Gerrets
Guru
Guru

RE: Goed het is zo ver> mijn bella gaat in het nieuwe ROO

zo aug 20, 2006 18:13

Ik heb vaak motip acryllak gebruikt en die is perfect, maar ik zat op het moment in Duitsland en moest lak hebben maar de motip was nergens verkrijgbaar. Toen maar een vernis lak gehaald, eerst een stuk onpvallend geprobeerd en het blonk al mooi dus dat gaf hoop. Helaas pakte het anders uit, ik heb namelijk wel vaker wat onderdelen gespoten en die motip lak is snel droog en blinkt mooi op wanneer je er met commandant overheen gaat.

Ik moet zeggen dat de rode lak er strak opzit geen sinaasappel huid. Het verschil is niet te zien of je nou spuitbus of spuitpistool gebruikt. Als je de lagen maar goed laat drogen en dan even galdstrijken met fijn schuurpapier. Daarna gebruik ik kleef doek om de nevel en eventuele stofdeeltjes te verwijderen.

aankomende nacht vlieg ik, volgende week zal ik met resultaten komen. IK hoop ook met foto's.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gerrets
Guru
Guru

Edit POGING 3> mijn bella gaat in het nieuwe ROOD!

di jan 16, 2007 20:35

Nou kas wat je zei!! het is alweer een tijdje geleden maar uit frustratie heb ik hier geen post meer geplaatst waarom? Het is gebeurd de lakken vraten elkaar op bepaalde stukken niet goed afgeschuurd en ja hoor heel langzaam begon er allerlei vormen te ontstaan en lak lak wilde niet opglimmen. Overigens niet erg zichtbaar dus heb ik ermee rondgereden tot nu!!! Poging 3 nu met verfpistool dus ben zeer benieuwd 3 keer is scheepsrecht!

maar nu slles gigantisch afgeschuurd dit gaaat me geen 3e keer overkomen! hhelaas mijn camera vergeten dus zal ik het met woorden moet vertalenn.
ik hou jullie op de hoogte.

gr Tom
Groeten Tom

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 16, 2007 21:26

:shock: ben je nog bezig??? Petje af voor je intitiatief en doorzettingsvermogen....Toch zal het resultaat niet zo zijn dat het deze moeite en ergenis zal wegnemen (als je eerlijk bent)
Maar ja - daar was je voor gewaarschuwd... (ik heb het leerproces ook mogen meemaken lang gelee)

Je hebt afgewisseld met spuitbuslak en verf voor het spuitpistool - die zijn anders van samenstelling. Ik ben benieuwd wat de zon nog gaat doen deze zomer: want lak is vers en zal op de meest heftige manier reageren...
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Goed het is zo ver> mijn bella gaat in het nieuwe

di jan 16, 2007 21:55

:shock: ben je nog bezig??? Petje af voor je intitiatief en doorzettingsvermogen....Toch zal het resultaat niet zo zijn dat het deze moeite en ergenis zal wegnemen (als je eerlijk bent)
Maar ja - daar was je voor gewaarschuwd... (ik heb het leerproces ook mogen meemaken lang gelee)

Je hebt afgewisseld met spuitbuslak en verf voor het spuitpistool - die zijn anders van samenstelling. Ik ben benieuwd wat de zon nog gaat doen deze zomer: want lak is vers en zal op de meest heftige manier reageren...
idd ben het eens met Tom. Het is natuurlijk wel leuk om het zo het verschil te zien maar het kost je zoveel energie en tijd en geld....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

derien

di jan 16, 2007 22:43

Vallen en opstaan... enige manier om het zelf te leren. Respect voor je doorzettingsvermogen.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Edit POGING 3> mijn bella gaat in het nieuwe ROOD!

wo jan 17, 2007 19:40

Nou kas wat je zei!! het is alweer een tijdje geleden maar uit frustratie heb ik hier geen post meer geplaatst waarom? Het is gebeurd de lakken vraten elkaar op bepaalde stukken niet goed afgeschuurd en ja hoor heel langzaam begon er allerlei vormen te ontstaan en lak lak wilde niet opglimmen.
gr Tom
Leuk hè? Nu weet je het iig zeker dat het niet gaat. Het komt vaker voor hoor. Toch goed dat je door gegaan bent. :wink:

Gerrets
Guru
Guru

zo jan 21, 2007 14:31

Bedankt voor jullie leuke reactie's, inderdaad het kost veel tijd en moeite maar dat is aan de ene kant ook wel weer leuk. Het vreemde is wel dat alleen op de achterkant van de auto de oude lak de nieuwe aanviel (of andersom ) en op de rest van de auto niet!

