Na maanden van verbouwing in ons nieuwe huis heb ik eindelijk weer tijd om met de Giulietta verder te gaan.
Het wordt nu toch echt tijd dat de Giulietta een goed rijdende basis wordt waar ik 's zomers van kan genieten op de diverse evenementen met tracktime en 's winters aan kan doorontwikkelen (plannen genoeg!).
Mijn geduld raakt op en ook wil ik niet langer de 75 aftrappen op het circuit.
Het is mij niet gelukt om Black Wrinke van Harley Davidson te pakken te krijgen dus is het kleppendeksel nu voorzien van een hittebestendige laag matzwart, Ik zie wel hoe lang het houdt:
Het plan was om de motorruimte spuitklaar te maken maar ik had nog een gebruikt oliekoelertje liggen dat ik eerst nog een plekje heb gegeven.
Hier is de "sandwich plate" met thermostaat en de slangen op het blok zichtbaar met een oliefilter voor een volvo 340 (bedankt voor de tip Frankalfa).
Dit filter is net iets kleiner dan het origineel en met deze zou het mogelijk moeten zijn om het filter te wisselen met het blok in de auto (toch wel handig).
Met het blok in de auto (zonder staartstuk, gaat het er in- en uittakelen een stuk gemakkelijker als je alleen bent) kon ik dit uitproberen en het lukte net.
Vervolgens ben ik de slangen en de koeler gaan positioneren.
Het was even puzzelen om de slangen zonder knikken een plek te geven.
Na de beugeltjes te hebben gemaakt en bevestigd aan de aangepaste voorkant (voor TS radiateur) is dit het resultaat:
Op de laatste clubdag heb ik bij een 75 racer een simpele constructie met 2 stangen afgekeken die meer verband in de voorkant brengt:
Er wordt een mooie verbinding gemaakt van de voorste zijbalk naar de onderste balk aan de voorkant.
De stangen raken het tussenschem en het castorstanghuis aan de zijkant waar ook een verbinding kan worden gemaakt.
Voordat ik de stangen heb gelast heb ik toch maar even gekeken of het blok nog "past" en zonder problemen kan worden ge(de)monteerd.
DIt past allemaal goed en het blok kan er ook gemakkelijk in en uit.
Het resultaat na de laswerkzaanheden:
De lassen aan zijscherm en castorstanghuis zijn hier goed zichtbaar:
Momenteel ben ik bezig om de motorruimte helemaal uit te kuizen met oplosmiddel zodat ik daarna wat schoonheidsplekjes kan bijwerken, alles opschuren en in de grond kan spuiten.
Als de motorruimte in de grond staat zal ik weer een update geven.
Grt,
Joris