De stoel zit er nog in zoals ik hem van je heb gekocht. Zit wel prima vind ik, hoewel orgineel (bijrijder) ook lekker zit. Zal wel minder steun geven, maar dat heb ik niet uitgeprobeerd.
Gisteravond wat foto's gemaakt. Nog geen echt mooie foto's van de hele auto, maar zo stond hij er bij voor ik naar het SS ging:
(klikbaar)
Roest linksachter:
De remblokken achter zien er wat dikte betreft nog goed uit. Wel pakt hij op de linker schijf aan 1 kant niet het hele oppervlak. Aan de slijtage te zien heeft hij dat stuk wel ooit gepakt.
Verder de staat van de hardy's nog maar eens bekeken, nu zag ik dat de middelste niet echt goed meer is:
Denk dat ik er nog wel even mee door kan rijden? Kan dit ook de oorzaak zijn van een krakend geluid bij het optrekken?
Hier nog een foto van het linker bakrubber:
Onder de linker bout zie je een deuk in de rand van de rubberhouder. (het U-tje) Hier komt die er dus tegenaan, ondanks dat ik de rubbers heb vervangen.

Voor zover ik de rubbers nu kan zien, zien ze er nog goed uit, geen scheuren.
Verder zou het dionrubber ook versleten kunnen zijn. Heb een keer opgetrokken met mijn ma naast de auto en andersom (ik dus kijken) en gekeken of bij het optrekken het wiel eerst naar voren gaat voordat de auto van zijn plaats komt. Geen speling te zien. Kan als ik onder de auto lig niet de dionbalken (maar een paar mm) ver omhoog drukken, maargoed dat kan ik met de bak ook niet, terwijl het tijdens het rijden wel gebeurt. Op het staal boven het rubber is wel een smeerplek te zien (en iets metaligs, stom dat ik niet ff gevoeld heb). Het lijkt wel alsof het rubber/ de ring tegen de balk erboven komt. Aan de onderkant is ook smeer te zien. Foto:
Als we toch rubbers aan het bekijken zijn, ook maar even het staartstuk:
Behoorlijk kapot dus. Misschien dat het bonkende geluid ook hier van kan komen? Dan vraag ik me nog af of dat dan alleen daar (rubber tegen rubber) is of dat het blok ook ergens anders tegenaan bonkt, waar het iets kapot kan maken.
Loopt wel aardig wat olie langs de achterkant van het blok, zie geen vlek op de straat, maar het is echt nat.
Foto's van de remblokken aan de voorkant ben ik vergeten te maken.