KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Giulietta project(je)

wo jan 23, 2008 23:04

Goed nieuws dus. :D Eh... Dasty. Bij de wibra te koop. :wink:

giulietta nero
Advanced Member
Advanced Member

wo jan 23, 2008 23:13

zoals verwacht stefan :wink: , gelukkig valt het mee onder de lijsten, en wat klaas zegt dasty en een lichtvochtige doek doet wonderen voor je interieur, het interieur maakt de wagen juist chic, dus maw, ik zou het huidige interieur erin laten :wink:
alfa is a way of life
auto: alfetta 2000 van 1981
motor: ducati monster 916 senna
gehad: 33 type 2,33 type 2 1.7 qv, 33 type 3 1.7 ie,75 1.8 carbs alfa 90 1.8 carbs,alfa 90 2,5 liter, giulietta 2.0 2e serie,giulietta 1.8 en een 164 2.0 ts

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Giulietta project(je)

do jan 24, 2008 09:09

Gisteravond weer even een tijdje in de schuur geweest en de Giulietta op de poetsbrug eens verder bekeken.
De onderkant van de auto laten geen rare dingen zien en alles ziet er nog netjes uit :) .
Hier en daar (op de stabilisatorstangen en achteras) zit wat vliegroest.
Gelijk de plastic dorpelbeschermers verwijderd om te zien in hoeverre de dorpels aangetast zijn.
Dit valt gelukkig mee, want de getoonde plekken zijn verder niet onder deze kappen te vinden :D

Ik heb wel een vraag over de voorste wielkasten.
In de linker wielkast (bestuurderskant) zit aan de kant van het portier een langwerpige kunststof (spat)plaat.
Deze plaat ontbreekt aan de rechterkant en omdat ik zo gauw ook geen bevestigingsgaatjes zag, vraag ik me af of er daar ook eentje moet zitten :?:
Als die er wel moet zitten, wie heeft er dan eentje voor de rechterkant over?

Daar hoort er eentje te zitten. Heb ik waarschijnlijk wel liggen

Het interieur is wat smerig, maar verder nog heel netjes. Alleen de bestuurdersstoel heeft wat kleine slijtageplekken.
Een goede schoonmaakbeurt doet wonderen.
Of misschien toch vervangen? Ik heb nog een heel mooi donker interieur van een Alfetta GTV liggen. Zou dit passen :-k :-k .

Voor de rest is het tapijt in de kofferbak hartstikke smerig en vet. Waarschijnlijk heeft er ooit eens een partij onderdelen ingelegen.
Hierbij moet ook een tank gezeten hebben, want het tapijt was aan 1 kant nog nat van de benzine.

Benzinetank staat bij een giulietta tegen de achterbank aan. Rechterkant nat?? Misschien Is het rubber van de vulhals lek, slangetje van de ontluchting af, tank zelf lek... FF checken!!!!

Ik hoop dit ook nog met een goede schoonmaakbeurt weg te krijgen en anders moet er maar wat anders in.
Iemand nog een goede schoonmaaktip hiervoor?
Shut up and ride!

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

do jan 24, 2008 09:16

Hee dat van die tank is bij onze Geilejet ook.. Volgens de oude eigenaar lekte hij ergens bij de aansluiting... Hij heeft de lasnaad van de vulpijp (dus waar je het rubber over heen schuift) al schoon gekrabt en daar zou hij lekken volgens hem... Raar, want nog nooit vertoont volgens mij bij een Giulietta.. Alhoewel, hij staat al jaaaaren binnen en dus ook condens in de tank? Nouja, we gaan hem eens voorzichtig vol tanken... :wink:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

bralfa
Guru
Guru

do jan 24, 2008 09:20

@Ronald,

Gebeurt wel vaker hoor. Maar ik denk eerder het rubber... En anders, kom maar langs :wink:
Shut up and ride!

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

do jan 24, 2008 09:28

Zijn we toch al een keertje van plan, lekke tank of niet! :blue_lol:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

bralfa
Guru
Guru

do jan 24, 2008 09:32

Zijn we toch al een keertje van plan, lekke tank of niet! :blue_lol:
:thumbs: Parkeer m dan maar om de hoek :lol:
Shut up and ride!

Stefan
Advanced Member
Advanced Member

do jan 24, 2008 22:22

@BRALFA:
Laat maar even weten als je nog zo'n kunststof spatkap voor de bijrijderskant gevonden hebt.
Het tapijt in de kofferbak was aan de LINKERKANT nat, dus niet aan de kant van de vulpijp.
De tank ziet er trouwens nog zeer goed uit (haast als nieuw) en ik vermoedt dat deze al eens vervangen is.
Ik heb nu zo'n 10 liter benzine in de tank gegooid, maar nog geen lekkage gezien en voor de rest zit er ook niets los

Ik denk dat er met de tank zelf niets mis is, maar dat er een tijdje iets anders in de kofferbak heeft gelegen.
Ik had Zaterdag al meteen de natte bekleding uit de kofferbak gehaald om te drogen.
Tevens heeft de auto nog even 2 dagen met alle deuren open bij mij in de verwarmde schuur gestaan, omdat het interieur ook vochtig aanvoelde.
Alles is nu lekker droog en kan binnenkort eens goed schoongemaakt worden.

