Beetje flauw, maar dan staat ie toch gewoon goed?!Het is voor het laatst 4 jaar geleden dat ik de ontsteking nog heb afgesteld, toen ging het probleemloos.
Heeft iemand dit al meegemaakt? Suggesties.

Beetje flauw, maar dan staat ie toch gewoon goed?!Het is voor het laatst 4 jaar geleden dat ik de ontsteking nog heb afgesteld, toen ging het probleemloos.
Heeft iemand dit al meegemaakt? Suggesties.
Jij rijdt zeker geen Alfa met contactpuntjesBeetje flauw, maar dan staat ie toch gewoon goed?!Het is voor het laatst 4 jaar geleden dat ik de ontsteking nog heb afgesteld, toen ging het probleemloos.
Heeft iemand dit al meegemaakt? Suggesties.Lekker laten zo is voor jou zeker geen optie, hè?
![]()
Klopt!Jij rijdt zeker geen Alfa met contactpuntjes
Nee, kan het zo niet laten. Bovendien, nu is de motor er nog uit en kan ik er nog makkelijk aan werken.
Zal het even bij de technische topics zetten.
Nee ik hoef nu geen nieuwe puntjes te plaatsen, dat heb ik toen gedaan.Klopt!Jij rijdt zeker geen Alfa met contactpuntjes
Nee, kan het zo niet laten. Bovendien, nu is de motor er nog uit en kan ik er nog makkelijk aan werken.
Zal het even bij de technische topics zetten.Maar jij had ook niet vermeld, dat je nu nieuwe punten hebt geplaatst/ wil plaatsen!
Dat verandert de zaak natuurlijk.
En jij hebt natuurlijk heel wat km's gemaakt in die 4 jaar!Nee ik hoef nu geen nieuwe puntjes te plaatsen, dat heb ik toen gedaan.
Maar, naarmate de puntjes inslijten, moet op een bepaald moment de contactpuntafstand weer ingesteld worden. Meestal moet je het ontstekingstijdstip dan ook weer een klein beetje aanpassen.
Wrom de portieren eruit halenGisterenmiddag is de auto -eindelijk- terug gekomen van het spuiten.
Het wachten heeft zich geloond, want het resultaat is echt beter dan de vorige keer.
Vandaag begonnen met tectyleren. Leuke klusmaar, dit is uiteraard wel het
behoud van de auto, dus essentieel.
De portieren heb ik er weer uitgehaald, zodat ik die extra
grondig onder handen kan nemen.
Dan kan de zwaartekracht z'n werk doen.Wrom de portieren eruit halenGisterenmiddag is de auto -eindelijk- terug gekomen van het spuiten.
Het wachten heeft zich geloond, want het resultaat is echt beter dan de vorige keer.
Vandaag begonnen met tectyleren. Leuke klusmaar, dit is uiteraard wel het
behoud van de auto, dus essentieel.
De portieren heb ik er weer uitgehaald, zodat ik die extra
grondig onder handen kan nemen.lukt toch ook prima als ze erin zitten
Ahzoe, idd beter dan om het zo te doenDan kan de zwaartekracht z'n werk doen.Wrom de portieren eruit halenlukt toch ook prima als ze erin zitten
Naast ML heb ik in de portieren Mike Sanders anti-korrosievet gebruikt. Dat maak je warm en dan loopt het net als olie. Als het daarna weer stolt heb je weer vet. Bijvoorbeeld onder de sierstrip op de deur heb je dubbel plaatwerk. Deur op z'n kop gezet, het warme vet erin gegoten en vervolgens is de naad tussen het dubbele plaatwerk geheel gesealed met vet. Dat lukt niet als de deur in de auto blijft zitten.
Hetzelfde met de 2 zijkanten en onderkant gedaan, zodat de felsranden goed vol zitten.
Vervolgens nog eens ML erin gespoten.