ma nov 25, 2013 17:08
Precies, op de eerste 5 foto's zijn de rechterdeuren en achterscherm en motorkap gewrapped, het rechter voorscherm is niet gewrapped maar al in de Hammerite. Die had ik op dezelfde kleur gekregen door een grote pot donkergrijs te mengen met een klein potje zilvergrijs. Van de reeds gedane delen heb ik de folie weer eraf getrokken want kon nog wel beter, ging nog niet zo makkelijk scheurde in 1000 stukjes door de kou. Toen hier en daar nog wat strakker gemaakt en met kwast en roller in de Hammerite gedaan, met kwast aanbrengen en dan met de roller verdelen ging het beste. Je kan van dichtbij wel zien dat het met de roller gedaan is maar het valt niet direct op, een goed alternatief voor matzwart rollen denk ik... Ook de dorpels en deurstijlen en binnenkanten deuren etcetera zijn in deze kleur nu. In het voorjaar schuur ik de Hammerite aan de buitenkant een beetje glad en dan kan de folie erover heen. Als je dan een deur open doet is evengoed alles dezelfde kleur. Echter de motorruimte heb ik niet gedaan, had erover gedacht toen de motor eruit lag maar vond het wel goed zo.
Dus met folie ipv Hammerite zal het nog een stuk strakker uitzien straks met een mooier halfglanzend effect. En inderdaad bij kleine schades doe je zo effe een deel opnieuw. De binnenschermen kun je er echt niet mee doen, het spul plakt alleen goed op gladde oppervlakken...
Overigens was ik laatst bij een kennis in Duitsland die racet met Porsches, die waren ook gewrapped, in glanzend rood en je moest echt goed kijken om te zien dat het geen lak was, in moeilijke hoeken en zo kon je wat imperfecties vinden. Het aanbrengen deden die ook zelf, na wat oefening gaat dat best. Zo was ik zelf bij de Sud motorkap in het midden begonnen met aanbrengen en dan naar buiten toe werken, dat bleek fout want dan heb je aan de randen te veel folie dus plooien die je moet insnijden. Je kunt de folie met een föhn of verfbrander oprekken maar niet laten krimpen dus je moet de folie op de hoeken strak trekken en dan de holtes erin föhnen. Op youtube staan genoeg video's er over.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT