ach voor de apkVan de verschillen weet ik het niet, je moet alleen verdraaid goed rekening gaan houden met de APK. Bij mij was het dus afkeur en dan moet je maar op tijd (bij toen 7 dagen) die hoezen kunnen krijgen en tijd/plaats hebben om die gehele boel te vervangen.
Enniehoe, het hangt dus af van hoe de wagen gebruikt gaat worden.
Als je een beetje handig bent en je gaat niet me vette 'klauwen' aan het werk...dan kan je de hoezen vervangen door nieuwe hoezen op de naad door te snijden. Stuurhuis of andere zaken loshalen is dan niet nodig...gewoon oude hoezen eraf snijden, nieuwe kan je er dan zo omvouwen en dan is de truc om ze met seconden lijm weer op de naad aan elkaar te 'vulcaniseren'. Je zal verbaast zijn over de sterkte van deze verbinding. Vervolgens draai je ze met de naad naar het schutbord en monteer je ze weer. Echt een lastige klus, maar als je het in de vingers hebt ben je in een uurtje klaar en scheelt het onzettend veel sleutelwerk.Het is niet dat ik geen vertrouwen heb in de stuurbekrachtiging van een 33, het is alleen zo buk-klus om die hoezen te vervangen.
Het is geen afkeur als je auto olie lekt.een stuurhuis mag zeker geen olie lekken voor apk
Zo is het mij geleerd door m'n chef (apk keurmeester) en ik heb er al heel wat 33'jes op afgekeurd....
juist. dat bedoelde ik.auto mag voor de apk wel van alles zweten en lekken (behalve benzine)
echter is het aan de keurmeester of het nog lekken of zweten is, ofdat het een lekkage is met daaraan vast de gevolgen waarbij de bestuurder of iemand anders die aan het verkeer deelneemt in gevaar kan brengen (lekkende stuurhuizen ->opeens zwaar sturen = apk afkeur....maar lekkend stuurhuis en gewoon goed sturen zonder veranderingen van kracht is geen apk afkeur)
Hoe kom je bij deze informatie?auto mag voor de apk wel van alles zweten en lekken (behalve benzine)
echter is het aan de keurmeester of het nog lekken of zweten is, ofdat het een lekkage is met daaraan vast de gevolgen waarbij de bestuurder of iemand anders die aan het verkeer deelneemt in gevaar kan brengen (lekkende stuurhuizen ->opeens zwaar sturen = apk afkeur....maar lekkend stuurhuis en gewoon goed sturen zonder veranderingen van kracht is geen apk afkeur)
Niet waar, in tegendeel alles staat omschreven. En wannner het niet omschreven staat in het APK boekwerk eis het geen afkeur.zo veel regels zijn er niet meer
zou wel een beetje krom zijn als elke keurmeester zijn eigen regeltjes maaktidd, de keurmeester voert -binnen de toleranties- de regels uit. Dus dat de keurmeester het zelf in handen heeft klopt in die zin dat hij een uitvoerende taak in handen heeft.
Mgoed.... het ging om de imola 16v van vetkaai......