewaardeerd vertelde hij. :(

Hou er helemaal niet van om het op te geven en ik doe graag dingen om te bewijzen dat het toch kan maar dit is een strijd waar ik geen zin in heb. van de rdw win je het toch nooit.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Giulietta SW v6 het begin en het eind...

zo dec 21, 2008 22:22

@dibro,

ombouwen naar cabrio is makkelijker, het gaat immers nog steeds om 1 auto. Wel worden er dan torsiestijfheidtesten gedaan en dat kan ook niet goedkoop zijn.. :?

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 21, 2008 22:23

Dat ben ik met je eens, maar het feit dat ze nu je kenteken hebben ingenomen verandert niks aan je projekt
je had toch bij de rdw langsgemoeten

desnoods kun je nog met het chassisnummer van de 33 SW verdergaan, dat is niet ingevorderd, en bovendien zal de uiteindelijke auto daar meer op lijken dan op een giulietta :wink:

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

zo dec 21, 2008 22:29

Ik heb er niet zoveel verstand van maar

hoe zit het dan met de lomaxen en andere kitcars?
Je mag toch altijd 1 van de 3 zaken veranderen dus bv de carosserie als de motor en onderstel maar orgineel blijven ?

lijkt mij te moeten kunnen met een beetje crea denken desnoods eerst een nordblokje erin

wel een fantastisch project :blue_cool:

zou erg gaaf zijn in afgewerkte staat.

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

stof
Guru
Guru

zo dec 21, 2008 22:31

ja, wat Graffi zegt kwam ook al bij me op... noem het een 33SW en zeg dat je hem puur voor de hobby, de lol en ter lering ende vermaeck omgebouwd hebt naar rwdv6!
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 21, 2008 22:34

Ik heb er niet zoveel verstand van maar

hoe zit het dan met de lomaxen en andere kitcars?
Je mag toch altijd 1 van de 3 zaken veranderen dus bv de carosserie als de motor en onderstel maar orgineel blijven ?

lijkt mij te moeten kunnen met een beetje crea denken desnoods eerst een nordblokje erin

wel een fantastisch project :blue_cool:

zou erg gaaf zijn in afgewerkte staat.

en hoe zit dat dan met een cobra?

basis is ford sierra, maar andere carrosserie, dikke V8 erin etc

tuurlijk zal er op het kenteken worden vermeld dat het een "samengesteld voertuig" is, maar dat ziet iedereen die er ook maar een klein beetje verstand van heeft zo ook wel.

wat ook belangrijk is, is dat je moet kunnen aantonen van welke auto elk onderdeel afkomstig is, zodat ze enige zekerheid hebben dat er geen gestolen delen aan de auto zitten.
ik zie persoonlijk het probleem niet zo

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 21, 2008 22:35

De gehele bodemplaat is Giulietta, en ook de wielbasis is van een Giulietta en die staat ook op je kenteken :wink: . 33 was geen kenteken bij, duitse auto. Ook staat het chassisnr van een 33 op een balkje dat er bij mij niet meer is... :wink:

Ik had inderdaad bij de rdw langs gemoeten maar alleen voor een wijziging in het cilinderaantal. Daar hadden ze wel goed naar alle technische aspecten gekeken maar niet of de carrosserie wel klopte :oops: ... Uiteraard zou ik er voor zorgen dat alles er zo netjes mogelijk uit zou zien.

De rdw heeft nu foto's met allerlei plaatsen waar hele gaten in de carrosserie zitten, op de foto's ziet het er vele malen erger uit als dat het in werkelijkheid is. De dragende delen zijn heel anders bij beide auto's, vandaar ook dat ik een rolkooi noodzakelijk achtte.

Morgen bellen met de rdw-man maar ik ben er voor 99% van overtuigd dat het hopeloos is.

Kitcars op kenteken krijgen is ook niet zo makkelijk... Als je trouwens een kenteken van voor 1974(of 1973?) hebt is het makkelijker, toen was er nog geen typegoedkeuring.
Laatst gewijzigd door giuliettaevo op zo dec 21, 2008 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

zo dec 21, 2008 22:37

en hoe zit dat dan met een cobra?
Arjan die kentekens komen allemaal via het buitenland en zijn oude kentekens dus oldtimers

Wij hadden in hardenberg eens herman Eshuis :wink: nu USA

GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 21, 2008 22:43

De gehele bodemplaat is Giulietta, en ook de wielbasis is van een Giulietta en die staat ook op je kenteken :wink: . 33 was geen kenteken bij, duitse auto. Ook staat het chassisnr van een 33 op een balkje dat er bij mij niet meer is... :wink:

Ik had inderdaad bij de rdw langs gemoeten maar alleen voor een wijziging in het cilinderaantal. Daar hadden ze wel goed naar alle technische aspecten gekeken maar niet of de carrosserie wel klopte :oops: ... Uiteraard zou ik er voor zorgen dat alles er zo netjes mogelijk uit zou zien.

De rdw heeft nu foto's met allerlei plaatsen waar hele gaten in de carrosserie zitten, op de foto's ziet het er vele malen erger uit als dat het in werkelijkheid is. De dragende delen zijn heel anders bij beide auto's, vandaar ook dat ik een rolkooi noodzakelijk achtte.

Morgen bellen met de rdw-man maar ik ben er voor 99% van overtuigd dat het hopeloos is.

Kitcars op kenteken krijgen is ook niet zo makkelijk... Als je trouwens een kenteken van voor 1974(of 1973?) hebt is het makkelijker, toen was er nog geen typegoedkeuring.

die foto's neem je zelf natuurlijk ook allemaal mee naar de keuring, je hebt toch niks te verbergen?
sterkte en stijfheid worden in ruime mate gecompenseerd door de rolkooi die je in de planning hebt, dus.................

best kans dat ze een handlingstest willen doen, en een remtest enzo, prima toch
uiteindelijk heb je een unieke auto, legaal op kenteken

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 21, 2008 23:02

PB Remco.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 21, 2008 23:02

:cry: Erg jammer, als het nu zo eindigd hoor..... dit is echt het gaafste project op dit forum ooit! :thumbs:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 21, 2008 23:12

:cry: Erg jammer, als het nu zo eindigd hoor..... dit is echt het gaafste project op dit forum ooit! :thumbs:
Nee dat was jou 'opknapbeurt' kerel... :wink:

Grtz,fRank
edit: sticky verdwenen zie ik?

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

ma dec 22, 2008 10:20

Anders de lange weg kiezen, je auto afbouwen en met iemands hulp in GB op kenteken zetten. Auto naar hier halen en in NL invoeren.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma dec 22, 2008 10:51

wow... dit is balen....

maar kan je niet zeggen dat ze de verkeerde papieren hebben ingenomen en dan breng je een setje 33 papieren, je laat een foto zien van een 33sw en van jouw creatie (alleen 5 gaats wielen met wieldoppen nemen) en dan zullen ze zien dat ze de verkeerde papieren hebben
(en zal vast wel iemand op het forum zijn die nog een setje papieren voor een 33 voor weinig heeft) :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Harry Tijssen
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma dec 22, 2008 11:49

Erg sneu dat jou project op deze wijze moet stranden.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Terug naar “Projecten”