ojee een vacuumslang lek???
bij een single carb heeft dat geen gevolgen op één cilinder, maar op alle 4.
Is wel het eerste waar je aan denkt met een drijfstang door het blok, maar ik denk toch eerder dat het een smeerprobleem is dan. Aanzicht van de zuiger zal uitsluitsel kunnen geven.
De nokkenassen van de 1300 met enekel carb zijn wel dusdanig eeeuh magertjes , kwa overlap dat er bijna geen koeling is door spoeling. Een upgrade naar nokkenassen ve 1300 doppio carboratori is in dat geval al prima!
Trekt toch ook gewoon op de 4e cylinder?
Dit is het koppie, gat zit recht onder de bougie:
Net geprobeerd de cylinderwand te fotograferen:

In groter formaat zijn de hoonsporen (anno 1968!) nog te zien...

Het plekje links onder, is met de hand niet te voelen... kan vuil zijn.. is iig geen slijtplekje DENK ik...
Dit is cylinder 1, ook spiegelglad al zou je het aan de foto niet zeggen...
Het nieuwe blokje komt uit een Bertolli dus zou nokken moeten hebben voor doppio carboratori... niet wisselen dus?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...