Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: ES30 Zagato

za mar 08, 2014 22:57

Het tapijt is er alweer een poosje geleden terug in gefrommeld, wat zowaar minder werk was dan het verwijderen. Riempjes in de wasmachine gegooid, ging prima. Ziet er toch wel veel beter uit zo. Excuus voor de telefoonkwaliteit van het beeldmateriaal.

Afbeelding

Afbeelding

Kan iemand een stukje 75 deurrubber voor me afsnijden?

Afbeelding

Bij het verwijderen van de middenconsole waren (natuurlijk (alle/de)) bowdenkabels van de bediening van de verwarming/airco gebroken. Dus die kon ik weer op mijn rug liggend terugklikken in dat geweldige systeem en zo goed mogelijk afstellen. Ik kan me niet meer herinneren van mijn 75s dat daar zulk pisbakkenmateriaal voor gebruikt is. Wel kan je er in een SZ veel beter bij. Ook de radio aansluiten en het alarmsysteem min of meer herbedraden was een echt prachtkwarwei. Kudos voor mensen die de hele dag op hun rug werken. lolwut etc.

Stoelen waren toen aan de beurt. Kortstondig was de Polo van Mevrouw Dottore M een derde meer waard.

Afbeelding

Het leer van de stoelen bleek na reinigen helaas wat slechter dan ik dacht. De scheurtjes zijn zo donker omdat het leer nat is van de reinigingsmeuk.

Afbeelding

50/50 shot voor de poetsfetishisten. Een oppervlak afplakken en het twee keer moeten behandelen is echt iets voor mensen met te veel tijd.

Afbeelding

Ik heb een stukje leer van onder een zitting uitgesneden en dat naar de Nederlandse Colourlock toko gestuurd om verf op kleur te laten mengen. Helaas duurt dat allemaal wat langer dan ik had gehoopt, dus aan iets anders begonnen in de tussentijd (zie onder). Wel heb ik van de enthousiaste mensen daar weer wat geleerd over het soort leer dat in de Italiaanse autos geleverd werd in de vroege jaren 90. Mij werd verteld dat drie firma's feitelijk het Italiaanse luxe segment domineerden; Connolly, Bridge of Weir, en Poltrona Frau. Het internet insinueert dat een SZ standaard een Connolly interieur heeft, maar is daar 'echt' iets bekend over? Heeft iemand de Bijbel van Piatti, en staat het daar in? De kleur lijkt héél sterk op het beige wat in Ferrari's uit dezelfde tijd geleverd is.

Dus toen wat anders. De boemperts moesten echt aangepakt. Een klein beetje spuiten kan ik inmiddels wel dus toen dit:

Afbeelding

En dan van dat:

Afbeelding

Brushie brushie brushie.

Afbeelding

Vergeleken met een 'staaltje' dat ik eerder gespoten heb. Netjes gemengd, Corjan van Sleutelwerk. ;)

Afbeelding
Afbeelding

Matteren na ontvetten.

Afbeelding

Toch wel wat flinke deuken als je dat patroon in het plamuur ziet. Ik had gedacht dat dat met Modar niet zo'n probleem zou zijn, maar het is dan ook een bumper.

Afbeelding

Binnen slapen want liever geen vocht in de plamuur, morgen verder. Lekker hoor, in de tuin, in een t-shirt, beetje boemperts strakmaken.

Afbeelding

Toen de voorbumper. Sweet Baby J, wat een hondenwerk. 10 bouten blind losmaken, 6 koplampunits die niet van plan zijn van de bumper te scheiden, spatschermen die geen kant op willen, en meer van dat soort ongein. Anderhalf uur vloeken voor gevorderden. De aanwijzingen in het workshop manual zijn bij vlagen apert onjuist heb ik nu wel door.

Afbeelding

De aanhouder wint. Volgende week eens kijken welke van de lampen het nog wél doen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8022
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: ES30 Zagato

zo mar 09, 2014 11:44

In het Piatta boek kan ik zo 1/2/3 geen specifieke namen vinden vwb de leeragrariër van dienst destijds. Nou is t in het Italiaans geschreven dus kan t best zijn dat t er wel staat, maar dat ik t niet kan vertalen.. Namen worden in ieder geval niet genoemd in het deel wat t interieur beschrijft.