Zaterdagochtend komt een kennis naar het plaatwerk kijken om te zien wat hij met de getoonde slechtere delen kan doen.
In ieder geval gaan we proberen om het gaatje in de einddemper te dichten en zal hij in de achterste wielkasten aan beide kanten een plaatje in moeten zetten.
Het blijkt namelijk, dat er aan het eind van de dorpels aan beide zijde een gat in de wielkast is geroest.
Voor de rest wil hij eerst even kijken of hij het aandurft om het zichtwerk (dus achterscherm , dorpels en hoek onder het rechterachterlicht) te lassen.
Ik kan dit zelf niet, dus zal ik dit moeten uitbesteden :cry: .
Alfa historie:
te veel om op te noemen.

Nu:
Op dit moment Alfaloos.

bralfa
Guru
Guru

vr jan 25, 2008 09:18

Stefan,

Ik ga ff voor je kijken. (gun me wat tijd pls 8) ) Als t te lang duurt ff reminden!
Aan de linkerkant zit een tankontluchtingspijpje. Als het slangetje wat hier op hoort te zitten op een of andere manier naar beneden getrokken is kan in theorie de tank hierop lekken bij rijden met de auto.

Lijkt me eerlijk gezegd vergezocht, maar t controleren kost niks. :wink:
Als je aan de binnenzijde van de achterschermen gaat lassen (bij de veerschotels) vergeet dan niet dat er flinke bonken kit in de kofferbak zitten ter hoogte van de "kwetsbare plekken". En natuurlijk je achterbank :oops: .

Heb nog 1,5 donors staan. Misschien is er nog wat reparatie plaatwerk uit te halen (indien gewenst)

Bas
Shut up and ride!

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jan 25, 2008 11:28

Had die serie 1 niet een kunststof tank? Staat me iets van bij dat die dingen berucht waren vanwege zweten.

Overigens ook vette kans dat er water naar binnen lekt langs de kofferbakrand.

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jan 25, 2008 11:41

Ja klopt, er zijn ook plastic tanks geweest! Maar of dat eerste serie was weet ik niet eerlijk gezegd... Staal was beter, voor de verandering... :D

bralfa
Guru
Guru

vr jan 25, 2008 11:56

Had die serie 1 niet een kunststof tank? Staat me iets van bij dat die dingen berucht waren vanwege zweten.

Overigens ook vette kans dat er water naar binnen lekt langs de kofferbakrand.
Eerste serie is idd begonnen met kunststof. Latere 1e series hebben al een metalen geval.

Als je koffer volloopt met BENZINA langs de kofferbakrand moet je toch echt een ander manier van tanken zoeken Gordon. Dat de tank in de koffer ligt wil niet zeggen dat je de volledige koffer kunt aftanken :needcoffee:
Shut up and ride!

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jan 25, 2008 12:10

@Bas,

Bij mij geen benzine, dat zou ik echt wel ruiken. Kofferbak is daarentegen regelmatig wel nat ondanks dat ik de gootjes heb hersteld en op de een of andere manier komt dat wel degelijk vettig over. Dat vet zou daarentegen best in de mat kunnen zitten (ik ken ook de volledige historie niet) en door het vocht naar buiten komen. Andere optie is dat de vettigheid door de compost-ophoping in de goot onder de achterruit wordt veroorzaakt. Ik vermoed in ieder geval dat hierdoor regelmatig het waterniveau in de goot dusdanig hoog komt te staan dat het water gewoon tussen het rubber doorloopt. Eigenlijk gewoon een keer het rubber vernieuwen en dan met een of andere seal monteren dus.

bralfa
Guru
Guru

vr jan 25, 2008 12:19

Gordon,

Al goed... :lol:

De ventilatie gaten in de C-stijlen kunnen ook de oorzaak van de watertoevoer zijn... Maar een zwakke plek onder het raamrubber is natuurlijk best reeel. Evenals de (las)naden rond je achterlichten...
Pfff tis een alfa.. Kan eigenlijk overal vandaan komen. Op de meest voor de hand liggende oorzaken na dan :roll:
Shut up and ride!

Stefan
Advanced Member
Advanced Member

vr jan 25, 2008 22:45

@ BRALFA
Ik hoor het wel als je die kap gevonden hebt.
De genoemde roestgaten in de wielkasten zitten aan de onderkant.
Je kunt eigenlijk zo de dorpel inkijken, dus hier moet wel iets aan gedaan worden om te voorkomen dat er vocht via de wielkasten in de dorpel komt.
Jouw aanbieding omtrent plaatwerk houd ik even in mijn achterhoofd, maar ik wacht even de reactie van morgen af.

@ GORDON
Mijn tank is van staal. De vochtigheid is duidelijk geen water, daarvoor is de benzinelucht veel te sterk.
Deze lucht kwam ook duidelijk uit de mat, want nu deze er al een aantal dagen niet meer in ligt is deze lucht nu ook grotendeels uit de kofferbak weg.
Je ruikt het nog wel, maar niet meer zo sterk als vorige week :sick: .

Ik ben er morgenochtend toch even en dan nog eens kijken en ruiken.
Alfa historie:
te veel om op te noemen.

Nu:
Op dit moment Alfaloos.

Terug naar “Projecten”