do jan 04, 2007 10:16
Hey, ik heb mezelf rotgezocht naar dit topic, wist niet meer hoe het heette.
Goed, ik heb het vrij druk gehad met andermans auto, en andere activiteiten, dus de summer of '06 kon ik qua deze Bert op mijn buik schrijven.
Maar!!!!
Uiteindelijk had ik het laswerk aan de koets af.
Het nieuwe onderstel zat eronder, de motor en bak zaten erin, (de motorruimte was reeds wit gespoten)
En ga zo verder.
Zoals veel mensen hier wel weten heb ik nogal lang in de autosport gewerkt, voor onder andere The Birdman, Dennis Vogel.
Ik deed ook de schaderaparaties aan onder andere de oranje Bertone en de 147.
Die werden dan verder gespoten bij AS Paint in Almelo.
In overleg met Dennis en AS Paint is besloten dat de auto daarheen ging. Daar wordt ie verder strak gezet, en geheel wit gespoten, met een amaranto neusje. (de auto was van zichzelf amaranto, dat laat ik deels terugkomen) Hij wordt Spino Bianco 013. Kenners weten dat hier wel drie of vier tinten van zijn. Hij wordt de meest romige tint spino. Dat geeft een wat klassieker look aan het geheel. Verder zaten er gedurende de jaren wat kleine deukjes in, die ik verzameld had. Die mogen ze er bij AS paint NIET uithalen, die blijven lekker zitten want die horen bij de auto.
Dan heb ik thuis de oude rolkooi van Herrie Kleyn van Willigen liggen. Trofeovolgers kennen zijn Bertone wel, die inmiddels in handen is van Tom Kuiper.
Deze kooi is geschikt voor Historisch racewerk, maar middels een ingenieuze modificatie aan te passen voor Trofeo, door de kooi uit te breiden naar de voorophanging.
Als de auto ergens deze maand terug is, wat ik verwacht, gaat de kooi eron en verder afbouwen. Ik heb al contact gehad met Guus de Koster van racers hardware, hoewel de portemonne dan even moet slikken.....
En dan moet in ieder geval de summer of '07 haalbaar zijn!
Als ie terug is regel ik pics....
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end