GiuliaReis
Full Member
Full Member

RE: [Restauratie] Giulia 1600 Super

do sep 14, 2006 21:46

Houd je de luchtfilter origineel? Heb zel K&N op mijn carbs, staat gaaf!

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: [Restauratie] Giulia 1600 Super

do sep 14, 2006 22:36

Houd je de luchtfilter origineel? Heb zel K&N op mijn carbs, staat gaaf!
Heb die dingen net verkocht.... Gaat niet ivm gas helaas. Anders hadden ze er zeker op gezeten 8) Vandaar ook het klepje op de opening van het luchtfilter. Ding gaat nog wel een keer gestraald + gepoedercoat worden 8)

@ GT_Fan: Hartstikke bedankt voor het aanbod, zal het zeker in mijn achterhoofd houden, maar qua onderdelen zit ik er aardig warmpjes bij hoor! Heb dus een donor + de auto die ik nu opbouw (al wassie niet compleet) + een hele schuur VOL met onderdelen :wink: ! Maar zoals ik al zei, ik zal het in gedachten houden :wink:

Alphaville

vr sep 15, 2006 10:53

jij bent lekker bezig !

ziet er goed uit
waarmee en hoe heb je hem zo mooi gespoten?

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 15, 2006 14:58

jij bent lekker bezig !

ziet er goed uit
waarmee en hoe heb je hem zo mooi gespoten?
Ik neem aan dat je de koffer en de motorruimte bedoelt :lol: , maar das 2K lak, orgineel 501 van ik dacht 1965. Gewoon dikke laag over de oude gespoten, wel alles eerst doodgechuurd voor een redelijke hechting. :)

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

zo sep 24, 2006 20:28

Dit weekend ben ik weer een beetje verder gekomen, want de uitlaat zit er inmiddels onder, en de kachel zit erin en nog wat kleine dingen gedaan.

Ook wilde ik van alle dashboards die ik had een mooie maken, maar uiteindelijk bleek de dash die uit de rode kwam, de enige goede te zijn dus zonder die hele console die er dan onder komt. Maar die naden waren dus uit elkaar gesprongen.

Hoe ik dit ga oplossen? Ik neem het standaard dashboard uit mijn Paarse Juul met die lelijke platte tellers, en slijp daar een gedeelte uit zodat daar de groene tellers + het 'huis' op gemonteerd kan worden. Dan vervang ik het lelijk nephout nog even door echt hout en alles netjes schoonmaken. Daarna kannie er weer in. Dat dus volgende week!

GiuliaReis
Full Member
Full Member

zo okt 08, 2006 15:46

Al een tijd niets meer gehoord, hoe loopt het?

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

wo okt 18, 2006 22:21

Het loopt wel hoor!!

Maar ik post hier niet meer, sorrie daarvoor. Ik ga verder op alfaspeed, dat is namelijk meer Giulia related. Dus vind ik het leuker daar iets toe te voegen :wink:

Hier de link: http://www.alfaspeed.nl/forum/viewtopic.php?t=294

MVG, Sieger.

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

wo okt 18, 2006 22:26

Vind ik erg jammer Sieger..... :(

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 19, 2006 07:08

Vind ik erg jammer Sieger..... :(
Hi, ja kan het toch volgen op alfaspeed :wink:

Maar als er toch nog aardig wat animo is, zal ik wel doorgaan met posten :)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 19, 2006 17:34

Ik vind het ook jammer, hoor. Volgens mij zijn hier toch echt Giulia-adepten genoeg. :o
Ander forum leuker? Tja, het is maar hoe gek je je laat maken den ik, maar goed...........
..................leuk project.

Een gratis tip: (ik ga mij echt niet bij een Giulia-only-forum aanmelden :wink: ) Voor de bekleding van de vloer van bagageruimte:
Gewoon een mooi sukje (zwarte??) mat kopen van de rol bij een tapijthandel. :idea: Kost je de kop niet en kan echt mooi zijn!
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

rjfschmitz
Full Member
Full Member

do okt 19, 2006 18:20

Daarmee is niet gezegd dat de mensen die op 'dat' forum posten dit forum niet meer lezen. En er geen posts op zouden zetten :D
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 19, 2006 18:43

oke oke, ik zal hier ook wel blijven posten dan :D :wink:

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

do okt 19, 2006 19:07

Ja gewoon door blijven posten hier. Je bent hier begonnen dus vindt ik dat wij ook het recht hebben om het eindresultaat hier te zien. Veel suces verder met de auto
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 27, 2006 21:06

na even niets meer te laten horen (en waarschijnlijk bijna vergeten) hier weer een grote update!!!

Afgelopen zaterdag laat begonnen (12.30) maar beter laat dan nooit he!!

Ik had de laatste dingen klaargemaakt en de auto boven de put gezet zodat we bezig konden gaan met ontluchten van de remmen en koppeling. Het ging allemaal lekker totdat... Een slangetje aan het vloeistof bakje van de olie lek ging.. Alles gedemonteerd en nieuwe slangen erop gezet, iets langer zodat er wat makkelijker gefriemelt kon worden aan het bakje en het zat weer. Zijn we verder gegaan en was het ineens 17.00!! Tijd om op te ruimen, handen te wassen en met oom naar huis te rijden om gezellig te gaan eten (wat bijna altijd gebeurt elk weekend! :D ).

Zondag wat vroeger begonnen (10.30) en gelijk verder gegaan met ontluchten. Voorkant ging goed maar geen remvloeistof uit de achterremmerij.... Zoeken zoeken zoeken en ja hoor, de remleiding tussen verdeler en as was kaduuk. Nieuwe (van me oude) aan gezet en het deed het weer!! Uiteindelijk zelfde probleem vooraan ook gehad, rechterkant en opgelost door ook een ander. Remmerij deed het vanaf dat moment!! Toen de koppeling.... wéér een kapotte leiding!!! Ze zien er dan goed uit van de buitenkant, maar de binnekant laat los en gaat de olie tussen binnen en buiten kant zitten van de slang, en niet naar de plaats waar het heen moet.... Ik moet er dus nog een keer nieuwe goede voor kopen (stalen?) :wink:

MAAR!!! Toen alles het deed..... RIJDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

Oom heeft eerst een klein stukkie gereden zodat ik mijn harde werken niet ergens tegenaan zou zetten omdat de remmen of koppeling het niet deed ofzo... :roll: . Beter en mooier kon het niet, want alles werkte PERFECT!! Toen mocht ik achter het stuur, zittend op een vloeistof vat :lol: heb ik de eerste meters afgelegd! Rijden ging moeilijk omdat ik elke keer van het vat afgleed maar jezus wat een pittig ding zeg, vooral zo ligt zonder deuren ramen enz enz :D :lol: .

Al met al een zéér geslaagd weekend dus!! Het kon niet beter dus.

Morgen komt een erg goeie vriend uit Oss dus morgen nog enkele filmpjes denk ik :wink: .

filmpjes worden geupload en komen dus over enkele momenten :idea:

Foto's

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Video's:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 9376097238

GiuliaLee

ma mei 21, 2007 21:47

Netjes hoor Sieger 8) Wordt wel wat( wat? een hele hoop 8) )

Terug naar “Projecten”