Het is allemaal prima te begrijpen hoor, al is het soms niet altijd even logisch...
Het "je-hebt-je-gordel-niet-om" lampje heeft na verloop van tijd namelijk niks meer met je gordel te maken, maar met je asbakje. Zodra ik me namelijk na voren beweeg om m'n sigaret af te tikken in m'n asbak gaat het lampje aan. Ga ik weer naar achteren, gaat het lampje weer uit. Kortom, het lampje heeft bij mij nu de functie dat ik op m'n dashboard kan zien of m'n asbak open staat.
Ander voorbeeld, het "je-moet-bijna-tanken"-lampje geeft bij mij aan dat ik een bocht naar rechts maak, vanaf een halfvolle tank...
Het waarschuwingslampje in de Alfa Control voor m'n kentekenverlichting geeft aan dat m'n kofferklep de afgelopen tien minuten geopend is geweest. (Gaat ook weer vanzelf uit namelijk)
Met andere woorden: Heel veel plezier van je 155! Het is een mooie zo te zien
Dank je Jan, voor deze inspirerende woorden

. Ik heb al een lading contactspray in huis gehaald, dus vrijdagavond maar weer even de werkplaats in. En dan zaterdag... gaat de hele buitenkant aangepakt worden!
S.H.I.T. hebben ze zeker, die 155-en... Laatst (paar maanden geleden) deed m'n "verlichting-aan-lampje" op het dash het niet meer

Ikke nieuwe dash-lampjes halen want dat werd me te gortig.
Plan: auto nog even schoonblazen bij de lokale carwash & dan maar schroeven... Mooi niet. Toen ik de wasbox inreed ging dat rare lampje aan. Sindsdien: reserve dash lampjes aanwezig & lampje doet het. Niet begrijpen maar accepteren?

Hahaha je bedoeld net zoals mijn "je-hebt-je-gordel-niet-om" lampje. Blijf maar branden en ineens is het over. Proberen te begrijpen... nehhh
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05
159 SW 1.7 TBi '09