Zo weer even een update.
Na een aantal weken poetsen, konden we vandaag dan uiteindelijk het blok weer gaan opbouwen. Voor de duidelijkheid, het blok is dus niet helemaal uitelkaar geweest, maar alle loszittende delen zijn verwijderd en schoongemaakt.
Eerst nog even een pakkingsetje gehaald:
Eerst het helemaal schone carter plaatsen met een verse pakking, dus geen vloeibare troep!
De keerring aan de vliegwielzijde vervangen en daarna geprobeerd om het pouli aan de voorkant los te krijgen. Dat ging dus helaas niet lukken, zonder perslucht en een goed gefixeerd blok is dat hopeloos. Dat doen we dus wel als het blok weer in de auto zit. Dan kunnen we pas de keerring aan de voorzijde vervangen. Maar wel balen dat we het het losmaken (tenminste een poging tot) van de pouli een bout van de donut die aan het vliegwiel komt verbogen is. We wilde namelijk de krukas fixeren, maar doordat we zoveel kracht hadden gezet, verboog dat ding. Het vliegwiel mag dus weer los
Dus de waterpomp moet nog even wachten:
En het belhuisje mag nog wachten totdat we het vliegwiel weer los hebben gehaald en de bout vervangen en dan alles op moment:
Hier het schoon gemaakte injectie/luchthuis:
En hier zowat alles weer in elkaar:
De rest moet dus wachten totdat de pouli los zit en weer vast!!!
We gaan nu verder met het achteronderstel. Alles schoonmaken, opnieuw lakken en weer monteren met pu-bussen en nieuwe schoks/veren. De remmen zijn we nog mee bezig. Achter komen er de SZ-schijven op. Daarvoor moeten we nog het een en ander modificeren. Dat geld hetzelfde voor de remmerij aan de voorzijde. GTA-klauwen en 305 mm schijven. Nog veel werk, maar ik hou jullie op de hoogte.