Bullettooth
Full Member
Full Member

RE: 75 TS Numerata => stap voor stap mijn speeltje

do jun 03, 2010 15:53

Een paar 16" Azev A look-a-like misschien. ;)
Huidig:
155 WB V6
156 GTA SW Q2

Gehad:
156 2.0 TS SW Q2
156 1.8 TS berlina
156 1.8 TS SW G3
75 2.0TS '91
75 2.0TS '90
155 2.0TS
155 SB V6
90 3.0 V6.
90 2.0 Motronic.
33 1.7 8v, compleet omgebouwd naar 16v.

Jan M
Advanced Member
Advanced Member

do jun 03, 2010 16:15

Hoi Rob, Gefeliciteerd met je Numerata.
Heb hem zelf ook nog overwogen, heb hier een TS-motor staan.
Maar mijn (jongste) zoon wil zijn 145 niet kwijt.

Wat WhizzMan schreef, zo hoort een numerata te zijn.
Afbeelding

Roebar
Guru
Guru

do jun 03, 2010 18:53

Ik zou eens rustig rondkijken voor een net Numerata interieur als ik jouw was.........................

Felis met je aankoop......

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jun 04, 2010 02:58

De auto was helaas nog niet klaar toen ik em wilde ophalen, gelukkig voor nood een tijdsoriginele vervanger gekregen. Voor het eerst in 7 jaar weer in een 33 gereden :D jeetje wat heb ik dat gemist, zou bijna gaan denken dat ik de verkeerde auto hebt gekocht :oops:

Gelukkig kreeg ik later op de avond goed nieuws, de auto loopt, koppeling en remmen zijn ok :D nu even een nieuwe keuringsdatum plannen en dan rijden :D
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

GiuliaReis
Full Member
Full Member

Re: RE: 75 TS Numerata => stap voor stap mijn speeltje

vr jun 04, 2010 07:22

Hoi Rob, Gefeliciteerd met je Numerata.
Heb hem zelf ook nog overwogen, heb hier een TS-motor staan.
Maar mijn (jongste) zoon wil zijn 145 niet kwijt.

Wat WhizzMan schreef, zo hoort een numerata te zijn.
Afbeelding
Mooi ding, lijkt op die van mij alleen zit heir geen schuifdak op :wink:
Thoughts of an idle mind

GiuliaReis
Full Member
Full Member

vr jun 04, 2010 07:23

De auto was helaas nog niet klaar toen ik em wilde ophalen, gelukkig voor nood een tijdsoriginele vervanger gekregen. Voor het eerst in 7 jaar weer in een 33 gereden :D jeetje wat heb ik dat gemist, zou bijna gaan denken dat ik de verkeerde auto hebt gekocht :oops:

Gelukkig kreeg ik later op de avond goed nieuws, de auto loopt, koppeling en remmen zijn ok :D nu even een nieuwe keuringsdatum plannen en dan rijden :D
Dat is snel, veel rij plezier.
Thoughts of an idle mind

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jun 04, 2010 10:46

Kijk, dat klinkt goed. Hopelijk krijg je niet 1001 dingen die na zo lang stilstaan niet meer tot leven gewekt willen worden en heel snel gaan sterven.

Het lijkt me leuk om hem eens met die van alfagrl te gaan vergelijken. :)

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

di jun 08, 2010 16:49

En de auto staat voor de deur:
Afbeelding
Voor zover dat mogelijk is bij een flat.

Vanmiddag opgehaald uit A'foort, starten ging prima, sloeg wel meteen af (oude benzine?). Daarna rustig naar de pomp gereden, helaas was dat een Shell, dus maar Vpower erin (had liever 98 of BP Ulti gehad), toen was de motor ook al wat warmer. Vervolgens lekker rustig richting Utrecht gegaan, schuifdak open, zonnetje op m'n bol. Schakelen ging verrassend soepel, beter als de 156 zelfs, totaal geen problemen met de 2e of welke andere versnelling dan ook. Warm werd dit zelfs nog beter. De remmen zijn eigenlijk het enige waaraan ik kan merken dat die twee jaar heeft stil gestaan, het is flink trappen en weinig gevoel, niet echt des Alfa's.

Morgen rustig naar de keuring rijden, ik ben benieuwd of ze nog wat vinden.

Ohja, Tom had maar even de stoelen voor me omgewisseld, de linker stoel rechts en vice versa, doet zo lastig de gordel om.
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member

di jun 08, 2010 22:08

Daarna rustig naar de pomp gereden, helaas was dat een Shell, dus maar Vpower erin (had liever 98 of BP Ulti gehad), .
!!!!?????
Shell Vpower is Ron97 en PRIMA voor jouw TS. Kijk maar eens op de site van Squadra Tuning http://squadra-tuning.nl/NL/index_nl.html. In mijn Giulia met TS en Squadrachip rij ik ook met ShellVpower of BP. :wink:

Verder succes met de RDW, voor onze TS Numerata in 2005 in Zwolle ter keuring geweest. Ten tijde van keurinng twee discussies gehad met de keurmeester. De eerste was mbt de CO waardes, en of er wel of geen kat onder hoort. Let wel de Itaiaanse TS is geleverd zonder kat wat weer een hogere CO waarde toestaat. De tweede discussie was over de keur van de auto!!!!! Volgens de keurmeester was de Numerata (zwart metallic 602 dacht ik) bruin??? Was een zinloze discussie want volgens de keurmeester was het bruin en niet zwart of zwart metallic, dus op het keneteken staat bruin. Tsja blijft mensen werk dat keuren. We lezen morgen wel wat het geworden is.
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jun 08, 2010 22:28

