berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Squadra Chip TS lenen?

do nov 17, 2005 23:28

Spica heb ik wel ergens liggen, achterin een hoek....
dan dus de vraag hoe dat tegen de kop te plakken, etc, en dan eens verder loeren.

Mijn intake oorspronkelijk was een JS CNC gefreesd inlaatspruitstuk met 45 webers erop en een beetje boeiende airbox, nokkenasvervroeging eraf, nok handmatig vervroegen, computer weg etc, en dan heb ik wat waar ik wat mee KAN. MAP sensors, computers, injecties, het is aan mij niet besteed!

Enne, @@
Ik ben bij Capo geweest, mijn wagen volgeladen, morgen schiften, en ik mail je een lijst. Ik heb dozen vol spullen, en als er wat voor je bij zit hoor ik het wel. Voor jou allicht ook gratis. K heb de beste man wat van de fine fleur van mijn wijnkelder gegeven, want: Aardig! Man met ZEER VEEL kennis van zaken en leuke projecten!
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 18, 2005 08:34

:thumbs:

Met een Spica zit je dus met hetzelfde probleem als een std 105 inlaatspruitstuk op een TS.

Past niet, maar is dat pas te maken??? Wie heeft een plaatje van zo'n ding. :?:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

vr nov 18, 2005 08:56

ALLES is pas te maken.........................................

Vraag is of dat loont.
Maar wat vind je van mijn oorspronkelijke plan?
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 18, 2005 09:02

Prima idee om es een bakkie te doen.......:biggrin:

Maar dat bedoel je zeker niet... :wink:

Je kunt altijd natuurlijk een sjippie proberen, maar waarom niet de ontsteking all-over plm 2-3 graadjes vroeger zetten.???Hiermee laat je onderin wat liggen, maar krijg je er bovenin iets bij. tis niet veel, maar t'kost ook niks.. :wink: Zeker op Gas een aanrader.
Zo'n sjip is geen toverbal?? Hij regelt de verhouding inspuitmoment(indien van toepassing) ,ontstekingstijdstip ingepoten hoeveelheid brandstof ed, waarvan je van de brandstof al weet dat een snellere chip altijd iets meer brandstof geeft. Tevens weet je dat de ontsteking bovenin wat vroeger staat.

Wat ik in eerste instantie bedoelde aan te geven: Op LPG gebruik je die hele injectie niet. Jij zoekt dan een sjippie om daarvan alleen de vervroegingkarakteristiek en de nokkenasverstelling te regelen, waarvan ik me trouwens mbt dat laatste nog afvraag of dat ook wel direkt door de ECU ( Regelkassie) wordt aangestuurd. (Daarvoor weet ik te weinig van een Ts)

Je zou het vermogensverschil dan uitsluitend op benzine duidelijk kunnen merken. En op benzine wordt ie weer iets geknepen op zn inlaattrajekt door zn (gas)mengbuis.
Maar, de vraag is eerder gesteld: Hoe ziet je gasfabriek er nu precis uit???

JIJ hebt de keuze gemaakt voor een TS met injectie. In jouw geval (LPG) Had IK die keuze nooit gemaakt. Ik hou meer van simpel en makkelijk met de wetenschap dat je met carb's/LPG meer vermogen uit je blok haalt dan met injectie?LPG.
(Gasinjectie en andere noviteiten ff buiten beschouwing gelaten..)Vlgs mij heeft dat puur en alleen te maken met de vorm/doorlaat van het inlaatspruitstuk.

Ideaal zou zijn : Vier gasklepen, met vier korte, identieke inlaten, vier mengstukken. Throttlebody dus. Als je niet een injectiesysteem zou hebben met een LHM )Luchthoeveelheidsmeter zou je de injectoren dan ook nog es vlak achter de gaskleppen en recht voor de inlaatklep kunnen plaatsen. Net als in de F1. :wink: (en das geen oplossing van twee kwartjes...)

Ik prijs me een gelukkig mens dat ik tevreden ben met een paar benzine slobberende Dello´s... :lol:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Squadra Chip TS lenen?

vr nov 18, 2005 20:56

Wetenschappers gaan uit van aanname's en technici, van feiten.(meten is weten) Feit is dat technici veel meer power uit een blok weten te halen dan een weten schapper
Wetenschappers MAKEN feiten, desedelgeleerde heer Algra ! Bovendien bent u wetenschapper noch technicus, dus de verrichtingen en resultaten van wetenschappers in bijvoorbeeld de F1 raceklasse gaan niet alleen voorbij op uw televisie, maar ook aan uw verstand.

