Ja, en weet je waarom ik het niet vroeg? Ik had een bak los liggen, waar ik het cilindertje af heb gehaald, en daar was het boutje 13mm...! Dus het kwam domweg niet bij me opWat zout over de wonden.........dat had je ook wel kunne vertellen.We modderen verder... bleek dus dat de boutkop niet 13, maar 12 mm was.
(maar was niet gevraagd
)
Goed bezig! Hebbenwe binnenkrto een echte cilindertjesdeskundige in ons midden, prima!!Het leven zit vol verrassingen, alleen nooit leuke![]()
Ik heb de traverse aan de linkerkant weer vastgemaakt aan de auto, en toen kon ik de cilinder net ver genoeg uit zijn bevestigingsgat trekken om met sleutel 17 de leiding los te draaien.
Daarna was het natuurlijk ook dik feest om het nieuwe (gebruikte) cilindertje er weer aan vast te maken, maar na een hoop gescheld is dat toch gelukt. Het cilindertje heeft het bij mijn weten altijd gedaan, maar ik, varken, heb dat vantevoren niet getest.
U begrijpt: hij doet het niet. Het goede nieuws is dat hij ook niet lekt. Volgens mij zit het zuigertje van het lange stilstaan gewoon 'vastgerot'. Ach zo blijf je bezig. Dus nu ga ik maar de oude cilinder (laten) reviseren en dan weer lekker onder de auto liggen om het nu eindelijk goed te krijgen
Zet je richtingaanwijzer aan (althans de hendel dus naar boven of onder* Alarmlicht werkt
* Knipperlicht werkt niet
Ik niet sorry, zover ben ik met t apparaat niet eens geraakt.......wie weet meer
Yuri,Zo, systeem ontlucht, en wat denk je? De cilinder maakt maar een vrij kleine slag (1,5 a 2 cm) en het pedaal ligt nogal 'onderin'. Of deze slag voldoende is om te ontkoppelen weet ik nog niet, ik had helaas geen tijd om de traverse weer vast te zetten en de auto te starten. Ik heb echter mijn twijfels en begin er zo langzaerhand een beetje heel erg flauw van te worden![]()
![]()
![]()
Er zit idd nog lucht in het systeem. Hetzelfde had ik onlangs ook na het vervangen van de hulpkopp. cil. van mijn Alfetta. Goed ontluchten en het probleem is weg. Je moet wel wat geduld hebben daarbij.Yuri,Zo, systeem ontlucht, en wat denk je? De cilinder maakt maar een vrij kleine slag (1,5 a 2 cm) en het pedaal ligt nogal 'onderin'. Of deze slag voldoende is om te ontkoppelen weet ik nog niet, ik had helaas geen tijd om de traverse weer vast te zetten en de auto te starten. Ik heb echter mijn twijfels en begin er zo langzaerhand een beetje heel erg flauw van te worden![]()
![]()
![]()
laat iemand de hulpcilinder met de hand helemaal indrukken (of een tang). Dan ontluchten, anders blijft er lucht in de kamer achter (nippel zit onderaan).
Allerhande storingen/ weigerende kachelmotor, achterrruitverwarming en wet ik wat allemaal meerEn dan nog de 'dodgy electrics'.. De kachelfan doet het af en toe, als ik een beetje met de zekeringenkast op en neer jutter. Hmmm. Het licht ben ik ook nog niet uit, om de licht- en knipperlichtschakelaar te verwijderen moet de stuurnaaf er af. Ik was bezig met een tooltje daarvoor te maken, en toen weigerde de boor dienst. Althans: precies waar ik een gat moest boren in de strip, was er voor de boren geen doorkomen aandus ook dat is niet gelukt.
Andere elektriek-vraag: waar hoort deze stekker bij? Is hij standaard? Ik kan nergens zijn 'maatje' vinden en in de bedradinsschema's uit het Kluwer-boek word ik ook niet veel wijzer... Draden zijn paars, rood/zwart, wit en grijs.
Deze draden in de stekker lijken deels uit het motorcompartiment en deels uit de draadboom bij de stuurkolom te komen. Is moeilijk te zien vanwege de dichte spaghetti en veel, heel veel isolatietape...
wie weet meer
paars - thermocontact koelradiatorZo, systeem ontlucht, en wat denk je? De cilinder maakt maar een vrij kleine slag (1,5 a 2 cm) en het pedaal ligt nogal 'onderin'. Of deze slag voldoende is om te ontkoppelen weet ik nog niet, ik had helaas geen tijd om de traverse weer vast te zetten en de auto te starten. Ik heb echter mijn twijfels en begin er zo langzaerhand een beetje heel erg flauw van te worden![]()
![]()
![]()
En dan nog de 'dodgy electrics'.. De kachelfan doet het af en toe, als ik een beetje met de zekeringenkast op en neer jutter. Hmmm. Het licht ben ik ook nog niet uit, om de licht- en knipperlichtschakelaar te verwijderen moet de stuurnaaf er af. Ik was bezig met een tooltje daarvoor te maken, en toen weigerde de boor dienst. Althans: precies waar ik een gat moest boren in de strip, was er voor de boren geen doorkomen aandus ook dat is niet gelukt.
Andere elektriek-vraag: waar hoort deze stekker bij? Is hij standaard? Ik kan nergens zijn 'maatje' vinden en in de bedradinsschema's uit het Kluwer-boek word ik ook niet veel wijzer... Draden zijn paars, rood/zwart, wit en grijs.
Deze draden in de stekker lijken deels uit het motorcompartiment en deels uit de draadboom bij de stuurkolom te komen. Is moeilijk te zien vanwege de dichte spaghetti en veel, heel veel isolatietape...
wie weet meer