Dezelfde dag ook nog weer een set Intrax dempers opgehaald, een man heeft nooit te veel schokdempers alleen te weinig auto's. Maar deze werden aangeboden voor de vaste prijs van minder dan de helft van de helft van de nieuwprijs, en ik heb daar nog 1/3 afgekregen, was desalniettemin een fors bedrag maar waar voor het geld. Ze zijn namelijk de straat versie van de Suzuki Swift cup, iets softer. Met upside down poten voor en achter, net als de Sud origineel had, voor verstelbare demping. Slechts 6 maanden onder een 2004 straat Swift gezeten beweerde men, zal wel kloppen.
De achterste dempers zijn zeer licht en hebben dus de zuigerstang aan de onderkant net als de Sud, laag onafgeveerd gewicht. En de voorzijde ook, een zeer mooie constructie dus waarbij de demper zelf van buiten hard verchroomd is en door een geleiding gaat, dit heft de zijdelingse belasting op de zuigerstang op. Een belangrijk verder voordeel daarvan is, dat het onderste gedeelte gewoon een ijzeren buis is, die je los kunt halen van de demper en dan kun je er de bevestigings hardware voor een Sud naaf probleemloos aan lassen zonder gevaar voor de demper zelf.
En dan kan ik dus voor een fractie van de prijs, zelf deze Intrax Sud dempers namaken, die kosten 960 Euro. Per stuk.
Door dus simpel een oversize buis met de naaf flens eraan over de Intrax geleide buis te schuiven en vast te proplassen. Die rare dubbele stuurarm die Intrax maakt voor de Suds heb ik niet nodig, gewoon op de hoogte dat de stuurstang zowat horizontaal staat bij beoogde rijhoogte. Wordt vervolgd...