giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: 33 Type 2 SW restauratie (deels dan)

wo jul 06, 2005 23:49

gaat hopelijk binnenkort de 33 naar de nieuwe lasser toe
Ja, en die nieuwe lasser zal heel erg zijn best doen! :wink:
Heb gehoord dat ie nog wat schoonmaakwerk had :(
Maar ook dat het meeste al schoon is....

Ben benieuwd hoe het plaatje wordt op de brug....Na ja, heb volgens mij ergere dingen gezien....

Tot zaterdag dan maar?

Enne, hij staat bij volwassen broertjes hoor! (sprint 2600 - giulia - gtv en af en toe een bertone: omdat het zomer is!)

Ciao!
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Maxtor
Guru
Guru

zo jul 17, 2005 20:18

Zijn we weer,

Goed afgelopen zaterdag de auto naar Tom (giulia-tom) gebracht. Deze gaat ermee aan de slag de komende week om de 33 weer zo goed (en waarschijnlijk ook beter) als origineel te krijgen. Geweldig leuk om te zien wat Tom allemaal daar in zijn schuur had staan, stond een hoop moois tussen en daarmee was ik ook zeker overtuigd van zijn professionaliteit!

Zodra Tom foto's gemaakt heeft van het werk zal ik die hier plaatsen. Hier nog een aantal foto's van de auto hier thuis op de trailer. Opnieuw dank aan meneer Volvo voor het maken van goede trekauto's. Thuis nog even bezig geweest met het strippen van het overige interieur en het verder schoonmaken en vrijmaken van bepaalde rotte plekken (helaas zijn de foto's daarvan zo onduidelijk dat niks zichtbaar is)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kon het niet laten om er twee Ronals op te zetten, vandaar de verschillende wielen. Maar wat kleed dat de auto af zeg die Ronals, geweldig! De deuk rechtsvoor moet ik nog een keertje weg zien te krijgen, of proberen terug te duwen op de een of andere manier of een nieuw scherm. Maar zie maar eens een type 2 scherm in 438 Blue Lord te vinden...

Dus als het allemaal mee zit heeft het 33je over een weekje of 1,5-2 APK en kan er dan daadwerkelijk mee gereden worden. Alleen nog een leuk CSC dempertje eronder (huidige is compleet leeggebrand) en dan is ze af!!

Later meer....
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

di jul 19, 2005 23:59

Ja, Dit wordt toch wel een clubtopic-je....!

Zojuist 9 foto's naar Maxtor gestuurd, dus laat ze maar zien die bruine plekken Max! :twisted: :twisted:

ALFACENTRO

Afbeelding

Huib
Guru
Guru

Re: RE: 33 Type 2 SW restauratie (deels dan)

wo jul 20, 2005 12:23

Alleen nog een leuk CSC dempertje eronder (huidige is compleet leeggebrand) en dan is ze af!!
Ik heb zo'n CSC demper onder m'n sportwagon. Ze zijn volgens mij het enige merk dat een sportpijp heeft speciaal voor de SW. Hij ziet er netjes uit, niet zo'n overdreven dikke toeter zoals bij een remus of een ragazzon, maar gewoon een mooi chromen eindstuk.

Het geluid valt mij erg tegen, het ding is superstil. Dan was m'n leeggebrande standaard einddemper veel beter, maar die was doorgerot. Hopelijk wordt het geluid nog wat beter met het vorderen van de km's. Gelukkig heb ik de K&N's nog... :)
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Maxtor
Guru
Guru

Re: RE: 33 Type 2 SW restauratie (deels dan)

do jul 21, 2005 16:37

Ja, Dit wordt toch wel een clubtopic-je....!

Zojuist 9 foto's naar Maxtor gestuurd, dus laat ze maar zien die bruine plekken Max! :twisted: :twisted:
:roll:

Voorruit dan maar :wink:

Hierbij de bruine plekken

Afbeelding

Afbeelding

Dit is (was eigenlijk) mijn dorpel, op de eerste foto zie je de kriksteun, vandaar gaat het zo'n 0.5 meter verder.

Afbeelding

Zie hier het werk van de vorige lasser, gewoon twee plaatjes op elkaar bakken en gewoon aan het roest vastbakken, met mijn auto gewoon :evil:

Afbeelding

En hier wat het gaat worden, ziet er al een stuk beter uit zo en al helemaal een stuk beter dan het laswerk van de vorige lasser!

Het laswerk wordt dus gedaan door giulia-tom, niet door mij dus hij verdient hiervoor de credits! Ik heb alleen de auto gebracht en zal dr met liefde weer ophalen :wink:
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jul 21, 2005 22:24

D's een mooi stukje zetwerk! :thumbs: =P~
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jul 22, 2005 00:02

D's een mooi stukje zetwerk! Thumbs up! Drool
Ja, maar het meeste ben ik trots op het achterstuk van de linkerdorpel...(had ik beter kunnen fotograferen) Dat is onderkant, binnenkant, en sluitstuk in de dorpel...

Handjemaak is veel leuker...

Heb ook de rechterkriksteun nagemaakt (alleen iets degelijker) :wink:
Zal morgen weer eens wat schieten.....foto's dan...

Maak maar reclame, ik doe het graag! wil mij graag meer toeleggen op Alfa als het enigzins mogelijk is....Heb al teveel mensen met een DS geholpen
Ben ook bezig met een complete kont van een 1e type Landcruiser (achterschermen - binnenspatborden en bodemplaat), zou graag foto's plaatsen maar da's teveel off topic...
Maar alles handjemaak van dikkere en betere kwaliteit plaat als overzetstukken die overigens voor deze auto niet te krijgen is...

