Hallo allemaal,
enkele maanden terug heeft mijn dikke Proteo Rosso 145 zijn laatste rustplaats gevonden en heeft hij gelukkig een aantal mensen zeer blij gemaakt met zijn bumpers, interieur en ander mooi materiaal.
In de afgelopen maanden de 4 wielen ontzettend moeten missen ondanks mijn ouders een 147 nuovo 1.6 105pk hebben staan. Een eigen auto is toch fijner én leuker.
In eerste instantie wilde ik ook een 147, een pre-facelift. Maar dan 1.6TS 88kw of 2.0TS. Flink gespaard, rond gekeken en toch niet helemaal vinden wat ik wilde of voor een relatief hoge prijs. De interessante auto's kwamen immers vanaf €3250.-
Inmiddels 2 vrienden een Alfa Romeo 156 gekocht, toch wel een heel erg mooie auto en meer waarde voor je geld. Ja en als je dan toch een V6 kan nemen voor het geld, moet je dat doen ook!
Tevens veel slechte verhalen gehoord over CF3 TwinSpark motoren en al helemaal over de JTS motoren. De Busso is zo goed als onverwoestbaar.
Na meerder bolides bekeken te hebben, overigens allemaal met de (omgebouwde) facelift neus, niet naar mijn smaak of gewoon slecht. Wat kom je zoal tegen? Onbekend onderhoudshistorie, onbekend distributie verleden, tikkende motoren, lelijk interieur.. Geen liefhebbers dus. Na 4 auto's gehad te hebben werd ik er wel een beetje moe van, waren ook rare eigenaren allemaal, raar communicatie of simpelweg leugens vertellen.
Uiteindelijk bij Arca Breukelen terecht gekomen die een prachtig mooie 156 2.5 V6 24v hadden staan in cosmo blu metallic. tja 01/99 dus éigenlijk een 98-er. De bekende roestbakken. Toch maar even gaan kijken want de kilometer stand stond slechts op 168k en onderhoud was uitvoerig gedaan en bekend! Eenmaal binnenkomen en gelijk verliefd! Tja een klein pitje hier en een krasje daar. Daar kan ik wel mee leven, lak is verder in zeer goede staat, (velours) interieur is zo goed als nieuw en de motor loopt als een zonnetje! Bij de APK voor aankoop nog even 2 nieuwe schokdempers en een stukje laten lassen en hij is klaar voor de weg!
Toekomstplannen:
- eigen radio erin plaatsen,
- GTA koplampen met xenon,
- cognac leder interieur,
- sportpakket tellers(zwart met oranje licht).