Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: 1979 Alfetta GTV 2.0 streetreeser

ma okt 16, 2006 19:52

Dus ik (optimist) kijk in het op het SS aangeschafte Kluwer handboek voor de Alfetta (GTV), want misschien staat daar een gouden tip in. En wat staat er? 'Maak de bevestigingsbouten los'. Dát helpt :blue_lol:
Dat is niet zo'n gekke tip, moet je maar eens proberen het werkt echt :lol:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: 1979 Alfetta GTV 2.0 streetreeser

ma okt 16, 2006 19:53

Het is al weer een tijd geleden maar ik heb het eens bij een 75 gedaan. Daarvoor heb ik een T sleutel gebruikt. Misschien dat je daar iets aan hebt?

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8947
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: 1979 Alfetta GTV 2.0 streetreeser

ma okt 16, 2006 20:04

T-sleutel, die heb ik geloof ik niet in het assortiment. Lijkt me ook geen Praxis-item, of toch wel?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: 1979 Alfetta GTV 2.0 streetreeser

ma okt 16, 2006 20:10

Dat lijkt mij ook niet. Waarschijnlijk Lasaulec of de betere gereedschappen specialist. Handig ding zoiets. De mijne is al jaaaren oud.

Gebruikersavatar
TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 657
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Wilp

RE: 1979 Alfetta GTV 2.0 streetreeser

ma okt 16, 2006 21:53

Yuri, Het los- en vastmaken van die boutjes is mogelijk, ook zonder de dwarstraverse los te halen (althans bij mijn 75). Het is idd wel een rotklusje. Ik heb deze reparatie dit voorjaar op de camping in Frankrijk uitgevoerd (ook ik had het Haynes boek erbij en heb me ook geërgerd aan precies diezelfde zin :evil: ). Het lastigst was het terugplaatsen, waarbij mijn handen te groot waren om erbij te kunnen om het moertje tegen te houden. Zoek een handig iemand met kleine handen (bijvoorbeeld mijn broer) en het moet lukken.
Maar het beste is idd een speciaal stukje gereedschap te maken, want het zal niet de laatste keer zijn....
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8947
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: 1979 Alfetta GTV 2.0 streetreeser

zo okt 22, 2006 21:20

Nou, ik heb 2 cheap-ass ring/steeksleutels vervormd voor de taak, en alleen de M6 bout (onderste, die je kunt zien) is pas los :evil: :evil: :evil: Nu de M8 nog. Even het Fingerspitzengefühl oefenen... :roll: En dan de hydraulische leiding eruit violen. Wat is een transaxle toch een fijne auto!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8059
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: 1979 Alfetta GTV 2.0 streetreeser

zo okt 22, 2006 23:46

Nou, ik heb 2 cheap-ass ring/steeksleutels vervormd voor de taak, en alleen de M6 bout (onderste, die je kunt zien) is pas los :evil: :evil: :evil: Nu de M8 nog. Even het Fingerspitzengefühl oefenen... :roll: En dan de hydraulische leiding eruit violen. Wat is een transaxle toch een fijne auto!
:mrgreen: Mooi spul he.... :wink:
Schiet nou eens op man, k ben benieuwd wat die nokkenstokken doen... :wink:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

AG
Full Member
Full Member
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:27
Locatie: Dieren

RE: 1979 Alfetta GTV 2.0 streetreeser

ma okt 23, 2006 05:20

Als je de traverse aan de voorkant los hebt moet je een krik aan de achterkant van de triangel zetten , de carrosserie bij de kriksteunen ondersteunen en dan de achterkant van de triangel opkrikken, de traverse komt dan naar beneden en je kan gewoon bij de boutjes.

AG
Laatst gewijzigd door AG op ma okt 23, 2006 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8947
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: 1979 Alfetta GTV 2.0 streetreeser

ma okt 23, 2006 11:10

de carroserie bij de kriksteunen ondersteunen
AG
Dat durf ik bij deze niet zo goed :oops:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

AG
Full Member
Full Member
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:27
Locatie: Dieren

RE: 1979 Alfetta GTV 2.0 streetreeser

di okt 24, 2006 06:16

Zet de as dan op bokjes, daarna de krik onder de traverse en laat deze dan zakken .


AG

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8947
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: 1979 Alfetta GTV 2.0 streetreeser

di okt 24, 2006 10:20

Zet de as dan op bokjes, daarna de krik onder de traverse en laat deze dan zakken .


AG
Heb ik gedaan, kan er niet bij... :?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

AG
Full Member
Full Member
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:27
Locatie: Dieren

RE: 1979 Alfetta GTV 2.0 streetreeser

di okt 24, 2006 13:56

Dat moet kunnen, heb je de uitlaat los? je moet de traverse wel 20 cm naar beneden kunnen halen, denk wel om je aandrijfasrubber. Laat iemand maar op de achterkant gaan zitten.

Ag

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8947
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: 1979 Alfetta GTV 2.0 streetreeser

di okt 24, 2006 14:56

Is die hydraulische leiding zo lang dan?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8947
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: 1979 Alfetta GTV 2.0 streetreeser

za okt 28, 2006 19:29

We modderen verder... bleek dus dat de boutkop niet 13, maar 12 mm was ](*,) . Goed, de cilinder is nu los en bungelt vooralsnog aan de leiding. Want die wil er ook al niet af. Als ik de cilinder zo ver mogelijk uit naar achter trek kan ik niet bij de wartel die de cilinder in gaat, en de wartel aan de stalen leiding zit zo dicht tegen de middentunnel dat ik geen ring- of steeksleutel om de moer heen krijg :?

Ik word er een beetje flauw van zo onderhand..., maar goed, morgen weer een dag.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: 1979 Alfetta GTV 2.0 streetreeser

zo okt 29, 2006 00:45

We modderen verder... bleek dus dat de boutkop niet 13, maar 12 mm was ](*,) .
Wat zout over de wonden.........dat had je ook wel kunne vertellen. :biggrin: (maar was niet gevraagd :wink: )
Duw het cilindertje eens terug dan. Ik wet zeker dat je dan wel de slang los kunt halen. Ik heb, n.l. eens de koppelingsslang vervangen en dat was echt zo gebeurd -gelukkig geen wartel vastgerot- zonder cilinder demontage. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Projecten”