Toch een alfa ! een 2600 sprint als uitlegtafel :oops:

Afbeelding

Ja, en hier het misbruik nog verder....binnenschermen op een ALFA, bodemplaat ervoor ! [-X [-X

Afbeelding

Don't worry, sprint komt aan de beurt! :lol:

ALFACENTRO

Afbeelding

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jul 22, 2005 16:04

Wat staat daar allemaal wel niet in de schuur, naast de Sprint? Allemaal Alfa`s? :shock:

Maxtor
Guru
Guru

za jul 23, 2005 22:44

Vandaag de 33 opgehaald bij giulia-tom. En wat een vakmanschap!!! Je ziet er helemaal niks meer van, alles is gewoon weer hard en zoals het vroeger was. Helemaal geweldig, dat deed me echt zoveel goed om dat te zien! Na 2 jaar dan eindelijk echt vooruitgang, en wat voor vooruitgang.

s'Morgens vroeg nog een velg laten richten en bandje om laten leggen en toen richting giulia-tom om dr op te halen. Daar aangekomen de andere twee Ronals erop, het vakmanschap bewonderen, stoeltje in de auto schroeven en op naar huis. In de kleine twee jaar dat ik de auto heb was dit voor het eerst dat ik er echt mee ging rijden, dus een echt lang stuk, voorheen niet meer dan 1 km achter elkaar gereden met de auto ivm het niet hebben van verzekering etc. Maar alles was mooi, de wegligging, het geluid (desondanks de leeggebrande einddemper), en ook het vermogen wat ik absoluut niet had verwacht van een 1300!! En het liep allemaal als een trein, na een nagenoeg stilstaan van 2 jaar reed het beestje alsof het dagelijks gebruikt is, direct aanslaan, netjes ronddraaien niet inhouden en dat voor een blokje met 251.232 op de teller! Lekker rustig aangedaan, bijna een heel uur netjes 3000 toeren gedraaid en toen heel eventjes een klein beetje doorgetrokken maar doe het nog rustig aan, zeker ook met de distributieriemen waarvan ik niet weet wanneer deze voor het laatst vervest zijn.

Vandaag druk bezig geweest met opbouwen van de auto en klaar maken voor de APK a.s. woensdag. Morgen heb ik digitale camera ter beschikking en zal ik een aantal foto'tjes maken van de auto en natuurlijk ook van het mooie laswerk. En dan zal dit topic op zn eindje gaan lopen, gelukkig, het is tijd om te gaan rijden!!
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

za jul 23, 2005 22:47

gefeliciteerd
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

wouter olandese
Member
Member

za jul 23, 2005 23:46

Zo wil wel geloven dat dat een lekker gevoel geeft om eindelijk een stuk in je SW te rijden. Ben benieuwd naar de foto's. :D
Giulia 1300 '71

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jul 24, 2005 12:03

Wat staat daar allemaal wel niet in de schuur, naast de Sprint? Allemaal Alfa`s? Shocked
Kas, Kennersoog ! Bijna goed....moeilijk te zien maar daar staat de kale body van een eerste type Fiat spider 62er.....

Er staan slechts 4 Alfa's...worden er 5 maar da's tijdelijk.. :wink:
.Een Daimler coupe (double 6 - 225 prod.wereldwijd) Gerestaureerd babyblauw gevaarte
Een DS - (aan smaak van vrinden kun je helaas niets doen behalve een ritje aanbieden in een Alfa zodra die goed klaar is)
Een Traction familiale 1953 spuitklaar na grondige restauratie (meters maken op die dorpels en deuren) Lachen auto, kun je met 7 man naar de kroeg, riant zittend
3x 2cv (55er, 57er station van mijzelf, 63er)
Een Ami super (orginele Ami met 4cyl boxermotor van de GS) gerestaureerd en op de stoffen bekleding na klaar. staat te koop voor een habbekrats, is van een goeie vriend van mij die ook de Amisuper heeft en de 57er2cv
Nog een dyane uit 73 (van mij)
450slc (ook van mij) een beetje interesse verloren toen ie 95% af was...

De oude Alfaliefde was de eerste liefde en die viert wederom (of nog steeds) hoogtij...
Leuker werken-sleutelen-en rijden...

ALFACENTRO

Afbeelding

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 24, 2005 12:15

Tjonge, :? . Wat een schuur moet jij dan wel hebben. En moet je dat ook allemaal repareren? Dan heb je niet genoeg aan 3 weken vakantie.
P.s. Een DS vind ik wel mooi hoor. :wink:

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jul 24, 2005 12:15

Max - Ik heb mij ook verbaasd toen de auto op de brug stond....Overal spinrag...
Ik heb alles maar schoongemaakt - geblazen, want zo kun je toch echt niet naar de APK....
:lol:

Ik had de veronderstelling dat de auto gereden had toen ik hem startte gedroeg de auto zich als een daily driver...In ieder geval hoefde ik hem niet de brug op te duwen... :wink:

En nou reclame maken hè??? Ik hoef er geen brood van te eten maar het betaalt de huur een beetje terug...

@Kroelur: de Migatronic is zojuist stuk gegaan ! Transportmotor van de lasdraad doet niet meer mee :evil: :evil: :evil:
En nu maar denken: een nieuwe of de (kostbare) tijd investeren in de reparatie van het lasapparaat....Heb beters te doen!

ALFACENTRO

Afbeelding

Terug naar “Projecten”