Mijn spanning was nergens voor nodig, vroeger opstaan was wel handig geweest
Ik was om kwart voor 8 bij de RDW, waarna ik pas om kwart voor 10 naar binnen mocht rijden, daar nog even moeten wachten. Vervolgens kon de keurmeester het chassisnummer niet vinden (en ik had ook geen idee). Ik hielp hem snel met het meten van de wielbasis en sporing, waarna hij met de apk bezig ging.
Daar werd het even lastig, het begon met een stuurkogel die 1mm speling had (net binnen de marge), vervolgens vond hij de rem niet heel erg hard bijten (wat wil je na 2jr stilstaan), om daarna te zien dat er een scheurtje zat in het linkerachterlicht (had ik nog niet ontdekt), de middelste gordel bleef niet in het slot zitten en het controle lampje van het mistachterlicht werkte niet. Allemaal kleine, niet noemenswaardige punten, maar bij elkaar begon ik em toch wel te knijpen.
Na eventjes met hem over de auto te hebben gesproken (waarom, plannen, etc) en hem te hebben overtuigd dat ik alles zo snel mogelijk ging repareren, keurde hij em toch goed
Dus over 5 dagen kan ik lekker rond gaan rijden in mijn nieuwe auto

(stiekem al een extra rondje gereden vandaag

).
Toen de auto maar weer even naar A'foort gebracht, want 5 dagen zonder kenteken voor de deur, vond ik toch wel wat veel. Rij ik op de A28, komt er een motor agent aan, vlakbij de afslag waar ik er af moest. Dus ik wat gas erbij, zodat hij er eigenlijk niet meer tussen en er af kon

zodat als hij er toch af ging, ik zeker wist dat die mij moest hebben. En ja hoor, hij ging er toch tussen uit, achter mij aan de afslag op. Vervolgens over de dubbele doorgetrokken streep inhalen en toen stond ik daar, aan de kant van de weg. Met zowel voor als achter een doorweekt stuk karton, waar echt niks meer van te maken was
Hup, maar meteen uitgestapt, z'n hand geschud en me netjes voorgesteld (wat hij niet deed, hij begon meteen met vragen naar mn papieren). Vervolgens eerst gezegd dat ik netjes papieren had, dat het een eendagsplaat was en ik op de juiste dag reed. Hij kijken, niet snappen; dus ik, "de auto moest naar de keuring voor een NL kenteken. Hij komt uit Duitsland en is net goed gekeurd" Waarna ik dus het kentekenbewijs + keuringsfactuur overhandigde (waar overigens niks op staat).
Nadat hij alles grondig bestudeerd had wenste hij me een fijne dag en ging er weer snel vandoor. Blijkbaar durfde hij geen boete te geven voor mn onleesbare platen, omdat de rest wel prima in orde was