Prima idee om es een bakkie te doen.......
Maar dat bedoel je zeker niet...
Je kunt altijd natuurlijk een sjippie proberen, maar waarom niet de ontsteking all-over plm 2-3 graadjes vroeger zetten.???Hiermee laat je onderin wat liggen, maar krijg je er bovenin iets bij. tis niet veel, maar t'kost ook niks..

Zeker op Gas een aanrader.
Zo'n sjip is geen toverbal?? Hij regelt de verhouding inspuitmoment(indien van toepassing) ,ontstekingstijdstip ingepoten hoeveelheid brandstof ed, waarvan je van de brandstof al weet dat een snellere chip altijd iets meer brandstof geeft. Tevens weet je dat de ontsteking bovenin wat vroeger staat.
Wat ik in eerste instantie bedoelde aan te geven: Op LPG gebruik je die hele injectie niet. Jij zoekt dan een sjippie om daarvan alleen de vervroegingkarakteristiek en de nokkenasverstelling te regelen, waarvan ik me trouwens mbt dat laatste nog afvraag of dat ook wel direkt door de ECU ( Regelkassie) wordt aangestuurd. (Daarvoor weet ik te weinig van een Ts)
Je zou het vermogensverschil dan uitsluitend op benzine duidelijk kunnen merken. En op benzine wordt ie weer iets geknepen op zn inlaattrajekt door zn (gas)mengbuis.
Maar, de vraag is eerder gesteld: Hoe ziet je gasfabriek er nu precis uit???
JIJ hebt de keuze gemaakt voor een TS met injectie. In jouw geval (LPG) Had IK die keuze nooit gemaakt. Ik hou meer van simpel en makkelijk met de wetenschap dat je met carb's/LPG meer vermogen uit je blok haalt dan met injectie?LPG.
(Gasinjectie en andere noviteiten ff buiten beschouwing gelaten..)Vlgs mij heeft dat puur en alleen te maken met de vorm/doorlaat van het inlaatspruitstuk.
Ideaal zou zijn : Vier gasklepen, met vier korte, identieke inlaten, vier mengstukken. Throttlebody dus. Als je niet een injectiesysteem zou hebben met een LHM )Luchthoeveelheidsmeter zou je de injectoren dan ook nog es vlak achter de gaskleppen en recht voor de inlaatklep kunnen plaatsen. Net als in de F1.

(en das geen oplossing van twee kwartjes...)
Ik prijs me een gelukkig mens dat ik tevreden ben met een paar benzine slobberende Dello´s...