De Sud is bijna klaar voor de APK, eigenlijk issie al klaar voor de APK, maar ik wil graag droge voeten houden, dus ook de vuitenruimtes zal ik nog repareren voordat ik ga rijden met de sud
afgelopen maandag ben ik begonnen, als eerste heb ik het stuurtje gewisseld met een klein leren sportstuurtje
en alle brandbare spullen verwijderd uit de sud
Toen heb ik het rechterportier eruitgehaald om bij de achterste boutjes van het voorscherm te kunnen komen
toen het voorscherm eraf, om naar de ellende te kunnen kijken
de rechter A-stijl is in het verleden al eens gerepareerd, net als de RVschermdrager, na de reparatie, die opzich niet eens zo heel slecht is uitgevoerd, is het staal blank gelaten, dus alles was bruin van de roest.
de onderkant van het RA zijpaneel hetzelfde verhaal, ooit gerepareerd, maar na het gladslijpen van de lassen niets meer mee gedaan
dus als eerste heb ik de met de staalborstel op de slijptol alle roest weggeborsteld
en heb ik de voetenruimte aan de rechterkant schoongebikt
toen heb ik de rechterdorpel, die over ruim een halve meter errug dun was, gerepareerd.
Vanmiddag ben ik weer verder gegaan
de rechterbinnendorpel was een stuk slechter, die heb ik over bijna anderhalve meter gerepareerd
vervolgens nog een keer met de staalborstel op de slijptol over al het blanke staal heen om alle roest te verwijderen
en alles in de lichtgrijze primer gezet
zaterdag ga ik verder met alle lasnaden afkitten en vervolgens een vers laagje bodyschutz erover.
zaterdag ook nog even beide kanten de vloerplaten voor de stoelen repareren
scherm en portier er weer op en dan issie klaar voor de APK