25 juni is de 75 goedgekeurd voor de apk

Lorenzo bedankt
De koplamp is bijgesteld en de remmen achter moesten worden gesteld, verder was alles goed. Sindsdien door de weeks elke dag ermee van Hengelo naar Almelo en weer terug gereden, wel wennen met schakelen door de versleten synchromesh, maar het gaat steeds beter. Opschakelen gaat gewoon goed als het rustig gebeurt, ga ik in de 1 hoog in de toeren en wil dan door naar de 2, dan gaat dit niet soepel. Terugschakelen met tussengas gaat ook goed, is nog wel even wennen om het snel en altijd goed te doen.
Bij het optrekken vanuit stilstand en in de 2 snelheid maken geeft wel gekraak. Geen gekraak van misschakelen, maar gekraak van er verbuigt iets door grote krachten en ik heb het moeilijk. Verder is het gebonk bij lastwisselingen niet weg, dacht dat het van de uitlaat kwam, maar het blijkt toch de bak te zijn. Beide rubbers heb ik wel vervangen, maar zie nu in het stalen gedeelte van het linker rubber een deuk in de rechtopstaande rand, veroorzaakt door een bout erboven. Wel raar, aangezien ik gewoon nieuwe (dure) rubbers gekocht heb...
Verder trilt een moertje van het uitlaatspruitstuk (aan het blok) er steeds af, schroefdraad op het draadeind bleek slecht te zijn. 2 moertjes, ring en veerring hielden het ook niet lang uit. Dus hier maar een nieuw draadeind inzetten.
Verder is de radiator lek, moet dus elke dag water bijvullen. Maar een radiator is zo verwisseld.
De uitlaat (eindstukje) raakt wel af en toe de straat bij een drempel, geeft een geluid alsof er iemand op een bel slaat. Maar afgelopen weekend de winterbanden verplaatst van de kofferbak naar een droge, dichte aanhanger en het nemen van drempels gaat al beter. Het lagere gewicht is goed te merken, auto is met 5 wielen ipv 9 stuks een stukje sneller
Binnenkort maar wat dingen opknappen, heb nu niet veel tijd. Het wordt ook tijd voor een grondige poetsbeurt binnen en buiten. Ook de skirts en spatbordverbreders maar eens loshalen, kijken hoe het daaronder uit ziet. Er zit wel een hoop rotzooi achter.
Foto's volgen nog wel een keer...