vandaag heb ik geen tijd gehad/genomen om foto's te maken, maar.....
het hele APK-lijstje is afgewerkt, dus de sud is er klaar voor
stiekum toch iets meer werk dan verwacht, maar das altijd zo
ben begonnen met deruitewisserbladen vervangen, dta was uiteraard zo gedaan
toen heb ik de sud lekker hoog opgekrikt met de voorkant, zodat ik de voorremschijven goed kon bekijken, dat scheelde dus weer, de schijven waren inmiddels helemaal weer glimmend schoongeremd.
volgende puntje was een lekkende aandrijfashoes, tenminste, de hoes was heel, maar er zat een enorme vette bende omheen, en het vet was nog vrij vers, dus de aandrijfas maar "eventjes demonteren"

de bout die de aandrijfas in de naaf vasthoudt, was voor 3/4 van het schroefdraad ontdaan

, zat ook behoorlijk wat axiale speling in de aandrijfas trouwens
eventjes naar boven gewandeld om een ander aandrijfasje op te zoeken met een goede bout
de buitenste homokineet van de gemonteerde aandrijfas, was ook helemaal versleten, maar degene die ik boven vond was nog prima
volgende puntje was een verdachte middendemper, de uitlaat lekte iets, en de middendemper ziet er niet echt fris uit, om het zachtjes uit te drukken

dus de motor gestart en er weer onder gekropen. de lekkage zat niet bij de middendemper, maar op de overgang van midden naar eindpijp, en bij het beugeltje om de middendemper op te hangen kwam iets tussendoor, dus de tyube gun gum gepakt en de boel weer dichtgesmeerd
laatste puntje was de achterste remleiding ontroesten, dus nu de achterkant lekker hoog opkrikken, en onder de reactiestangen bokken te plaatsen zodat de achteras lekker kon zakken en ik lekker makkelijk bij de remleiding kon, dit viel ook reuze mee.
en toen heb ik als laatste nog wat aan het zielige geluidje gedaan, en het luchtfilterhuis gemodificeerd
nou klinkt hij weer zoals een boxer hoort te klinken
aankomende week gaattie voor de herkeuring en wordt de sud afgemeld en kan ik er legaal mee rijden, en ondertussen de cosmetische kant iets aanpakken