Kanonnen! Die sleurt wel heel hard.
Leuk om je project te volgen Joel. Ik ben zelf bezig met mijn 8v.
Ik heb de hulp ingeschakeld van een duitse tuner hiervoor
Dank je!
Ik zie in je onderschrift dat je nu op 170 pk/380 Nm zit met die 8v, dat is waarschijnlijk niet met de standaard turbo of toch wel?
En heb je wel eens gedacht aan de voor jou lokale tuner, JD ? Ik weet toevallig dat die ook de software hebben gedaan voor de 147 JTD racer van Tim de Leeuw, dat was dan wel met een aftermarket motormanagement.
Doet JD dat ja? Dacht altijd dat ze alleen VAG deden.
Ik zit nog (net) niet aan de 170 pk /380 nm , dit is wat we berekend hebben wat theoretisch haalbaar moet zijn.
Mijn turbo is een aangepaste versie. Anders was ie denk ik al gaan vliegen
Ben momenteel ook aan het nadenken om de turbo van een MB 270cdi te gaan gebruiken. Volgens mij moet dit mogelijk zijn.
Volgens mijn laatste berekeningen zou ik tot 200 pk moeten kunnen gaan als ik er grotere injectoren in kan lepelen ( van de 2.4) en een FMIC zou inbouwen.
Maar ik heb eerst mijn onderstel voorrang gegeven. GTA stabi's geplaatst, FM progressief vering icm Koni dempers. (met de verstelbare uitgaande demping).
Uitlaatlijn is ook helemaal aangepast (Grotendeels raggazon) alleen met de (absorptie)demper van Sebring op een andere plek. Ik heb gekozen voor een einddemper omdat ik dacht dat dit beter zou zijn voor het opspoelen van de turbo.
Voor koppeling en vliegwiel heb ik dezelfde combinatie die jij hebt. Slaat wel wat vaker af, maar het is wel een stuk fijner om je vliegwiel langer dan 100.000 km heel te houden....
Ik ben wel benieuwd naar jouw theorie achter bepaalde aanpassingen. Ik blijf dit topic absoluut volgen!