Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

Progetto Momo 146!

za mei 25, 2013 21:16

Ciao cari amici!

Hier volgt een kleine verslag betreffend m'n bescheiden projectje, of beter gezegd ombouw.

Klein stukje terug in de tijd:

Via marktplaats kwam ik toevallig een momo interieur tegen, waardoor mijn interesse uiteraard gewekt was.
Het duurde dan ook niet al te lang tot ik deze man mailde.
Na enige mailcontact kwamen wij een schappelijke prijs overeen, dus toen heb ik 'm gelijk gereserveerd.

Nu gaan we naar de huidige tijd, in dit geval dus vandaag (25-05-2013):

Had de wekker vanmorgen vroeg gezet (6:00 uur), want het was eindelijk zover om het interieur op te halen!
Eenmaal een paar bakjes koffie achterover geslagen te hebben gingen we snel met een bestelwagentje richting Hoofddorp, want het interieur moest natuurlijk wel in zijn geheel mee kunnen.
2 maal op en neer naar Hoofddorp zou natuurlijk vd zotten zijn met een personenwagen. :mrgreen:

10:10 waren we daar en werd eerst het interieur grondig bekeken, en het mag gezegd worden dat het interieur exact zo was zoals omschreven.
Hulde voor de verkoper, zo zie ik dat graag!

10:30 was de boel ingeladen en gingen we snel weer richting het noorden, want het begon nu wel te kriebelen om het spul in te bouwen.

12:35 waren we eindelijk terug in pekela, nog ff een paar straatjes doorkruisen en uitladen maar!
Eenmaal klaar kreeg ik dorst en honger als een peerd , eerst maar eens wat drinken en een hapje eten.

Toen de maag weer vol zat, direct richting parkeerplaats en de 146 voor het huis zetten.
Progetto Momo 146 kon eindelijk beginnen.

Als eerst begonnen met de bestuurdersstoel, deze had ik er heel snel uit.
Een begin was er eindelijk!

Daarna de passagierstoel eruit halen, maar wat zaten de originele bouten vast zeg, moest zowat een hamer aan te pas komen!

Helaas heb ik van bovenstaande geen foto's, dus jullie zullen me dit keer op mijn woord moeten geloven. :mrgreen:

Anyway...... toen ben ik als daarna als eerst maar begonnen met het installeren vd nieuwe voorstoelen, wat dus resulteerde in dit fantastisch aanzicht:

Afbeelding
Nice eh? :mrgreen: :mrgreen:

Nu de achterbank!
Het zitgedeelte was erg makkelijk log te maken, want deze delen zaten maar in totaal met 2 imbussen vast.
In het midden zat dus een plaat die ik kon laten zitten, deze plaat zorg ervoor dat beide delen op 1 punt bij elkaar elkaar blijven zitten (foto ontbreekt).

Hierna volgde de rugleuning, het demonteren verliep echt totaal niet vlekkeloos.
Denk je alle gereedschappen te hebben, kan je weer terug lopen om een ringsleutel op te halen.
Het knelpunt vh demonteren was de verankering in het midden, wat er dus zo uit ziet:

Afbeelding
Deze stuk moest dus los en moest met het ombouwen natuurlijk hergebruikt worden.

Eenmaal de originele achterbank gedemonteerd zag je deze troosteloze aanblik:

Afbeelding
Brr.....gelukkig was dit maar tijdelijk!! :rolleyes:

De originele zetels waren nu eindelijk eruit, waarna ik ze gelijk wegbracht naar de garage.
Dit ivm ruimte in de auto te creëren voor de volgende ingreep, namelijk het nieuwe achterbankje monteren.

Als eerst ben ik begonnen met de rugleuning, want dat was toch wel het minste om te doen.
Op zich zou het een makkie kunnen zijn, maar het plaatsen luistert heel nauw.

Eh...... dan moet je niet zo'n dom moment hebben om de verankering verkeerd in de rugleuningen te prikken, want dan komen de gaten op de bodem en de verankering TOTAAL niet overeen!! :wall:

Maar goed.... het spul dan maar weer loshalen en dat ding er nu wel goed in prikken.
Eenmaal dat gedaan werkte de bank niet echt mee, die was en is nog zo stug als het maar zijn kan.

Na enige frustrerende momenten zat de leuning vast op zijn plaats:

Afbeelding
Dat zit erin, phew!

Nu maar de zittingen, maar dat was echt een fluitje van een cent.
Die zaten er ook snel in:

Afbeelding
Numero uno, het bankje is bijna klaar.

Afbeelding
Numero due, done!!

Helaas begon het hierna te regenen, dus dan maar een kiekje vd complete achterbank in al zijn glorie:

Afbeelding

Morgen hopelijk part 2 als het weer me niet in de steek laat. :roll:

Dus het to-do lijstje:
Elec. achterruiten installeren.
Deurpanelen uitwisselen.

Wat ik hierna nog moet scoren/kopen:
Middentunnel (Fase 2) met uitsparing voor bediening.
Leder inzetstukken voor dashboard.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Tarry145
Member
Member

RE: Progetto Momo 146!

za mei 25, 2013 22:28

ziet er netjes uit.

die leder inzet stukken voor je dash zal een lastige kluif worden denk ik.

Ik trof het dat de man waar ik destijds mijn (laatste) interieur van de 145 van overgenomen heb hij nog een doos met los spul erbij had waar onder een zgan stuur, pook en handremhoes met rode sticksels en deze dashboard rand..

succes! 8)
Wagenpark:
2005 Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V Rosso Collezione\
1994 Alfa Romeo 33 1.7 16v Rosso QV *SLAAPT*

Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

za mei 25, 2013 22:40

Grazie!

Wat dat betreft had je dus ook echt mazzel

Als ik die stukken niet vind, dan is dat ook nog niet zo'n ramp.
Dan ga ik gewoon ff naar een prof. stoffeerder in Veendam, daar heb ik al een keer een stoel van een Stilo laten repareren.. :wink:

Tarry145
Member
Member

za mei 25, 2013 23:26

dat kan ook inderdaad, maar dan zien ze er niet uit als de orginele.. :wink:
Wagenpark:
2005 Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V Rosso Collezione\
1994 Alfa Romeo 33 1.7 16v Rosso QV *SLAAPT*

Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: Progetto Momo 146! Update 1

zo mei 26, 2013 16:43

Dat is waat Tarry. :wink:

Nu een kleine statusupdate, de voorste deurpanelen zitten erin.
Hier moet ik wel zeggen dat ik toch een paar kleine dingen vd oude panelen overgezet heb, zoals de venturi's bijvoorbeeld.
Deze leder panelen hadden alu look, terwijl de mijne chroom-look had.

Ach....beetje sleutelen kon geen kwaad, ookal was het weer echt 10x niks.
Brrrr........koud man!!

Maar goed.......beelden zeggen meer dan woorden, heb hier alleen maar de linker kant gefotografeerd.
Rechts is toch haast hetzelfde. ;D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vd week maar beginnen met de achterste paneeltjes, dus to be continued...... ;)

Terug naar “Projecten”