De rode lak zit er nu goed op, morgen zou ik teruggaan naar duitsland om haar in de blanke lak te zetten maar helaas een kapotte lager in mijn waterpomp en een niet best werkende oliepomp doen mij dit project weer even staken. 1 voordeel: kan de rode lak nog beter uitharden!
Het komt voor elkaar en zoniet dan gaat ze alsnog naar de spuiter maar ik heb goede hoop!

Gr Tom
Groeten Tom

Gerrets
Guru
Guru

ma aug 27, 2007 19:49

Goed na een aantal maanden rondgereden te hebben in m'n Bella met een doffe linkerkant, maar intussen wel met een andere motor erin, gaan ik donderdag verder met dit project! Ik start wel opnieuw met alles, de oude lak is nu geheel uitgehard en die moet wel eerst weer geschuurd worden. daarna ga ik nog wat nieuwe rode lak aanbrengen en dan de blanke lak natuurlijk. Ik kan niet wachten! De aanhouder wint!!

Ik hou jullie op de hoogte en zal mijn cam meenemen voor foto's. (poging tot)

Gr Tom
Groeten Tom

Gerrets
Guru
Guru

Goed het is klaar!!>de bella is in het nieuwe rood!!!

za sep 08, 2007 12:29

Nou Job's done!!! Na een heeeeeeeeeeeeel lang project met veel tegenslagen is het dan toch gelukt!! De lak zit er mooi op!! En er zijn Foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze blinkt mooi maar ik kan haar pas over een tijdje oppoetsen de lak moet eerst goed uitharden voordat ik hier wat aan ga doen.

gr Tom
Groeten Tom

Maxtor
Guru
Guru

RE: Goed ze is klaar!!r>De Bella is in het nieuwe rood!(f

za sep 08, 2007 20:10

Staat ie op deze foto's nog te drogen?
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Gerrets
Guru
Guru

za sep 08, 2007 22:34

Ja daar staat ze nog te drogen, de laatste twee zijn overigens pas genomen toen de blanke lak erop gekomen is. Maar zoals ik vertelde heb ik haar niet kunnen laten drogen in een warma ruimte dus voordat ze ga poetsen moet alles eerst uitharden. Persoonlijk ben ik wel een beetje schichtig omdat ik het idee heb dat de blanke lak niet genoeg is. Maar dat kan ik pas zien wanneer ik de nevel eraf ga poetsen.

maare waarom jou vraag?

gr Tom
Groeten Tom

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za sep 08, 2007 22:40

Lijkt uiteindelijk toch aardig gelukt! =D> :thumbs:
Hoeveel spuitbusjes heb je uiteindelijk gebruikt?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gerrets
Guru
Guru

zo sep 09, 2007 01:24

Dank je, Het ziet er idd naar uit dat het eindelijk goed komt,. Voor de motorkap zijkant en achterklep heb ik 2x primer en 4 x rood gebruikt. De lak heb ik met een spuitpistool gedaan. Ik had nog veel spuitbussen rood dus heb ik besloten de rode lak voor het pistool niet te halen. Ik moet zeggen dat het met spuitbussen ook mooi werkt laag voor laag is snel droog en iedere keer met een kleefdoekje erlangs dan is het resultaat amatueristisch gezien dikke prima. En ook voor het eerst een spuitpistool gebruikt, weer een ervaring rijker :D

gr Tom
Groeten Tom

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo sep 09, 2007 09:55

Hulde voor al het vele werk maar als ik de foto`s zo bekijk dan zal ooit weer verkopen ( zelfs in delen ) erg lastig gaan worden. Soms is het beter om een auto te hebben die verkleurt is of waar op plaatsen de blanke lak loslaat dan een rode auto die schraal is en niet strak in de lak zit. M.a.w, ik ben er niet kapot van. :? Klinkt lullig maar ik ga er niet om liegen.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

zo sep 09, 2007 10:39

Jeetje wat een werk zeg :shock:
Al die spuitbusjes.............

Je hebt veel nodig om een dikkere laklaag te krijgen zodat het erna mooi gepolijst kan worden!
Ben benieuwd naar het eindresultaat, denk dat het lastig gaat worden.
Maar niet geschoten is altijd mis!

Terug naar “Projecten”