Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7048
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Mijn Imola naar TS ombouw (moter erin).

za feb 21, 2009 12:27

Naar de koplamp? :?

de motorkabelboom van de TS is geheel gescheiden van de kabelboom van de rest van de auto... dat wil zeggen dat alle kabels die nodig zijn voor het motormanagement in 1 grote tros in de motorruimte hangen, de bedrading naar de koplampen heeft hiet helemaal nioks mee van doen in ieder geval.

aan de kabelboom van de TS zitten enkele massadraden die aangesloten moeten worden en ook 1 of 2 dikkere rode +kabels die op de + aangesloten moeten worden. Verder hoeven er alleen maar een geschakelde + vanaf het contact aangesloten te worden en moet de draad voor de brandstofpomp aangesloten worden. Beide draden zitten in een multistekker ter hoogte van het schutbord in de motorruimte aan de passagierskant.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: Mijn Imola naar TS ombouw (moter erin).

za feb 21, 2009 12:51

Ja ik heb er ook een draadboom bij gekregen, die je op de draadboom van de ecu kunt aansluiten. Deze zit met drie stekkers onder het dashboard. Maar die heb ik dus niet nodig? En weet je ook welke kleur wat is? Om de bobines en de brandstof pomp te laten werken.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7048
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Mijn Imola naar TS ombouw (moter erin).

za feb 21, 2009 21:02

Dat klinkt meer als de draadboom voor de rechter koplamp oid? :?

kabelboom voor de motor wordt binnen in de auto(dus niet in de motorruimte) alleen maar aangesloten op de computer(ecu), de overige kleine stkkers die er bij de computerstekker zitten zijn voor een relais( niet nodig, emissierelais) en uitleesstekkers (knippercode) en hoeven nergens op aangesloten te zijn.

De groen-zwarte draad was volgens mij de geschakelde + vanaf het contact en de roze draad is voor de brandstofpomp. en die zitten dus in een meerpolige stekker( je hebt een paar verschillende soorten TS kabelboom met verschillende stekkers dus ik kan niet precies meer zeggen hoe de stekker eruit zag) in de motorruimte bij het schutbord.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: Mijn Imola naar TS ombouw (moter erin).

zo feb 22, 2009 10:34

Ja klopt. die draadbom loopt naar de rechter koplamp. Maar op die draadboom zit een stekker die ik op de draadboom van de ecu kan aansluiten. De draadboom naar de koplamp kun je vervolgens onder het dashboard aansluiten. Maar 2 van de 3 stekkers passen niet. Maar die heb ik dus niet nodig? Ik kan de groen/zwarte en de roze aansluiiten, en dan moet hij lopen?
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Xcite

RE: Mijn Imola naar TS ombouw (moter erin).

zo feb 22, 2009 14:41

oh laat ik ook maar weer eens reageeren,

ik heb de stekkers denk ik gevonden, kleuren kloppen alleen de stekkers niet.

op de 1.8 boom zijn het mannetjes roze en groen/zwart en op de ts boom vrouwtjes, maar op beide bomen zit er nog een stekker (grijs en groen/wit)waar moet die komen dan? want daar heb ik het andere stuk nog niet van gevonden.

buiten het geen vonk en brandstof heb ik het volgende ook al getest.
op de 4de relais (externe motronic) en de 2de (motronic) heb ik stroom maar op pin 35 van de ecu niet even eens de andere relais (dit is met contact aan)
beide relias zijn van links naar rechts getelt.

en heb dit als bron gebruikt
http://www.users.on.net/~craigf/ts_start.htm

kan ik die stekkers om solderen?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7048
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Mijn Imola naar TS ombouw (moter erin).

zo feb 22, 2009 15:23

jep...

de TS kabelboom heeft nog wat extra aansluitingen op die stekker zitten voor oa airco, vandaar de draden die je over houdt.

@indy;
De kabelboom naar de koplamp zit inderdaad een stekker bij die op de motorkabelboom aansluit, dat is de stekker die ik bedoel die je op jouw auto-kabelboom aan moet sluiten, dat is makkelijker als die drie stekkers onder het dashboard aan te passen. Dus gewoon jouw originele kabelboom laten liggen naar de oplamp en alleen de motorkabelboom aansluiten op die stekker.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Xcite

Re: RE: Mijn Imola naar TS ombouw (moter erin).

zo feb 22, 2009 15:24

jep...

de TS kabelboom heeft nog wat extra aansluitingen op die stekker zitten voor oa airco, vandaar de draden die je over houdt.
Mooi, maar die stekker zat op beide de 1.8 en de ts boom.

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

Re: RE: Mijn Imola naar TS ombouw (moter erin).

zo feb 22, 2009 15:38

.

@indy;
De kabelboom naar de koplamp zit inderdaad een stekker bij die op de motorkabelboom aansluit, dat is de stekker die ik bedoel die je op jouw auto-kabelboom aan moet sluiten, dat is makkelijker als die drie stekkers onder het dashboard aan te passen. Dus gewoon jouw originele kabelboom laten liggen naar de oplamp en alleen de motorkabelboom aansluiten op die stekker.

Ok maar die stekker mist op de1.8 draadboom richting koplamp.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7048
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: Mijn Imola naar TS ombouw (moter erin).

zo feb 22, 2009 16:48


Ok maar die stekker mist op de1.8 draadboom richting koplamp.
nee hoor, zit alleen een andere stekker voor in de plaats... eentje met maar twee draden eraan. draad voor brandstofpomp en geschakelde + vanaf het contact. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: Mijn Imola naar TS ombouw (moter erin).

zo feb 22, 2009 16:56

A ha! nou dan ben ik er uit. Te gek, bedankt! :D
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Xcite

RE: Mijn Imola naar TS ombouw (moter erin).

zo feb 22, 2009 22:13

over welke stekker hebben jullie het?

want ik heb geen stekker kunnen vinden die van de koplamp regio komt. kan je misschien een foto daarvan maken?

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: Mijn Imola naar TS ombouw (moter erin).

ma feb 23, 2009 17:21

De stekker zit aan de passagiers kant bij het schutbord
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Xcite

Re: RE: Mijn Imola naar TS ombouw (moter erin).

vr feb 27, 2009 10:02

De stekker zit aan de passagiers kant bij het schutbord
ok we praten over het zelfde :)


Gebruikersavatar
Jan M
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 578
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 19:02
Locatie: Ridderkerk

RE: Mijn Imola naar TS ombouw (moter loopt!).

za feb 28, 2009 17:12

Gefeliciteerd, de aanhouder wint. :thumbs:
Durfde je niet met licht aan te starten? :wink:

Terug naar “Projecten”