Tjemig het is bijna een jaar geleden dat ik met een update kom...phhh wat vliegt de tijd

Maar oke....ik heb gelukkig niet stil gezeten. Afgelopen maanden hebben alleen in het teken van plamuur en schuurpapier gestaan
Enfin ben een heel stuk opgeschoten... eerst werd het na mijn laatste update te koud om nog wat in de garage te doen, vervolgens ben ik me zo rond maart, aprilbezig gaan houden met het strakmaken. Heb er een "cursus" voor gevolgd ergens in Belgie bij Syntra. Een aardige cursus waar je de basisbeginselen leert. Helaas kun je het plamuren alleen maar leren door het veel te doen...er zit niets anders op helaas

Toen de cursus voorbij was dacht ik: "Laat ik maar eens starten en kijken hoever ik kom. Mocht het me niet lukken kan ik hem nog altijd ergens naartoen brengen! ".....haha dat heb ik geweten....vier maanden ben ik bijna elke zaterdag druk aan het schuren en spuiten geweest, en met resultaat!! Afgelopen week was het dan eindelijk zover dat ik tevreden was. De spuiter was goed tevreden over mijn schuurwerkzaamheden (ik hoefde me niet druk te maken) Nou dat geeft vertrouwen dus op naar de spuitcabine!! Ik heb de wagen pas weer terug en WOW....in een woord geweldig!! In mijn stoutste dromen had ik dit resultaat niet verwacht! De kleur is prachtig! Hij is echt vreselijk strak dus wat wil ik nog meer he

Ik hoop dat ik er straks nog onderdelen op durf te schroeven :S
Ik ben wel heel blij dat dit deel erop zit! Het is niet alleen een pokkewerk met stof ed. Maar om een wagen echt strak te krijgen moet je geduld....geduld en nog eens geduld hebben....oja en tijd...dat zou ik nog bijna vergeten

Ik had het nog nooit gedaan en heb dan ook vreselijk veel geleerd!
In een volgende sessie moet ik de deuren, motorkap en kofferklep nog strak maken maar hoop daar in een maandje mee klaar te zijn (Dus ben nog niet helemaal van de plamuur af

. Dan alles opschuren met korrel 1600 (nat) => blanke lak over de 2K-lak => opschuren met 2400 (nat) en polijsten. Hij zou dan helemaal geweldig moeten zijn! Dan de Dinitrol behandeling erin en ik kan beginnen met opbouwen

Dus er is nog veel te doen maar vooralsnog denk ik dat ik het geheel niet beter had kunnen uitvoeren.
hieronder even een korte impressie...en voor de liefhebbers is er nog altijd de website (
www.freewebs.com/alfabertone) waar de hele lagen opbouw uitgebreid te zien is. Als je "fotoalbum", "carrosserie" volgt dan onder het kopje lagenopbouw...dan zit je meteen goed
Ciao! ...en ik hoop weer snel met een update te komen!

lekker naakt

in de epoxy

in de metaalplamuur

in de fijnplamuur

in de spuitplamuur en grondverf....klaar voor de schoonheidsbehandeling

en weer in een goede "dressing code" Helaas is de kleur niet goed te vangen op de foto...maar oke...jullie hebben in iedergeval een idee

Oud: Guilietta 1.6 (1983) , Alfa 75 1.8ie (1991), Alfa 145 1.6TS 120pk (1999), Alfa 147 1.6TS 105pk (2004), Alfa 147 2.0 (2006)
Huidig: Guilietta Turismo 2.0 JTDM (2014)
Trots: Bertone GTJ1300 uit 1972 zelfstandig gerestaureert...