Hoog tijd voor een update. Het is even stil gewist in dit topic. Dat was omdat ik het nogal druk had, niet omdat er niets meer gebeurd zou zijn
Spullen terug gekregen van het verzinken. Werkelijk honderden onderdelen, van schoefjes; bouten; portiersloten tot de bougiesleutel uit de gereedschapsset.
Het goede nieuws: het ziet er perfect uit. Minder: één schroefje, waarmee het achterlichtglas is vastgeschroefd is zoek. Maar zo een vind ik wel weer.
Spullen van de coating zijn ook terug en het ziet er prima uit. Ik had in totaal 99 (!) onderdelen die zwart gecoat moesten worden. Denk daarbij aan: complete wielophanging -behalve de achteras- raamstijlen (je weet wel, die altijd roesten); de modderplaten; hitteschildjes; luchtfilterhuis; de krik, etc. De spullen zijn eerst licht gestraald en daarna in een elektrolytisch dompelbad geweest en uitgehard. KTL-en heet dit. Alles wordt mooi zijdeglans en geeft een gelijkmatige dunne laklaag, maar uiterst sterk. Drie dingetjes laat ik opnieuw doen, dat was wat minder gelukt, maar die hebben gelukkig geen haast.
Ook hier wat minder goed nieuws. De onderste raamgeleider van het rechterportier is verdwenen. En aan de ruitenwisserarmen, het deel dat om het asje zit, is van een zinklegering en is blijkbaar niet tegen dit proces bestand. Helaas wist ik dit niet en men heeft ginder niet opgemerkt dat dit erbij zat. Dat wordt nieuwe wisserarmen zoeken
Afgelopen week-end nog wat spulletjes zwart gespoten: o.a. tank; claxons; poelie waterpomp. Het is wel een nieuwe waterpomp, maar tegewoordig heb je die met verzinkte poelies, maar het hoort origineel zwart. De tank had ik graag laten KTL-en, maar dan komt er lucht in en dat werkt dus niet. Ik heb hem dus laten stralen -er kwamen géén gaten in-,heb hem daarna in de EP gezet, naden afgekit -zie de foto- en daarna zwart gespoten. Achteras; startmotor, etc. had ik al eerder gedaan.
M'n beoogde zijdeglans is vrijwel glans geworden. Ik ben bang dat ik bji de mengverhouding tussen glans en mat het percentage harder had mee moeten nemen (2K lak). Ik heb nu van het verfdeel 70% glans en 30% mat genomen, maar vervolgens komt er nog 50% harder bij. Ik heb toch weinig zin het nóg een keer te doen.