Euh Emile, geen gekkigheid in de kop halen toch?Tim de Leeuw (GTim) heeft mi bakken ervaring met een dikke fwd/jtd auto, reed met een 147 diesel in de Challenge. Auto is volgens mij een paar jaar geleden omgebouwd naar busso specs dacht ik.
Niet gaan zweven Emile, zo'n oliegestookte bijtellingsfricandel is nog net ff wat anders dan een fullrace juul en/of 75...
Grtz,fRank (die zo'n 5pits kooktoestel rijdt dagelijks )
5-pits koken in een Alfa? (koken = gas = lpg) of rij je Lancia/Volvo dagelijks?Tim de Leeuw (GTim) heeft mi bakken ervaring met een dikke fwd/jtd auto, reed met een 147 diesel in de Challenge. Auto is volgens mij een paar jaar geleden omgebouwd naar busso specs dacht ik.
Niet gaan zweven Emile, zo'n oliegestookte bijtellingsfricandel is nog net ff wat anders dan een fullrace juul en/of 75...
Grtz,fRank (die zo'n 5pits kooktoestel rijdt dagelijks )
Waarom ombouwen naar RWD, als je RWD kan racen dan leer je FWD vrij snel. Alleen leren dat je de voet VAN het gas haalt, ipv erop als de je bocht te hard in gaatIk heb met die gedachte zitten (ehh: nog steeds, eigenlijk..) spelen Michel.. Als je lijnboring van de krukas controleert (laat controleren, in mijn geval.. ), nieuwe lagers, en zo'n plm. 225-250 PK/plm. 400-500 NM "Joël/JTD" pakketje erop dan heb je racing power voor twee drollen en een knikkert, als je dat vergelijkt met de munten die je nodig hebt om met een Nord of TS een beetje vooruit te komen. Ik zit toch wel met FWD.. Ik heb er geen race ervaring mee, alleen ervaring op straat met de ex Selespeed en m'n GTA. Daarop zit een kakelvers Q2 diff, kekke demperkes, maar veel vermogen/koppel op de voorwielen blijft (in mijn beleving) behelpen. Bovendien is het, vind ik/in mijn geval (medium getalenteerd) een RWD reuze handig als je een stuurfout met een flinke stamp op het gas kunt oplossen. Los van de funfactor natuurlijk.
Ehh: lekker off-topic (gelukkig is het de mijne): wie ziet mogelijkheden voor een 156 koets met RWD ?? Als circuitauto dan, dus geen gehannes met regels, wetjes, typegoedkeuring enz. enz.