martijn_333

RE: opknappen 1300 GT bertone uit 1974

wo feb 28, 2007 17:43

volgende week was duidelijk een ruim begrip..Heb afgelopen weekend ff ruim inkopen gedaan en onderdelen verzameld(met dank aan rik!!)

Ik kan nu m'n hoofdsteun mechanisme monteren, vangbanden vervangen, accubak monteren, handremkabel monteren, en de auto op assteunen zetten zodat ik aan de gang kan met de remmen rondom en de bodem..

Dus ben komende weekenden weer ff zoet :lol:

Toen ik net ff onder de auto lag om te kijken hoe de handremkabel zat had ik nog een aangename verrassing! Achter zitten er nl al gele koni's onder..dus nu alleen nog een keer voor een leuk setje en een set verlagingsveren rondom ipv de standaard veren..Dan is dat ok weer geregeld :wink: 8)

Gr, Martijn

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

wo feb 28, 2007 17:59

Hoi Martijn,

Leuk om te lezen dat je deze bertone hebt gekocht. Ik kan alleen maar zeggen dat je voor die prijs een goede auto hebt gekocht. Ik ken de auto en Raoul redelijk goed. Het leuke is dat ik alle klussen die jij nu hebt opgenoemd voor Raoul zou oplossen voordat de auto in de verkoop zou gaan. Het is er echter niet meer van gekomen.

De auto heeft zo zijn werk nodig, maar rijden doet het ding wel. De auto is niet helemaal origineel, maar ach.......je hebt dan niet het originele dashboard, maar wel een veel mooiere dan het originele. De kachel was inderdaad een bekend probleem. Er moest dus nog een andere inkomen, die heb ik dus nog op de plank liggen. De handrem was een ander probleem. Die zat aardig vast, ik weet niet of je hem al los hebt gekregen, maar ik was van plan om er een andere in te zetten.

Veel succes met je project en je zult er geen spijt van krijgen. En hou ons op de hoogte.

Groet Joris
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

do mar 01, 2007 09:15

Ik heb nog een doosje met alle losse handremdelen die op de achteras zitten. Dus verstellers, remschoenen, veren......... als het wat is stuur je maar een PB.
Dirk - Giulia2000TS

martijn_333

do mar 01, 2007 18:03

Top! Ik zal het zeker onthouden..

met een beetje mazzel kan ik van het weekend aan de handrem gaan werken..kabel vervangen en kijken wat er allemaal vastzit.. Dus dan hoor je waarschijnlijk meer :wink:

verder heb ik nog een vraag..zoals jullie op onderstaande foto wel kunnen zien moet de 'bovenste' kogel vervangen worden.
Afbeelding
Maar welke kogel moet ik hier voor hebbben(het is de linker kant) op de site van prins zijn er 4 keuzes: binnen/buiten en links/rechts schroefdraad

alvast bedankt!

Martijn

martijn_333

ma mar 05, 2007 21:46

niemand die het weet? :?

Martijn

paul
Member
Member

di mar 06, 2007 09:22

jawel, maar de bovenste stuurkogel zie je niet op deze foto (is degene die op het armpje dat aan de naar is gemonteerd).

roel
Advanced Member
Advanced Member

di mar 06, 2007 12:29

Of bedoel je gewoon de bovense kogel van jouw foto (= bovenste fuseekogel)?

Als deze versleten is, moet de hele reactie-arm vervangen worden

Afbeelding

Roel
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

martijn_333

di mar 06, 2007 13:05

Ik bedoel die (roestige) kogel..de bovenste op de foto inderdaad... Hier is het rubber ook helemaal van kapot ed.

Deze is dus weer een stuk duurder :(

Naja weer wat geleerd. Is deze zo te vervangen of moet alles dan weer opnieuw afgesteld worden?

Op de site van prins zijn er ook nog 2 types, verstelbaar en gewoon. Is de gewone goed genoeg?

Bedankt,

Martijn

paul
Member
Member

di mar 06, 2007 13:18

gewone is goed genoeg, verstelbare is beter. je kunt dan een negatief camber maken. Als je dan toch aan de slag gaat.......

martijn_333

di mar 06, 2007 19:37

begin van de avond even de dreunplaten aan de bestuurderskant eruit staan hakken, met de gedachte dat er misschien roest onder zou zitten..En dat was dus ook het geval :(

2 mooie gaten, precies links in de hoek en één bij de chassisbalk...weer een stapje dichter bij de ultieme flinstone auto :wink:

Binnenkort maar eens het lasapparaat ophalen bij m'n oom..

ik heb ook even gekeken naar die kogel, en het is inderdaad die reactiearm..

maar nu eerst de roest maar eens tegen gaan..

martijn_333

vr mar 23, 2007 17:21

Nou van het roest tegen gaan is nog niet zoveel gekomen..alleen een plaat onder de deur gelast(was ook rot).. Ik ben verder nog even bezig geweest met de elektra, en ik snap nog steeds niet hoe het kan dat als de kachel UIT staat het oranje lampje brandt, en als de kachel AAN staat het lampje uit is :?

Verder nog een vraag, groep 3 van de zekeringen is dat 16 of 25A want er zit rood in, maar ik heb rode zekeringen van 16A en van 25A :?

Tot zover,

Gr, Martijn!

Terug naar “Projecten”