Foto 1: Het startpunt. Door de dikke laag anti-roest in de wielkasten valt het wel mee met de roest. Ook het mildere Italiaanse klimaat heeft waarschijnlijk een handje geholpen. Wel veel aangekoekte Italiaanse modder en vuil. De zuigers zitten vast in de remklauwen, de remslangen links en rechts zijn gescheurd door uitdroging.

Foto 2: De rubbers (verborgen onder de modder) zijn hard geworden en dienen te worden vernieuwd. Verder zit er veel speling in het stuur. Schokdempers zijn wel aanwezig maar van enige demping is nauwelijks sprake.

Foto 3: De remklauwen zijn roestig maar nog wel te reviseren.

Foto 4: Remklauwen klaar om te worden gereviseerd.

Foto 5: Alfaholics Fast Road Suspension Kit. Bilstein dempers vóór, Koni rood achter,

Foto 6: Work in progress: Opknapbeurt voor de onderste draagarmen.

Foto 7: Klaar om op te bouwen

Foto 8: Veer, demper en S4-style draagarm zijn gemonteerd. De overige delen van de ophanging zijn schoongemaakt en opnieuw gespoten.

Foto 9: De rubber bussen in de bovenste draagarm zijn vervangen door blauwe polyurethaan examplaren.

Foto 10: De originele ATE remklauwen zijn gereviseerd en opnieuw gespoten. Nieuwe remschrijven en remslangen gemonteerd.

Foto 11

Foto 12

Foto 13: Stuurstang weer gemonteerd. De draaiende uiteinden zijn vernieuwd.

Vorige post: Project 1977 Giulia – (2) Ontstekingsproblemen
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=8&t=77589
De volgende klus wordt de achterwielophanging. Wordt vervolgd...