Vanavond het hele spulletje weer op de as geperst.
De as en de spieen hebben eerst een paar uur in de vriezer gelegen,
de synchro-naven, achteruit-tandwiel en sluitbus hebben een uurtje in
de oven gelegen op 150 graden.
Om te voorkomen dat bij het opwarmen het hele huis naar de 75W90 zou
gaan stinken, heb ik alles extra goed ontvet met remmenreiniger.
De spullen op de bakplaat


Ijskoude as in de bankschroef gezet en ingespoten met teflon spray om
een beetje smering te hebben. Hierna stuk voor de stuk de
tandwielen en synchro naven erop gezet. De 1/2 synchro moet
een behoorlijk stuk worden opgeperst en ging niet echt soepeltjes.
Met een stuk pijp met de juiste binnen diameter de naaf op de as getikt.
De volgende naven en achteruit tandwiel gingen zonder problemen.

Ondanks dat de Brooks Owners manual en het verhaal van Dre aanbevelen dat
ook het lager op de hoofdas moet worden opgewarmd, heb ik dat niet gedaan:
Er zit een soort van plastic kooi (of sluitrand) in waarvan ik betwijfel of
die wel tegen 150 graden kan. Ook Violier Sr. zei dat het beter was het lager
niet op te warmen. Bovendien lijkt het ook niet echt nodig; het lager ging
eenvoudig op z'n plek.
Volgende keer verder met de schakel assen....Sincronizzato cambio!