Lekker bezig trouwens!!

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
rz
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: 's gravenwezel belgie

RE: ES30 Zagato

zo mar 09, 2014 11:58

Mooi werk!!

Gebruikersavatar
kj gtv6
Member
Member
Berichten: 238
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 19:31
Locatie: Oudwoude

RE: ES30 Zagato

zo mar 09, 2014 21:05

er zijn meer mensen die een SZ rigoureus aanpakken :thumbs:

Gebruikersavatar
Quadrifoglio916
Member
Member
Berichten: 180
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 09:42
Locatie: Valkenswaard

RE: ES30 Zagato

ma mar 10, 2014 00:12

Mag ik me alvast aanmelden voor een test bijrijders drive ;-) t.z.t. in mijn dream car om een oordeel te vellen :lol:
Cuore sportivo!

Alfa spider 1999, GT & GT Bertone Junior Driver
ex GTV 916, 155 WB , 33, 145, Giulia Super1973 en spider veloce 2000 1976

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: ES30 Zagato

ma mar 10, 2014 20:22

Een hele dure lapjeskat van grijs, wit, en rood.

Afbeelding

Gelukkig heb ik goede hulp.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: ES30 Zagato

wo mar 12, 2014 09:55

Het kost wat maar dan heb je ook wat...

Henk is de enige die door F Classiche is goedgekeurd en weet meer van leah dan dat ze bij Connolly zelf wisten.... ander leuk detail is dat ie nu op jacht is (voor een klant) naar het juiste garen dat in de jaren 30 voor het stikken van het leer in de Blower Bentleys gebruikt werd... dat soort geneuzel dus... weinig tot geen compromis...

Bellen en hij helpt je verder... maar zoals gezegd... kost wat en een portie geduld meebrengen.... (tip: NIET bellen als je niet bereid bent DIEP in de buidel te tasten... dat doet meer kwaad dan goed).
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: ES30 Zagato

wo mar 12, 2014 20:52

Mooi werk van die tent! Ik ga voorlopig zelf proberen er wat van te maken.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: ES30 Zagato

wo mar 12, 2014 22:07

Kijk eens wat ik heb gevonden.

Misschien wel het originele kentekenplaat. Alhoewel., lijkt wel erg klein.

Afbeelding

Met NL inslag
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: ES30 Zagato

do mar 13, 2014 08:24

Wat grappig. Wist niet dat dat mocht, zo'n kleine plaat erop?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8022
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: ES30 Zagato

do mar 13, 2014 15:05

Wat grappig. Wist niet dat dat mocht, zo'n kleine plaat erop?
Mag ook niet of je moet een vermelding hiervoor op je papieren hebben (uit t hoofd; 15.2 melding wat mi inhoud dat de auto de eerste toelating in de USA had)

Los daarvan staat t wel 40ziljoen :lol: keer beter dan zo'n grote plak... :wink:

Grtz,fRank

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: ES30 Zagato

do mar 13, 2014 15:48

Misschien heb ik de grote platen ook nog ergens.
Zoeken, zoeken, zoeken.

Wat ben jij grondig bezig Maarten.
Ben benieuwd hoe je de koplampgaten gaat opvullen. Daar had ik wel een oplossing voor.

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: ES30 Zagato

do mar 13, 2014 20:04

Ben benieuwd hoe je de koplampgaten gaat opvullen. Daar had ik wel een oplossing voor.
Ik was van plan daar niets aan te doen, maar wat was jouw oplossing dan??

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: ES30 Zagato

do mar 13, 2014 21:23

Als we dan toch in die contreien bezig zijn:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gerrit Mobach
Member
Member
Berichten: 228
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 12:52
Locatie: Berlicum

RE: ES30 Zagato

vr mar 14, 2014 20:24

Nog deurrubber nodig van een 75?

Terug naar “Projecten”