Als het schade herstel was zou dat wel kloppen... Helaas is dit het samenvoegen van twee verschillende auto's en denken ze er dan iets anders over. Het zijn immers twee zelfdragende koetsen die je aan elkaar aan het zetten bent. Ze kunnen zelfs zeggen dat het geen Giulietta meer is omdat er zo'n groot deel van de carrosserie is vervangen ( andere body en motor van een nieuwe landrover op een oud chassis bouwen kan je hetzelfde probleem opleveren) en dan ben je nog verder van huis. Steekproefcontroleur die ik ken en er naar gevraagd heb vertelde me bij de rdw uit de buurt te blijven, daar worden zo'n projecten niet gewaardeerd vertelde hij.niet zo somber hoor
ga gewoon door met het projekt, werk het laswerk NIET af, zodat alles zichtbaar is, en ga dan naar de RDW voor een kentekenkeuring.
als je je werk netjes hebt gedaan, dan zul je gewoon je kenteken terugkrijgen alsof het nooit ingenomen is geweest.
je kunt dit vergelijken met een ingenomen kenteken na een flinke aanrijding
ze willen gewoon zeker weten dat er deugdelijk gerepareerd is.
niet afwerken is wel heel erg belangrijk, anders sturen ze je weg om alle kit en plamuur eraf te krabben zodat ze de kwaliteit van het laswerk kunnen beoordelen. foto's zijn niet voldoende bewijsmateriaal
waarschijnlijk zul j toch een uitgebreide kentekenkeuring krijgen ivm meer dan 40% vermogenstoename, dus dat ze je kenteken hebben ingevorderd verandert helemaal niks aan de zaak
succes met het vervolg van je projekt, ik kan dit wel waarderen

Hou er helemaal niet van om het op te geven en ik doe graag dingen om te bewijzen dat het toch kan maar dit is een strijd waar ik geen zin in heb. van de rdw win je het toch nooit.