Daarna rustig naar de pomp gereden, helaas was dat een Shell, dus maar Vpower erin (had liever 98 of BP Ulti gehad), .
!!!!?????
Shell Vpower is Ron97 en PRIMA voor jouw TS. Kijk maar eens op de site van Squadra Tuning http://squadra-tuning.nl/NL/index_nl.html. In mijn Giulia met TS en Squadrachip rij ik ook met ShellVpower of BP. :wink:

Verder succes met de RDW, voor onze TS Numerata in 2005 in Zwolle ter keuring geweest. Ten tijde van keurinng twee discussies gehad met de keurmeester. De eerste was mbt de CO waardes, en of er wel of geen kat onder hoort. Let wel de Itaiaanse TS is geleverd zonder kat wat weer een hogere CO waarde toestaat. De tweede discussie was over de keur van de auto!!!!! Volgens de keurmeester was de Numerata (zwart metallic 602 dacht ik) bruin??? Was een zinloze discussie want volgens de keurmeester was het bruin en niet zwart of zwart metallic, dus op het keneteken staat bruin. Tsja blijft mensen werk dat keuren. We lezen morgen wel wat het geworden is.
Je kan volledig schriftelijk bij de RDW aangeven dat de kleur zwart is, dan krijg je gewoon een nieuw kenteken met "zwart" er op hoor.

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 09, 2010 18:57

Mijn spanning was nergens voor nodig, vroeger opstaan was wel handig geweest :?

Ik was om kwart voor 8 bij de RDW, waarna ik pas om kwart voor 10 naar binnen mocht rijden, daar nog even moeten wachten. Vervolgens kon de keurmeester het chassisnummer niet vinden (en ik had ook geen idee). Ik hielp hem snel met het meten van de wielbasis en sporing, waarna hij met de apk bezig ging.
Daar werd het even lastig, het begon met een stuurkogel die 1mm speling had (net binnen de marge), vervolgens vond hij de rem niet heel erg hard bijten (wat wil je na 2jr stilstaan), om daarna te zien dat er een scheurtje zat in het linkerachterlicht (had ik nog niet ontdekt), de middelste gordel bleef niet in het slot zitten en het controle lampje van het mistachterlicht werkte niet. Allemaal kleine, niet noemenswaardige punten, maar bij elkaar begon ik em toch wel te knijpen.
Na eventjes met hem over de auto te hebben gesproken (waarom, plannen, etc) en hem te hebben overtuigd dat ik alles zo snel mogelijk ging repareren, keurde hij em toch goed :D

Dus over 5 dagen kan ik lekker rond gaan rijden in mijn nieuwe auto :lol: (stiekem al een extra rondje gereden vandaag :P ).

Toen de auto maar weer even naar A'foort gebracht, want 5 dagen zonder kenteken voor de deur, vond ik toch wel wat veel. Rij ik op de A28, komt er een motor agent aan, vlakbij de afslag waar ik er af moest. Dus ik wat gas erbij, zodat hij er eigenlijk niet meer tussen en er af kon :oops: zodat als hij er toch af ging, ik zeker wist dat die mij moest hebben. En ja hoor, hij ging er toch tussen uit, achter mij aan de afslag op. Vervolgens over de dubbele doorgetrokken streep inhalen en toen stond ik daar, aan de kant van de weg. Met zowel voor als achter een doorweekt stuk karton, waar echt niks meer van te maken was :whistle:
Hup, maar meteen uitgestapt, z'n hand geschud en me netjes voorgesteld (wat hij niet deed, hij begon meteen met vragen naar mn papieren). Vervolgens eerst gezegd dat ik netjes papieren had, dat het een eendagsplaat was en ik op de juiste dag reed. Hij kijken, niet snappen; dus ik, "de auto moest naar de keuring voor een NL kenteken. Hij komt uit Duitsland en is net goed gekeurd" Waarna ik dus het kentekenbewijs + keuringsfactuur overhandigde (waar overigens niks op staat).

Nadat hij alles grondig bestudeerd had wenste hij me een fijne dag en ging er weer snel vandoor. Blijkbaar durfde hij geen boete te geven voor mn onleesbare platen, omdat de rest wel prima in orde was :jumping:

Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

wo jun 09, 2010 19:30

Mooi dat ze het toelatingsexamen heeft gehaald. Het enige wat ik mij af vroeg, is waarom je de APK ook bij de RDW hebt laten doen. Of stelden zij dat als eis? (Wat ze een enkele keer doen)

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 09, 2010 23:43

Mooi dat ze het toelatingsexamen heeft gehaald. Het enige wat ik mij af vroeg, is waarom je de APK ook bij de RDW hebt laten doen. Of stelden zij dat als eis? (Wat ze een enkele keer doen)
Het was makkelijker, kostte 10minuten meer en maar 30 euro, dat ben ik ergens anders ook kwijt. Ik wist voor 99% dat de auto er doorheen zou komen, dat heeft ze ook bewezen, niks wezenlijks eigenlijk wat er mis mee was. Nu kan ik meteen gaan rijden als ik het kenteken heb, anders moet ik eerst wachten tot ik het kenteken heb en dan moet ik binnen 5 dagen(!) een apk regelen.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 10, 2010 00:41

Gefeliciteerd!

Tomolino
Full Member
Full Member

vr jun 11, 2010 10:04

Congrats Rob.;)