Zo gisteren weer lekker met de 75 bezig geweest. Besloten om zonder brug de achterbumper te vervangen en dus gewoon mijn krik te gebruiken

Zijstukken america bumper waren elk 1050 gram (vanaf het achterwiel tot en met de harmonicarubbers) de america bumper zelf is 7 kg de leeghaalde TS bumper is 4350 gram verschil is 2650 gram, de ''schokbrekers'' zijn 1100 gram per stuk. Ook de plastic binnenschermen achter weggehaald waren per stuk 600 gram. Wil nu toch wel de kleine plekjes in het achterscherm behandelen. Enne.... die reservewielbak zat me maar aan te kijken.. dus die ligt er nu uit. Gewicht daarvan was 5 kg. Totaal dus 13 kg eruit.....
Zie dat het antwoordt van een vraag over raceaccu´s al door berlinista in mijn topic gegeven is..... begin 2008
je hebt je tapijt er nog in.
Ik zou zelf beginnen met alle tapijt te verwijderen, dan de geluidmatten overal weg, dan de antidreun afsteken, en dan, aangezien het toch een daily driver moet zijn, alleen het tapijt weer terugzetten. Da's veeeeel gewicht.
heb je een hemel nodig? Exit ermee. Is ook nog eens gewicht op een nadelige plek.
Reservewiel exit, flesje mee.
Bumpers: Gatenzaag halen, mooie gaten in boren.
Achterste ruiten: Lexaan.
klein grut: radio, handschoenenkastje, deurpanelen, speakers, achterbank vervangen door een tapijtje.
Middentunnel, console: exit
ruitensproeier: waterzak van een 105 met elektrisch motortje.
klein accutje 45 Ah of minder, en gelijk naar achter ermee.
etc. etc...
[/quote]