:wink: :wink:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 18, 2005 22:48

Wetenschappers praten ook raar................ :shock: .............Wie zegt hier nu dat ik televisie heb... Bovendien, hoe had je je voorgesteld dat de F1 daar overheen zou rijden....:jumping:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

za nov 19, 2005 13:05

Wie zegt hier nu dat ik televisie heb
Oh ja, Groningen he ? :blue_lol:

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 13, 2009 09:54

Ideaal zou zijn : Vier gasklepen, met vier korte, identieke inlaten, vier mengstukken. Throttlebody dus. Als je niet een injectiesysteem zou hebben met een LHM )Luchthoeveelheidsmeter zou je de injectoren dan ook nog es vlak achter de gaskleppen en recht voor de inlaatklep kunnen plaatsen. Net als in de F1. :wink: (en das geen oplossing van twee kwartjes...)
Klein upje, kleintje maar :lol: .

Maar even om erop door te gaan @@, ik ben dus bezig met mijn 2L nord op te bouwen en wil het liefste met kelken en sokken rijden op een gas verdampingssysteem.

Nou zet ik mijn mengstukken (heb een soort die je als flens tussen carb en luchtfilterplaat plaatst, een soort ringen die je in de carb drukt en een sputin systeem waar 4 buisjes tot aan de venturi zitten) altijd VOOR de gasklep, maar waarom zou ik geen gaten in mijn inlaatspruitstuk boren met in elke inlaat een buisje waar de LPG door naar binnen gaat. Dus LPG dat NA de gasklep naar binnen komt.

De 4 gaskleppen zijn 2 dubbele solexen aangezien ik ook op benzine wil rijden. Compressie wordt best hoog denk ik --> motronic zuigers en 1mm gevlakte kop en de ontsteking is er een zonder vervroeger en met puntjes maar de electrische ligt al klaar.

Ben benieuwd waarom ik dit nooit zie, zoveel vacuum als de gasklep dicht is dat je backfires krijgt de inlaat in? In dat geval: mijn kleppen zijn ingeslepen en dichten mooi af. Zodra de gasklep geopend wordt met die enorme hoeveelheid gas tussen gasklep en klep, krijgtie genoeg lpg binnen om een goeie verbranding te krijgen.

Punt is onvoldoende vacuum als je met open filter gaat rijden. Was altijd zo met Vialle systemen en daarom had ik een std. filter met ervoor een klep waarmee ik de luchtinlaat mee kon vergroten/verkleinen.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 13, 2009 11:41

Klein upje, kleintje maar :lol: .

Maar even om erop door te gaan @@, ik ben dus bezig met mijn 2L nord op te bouwen en wil het liefste met kelken en sokken rijden op een gas verdampingssysteem.

Nou zet ik mijn mengstukken (heb een soort die je als flens tussen carb en luchtfilterplaat plaatst, een soort ringen die je in de carb drukt en een sputin systeem waar 4 buisjes tot aan de venturi zitten) altijd VOOR de gasklep, maar waarom zou ik geen gaten in mijn inlaatspruitstuk boren met in elke inlaat een buisje waar de LPG door naar binnen gaat. Dus LPG dat NA de gasklep naar binnen komt.

De 4 gaskleppen zijn 2 dubbele solexen aangezien ik ook op benzine wil rijden. Compressie wordt best hoog denk ik --> motronic zuigers en 1mm gevlakte kop en de ontsteking is er een zonder vervroeger en met puntjes maar de electrische ligt al klaar.

Ben benieuwd waarom ik dit nooit zie, zoveel vacuum als de gasklep dicht is dat je backfires krijgt de inlaat in? In dat geval: mijn kleppen zijn ingeslepen en dichten mooi af. Zodra de gasklep geopend wordt met die enorme hoeveelheid gas tussen gasklep en klep, krijgtie genoeg lpg binnen om een goeie verbranding te krijgen.

Punt is onvoldoende vacuum als je met open filter gaat rijden. Was altijd zo met Vialle systemen en daarom had ik een std. filter met ervoor een klep waarmee ik de luchtinlaat mee kon vergroten/verkleinen.
Een verdamper LPG-systeem werkt op onderdruk in het inlaatkanaal. Als jij je gaskleppen dicht zet, zuigt je motor dan puur LPG aan, dat lijkt me niet de bedoeling....
Je kan een gasinjectiesysteem (landi of zo) nemen, dat spuit met overdruk in, ipv dat het gas uit de verdamper gezogen wordt.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 13, 2009 12:33

Klopt Wizzman, maar LPi kost geld en dat heb ik niet, verdampingsystemen heb ik wel.... :wink:

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 13, 2009 12:57

Klopt Wizzman, maar LPi kost geld en dat heb ik niet, verdampingsystemen heb ik wel.... :wink:
Ik heb het over landi en dergelijke, da's geen LPi (vloeibaar) maar gas. Verder is je argument dat het geld kost natuurlijk helemaal waar. Je zou kunnen overwegen om de boel op gas te laten omkeuren voor het kenteken met de meest eenvoudige installatie en dan later een 2ehands landi setje er in te hangen. Dan zijn de kosten nog min of meer te overzien.

Terug naar “Projecten”