Bij de kwikfit in Eindhoven

Op deze foto zie je de goudkleurige middenpijp en de oude einddemper.

En we zien dat de oude einddemper is vervangen door de eindpijp.

Resultaat:


Had geen idee wat ik moest verwachten toen ik in de gesloten ruimte van de kwikfit de sleutel omdraaide.
Vroeger startte de motor gewoon. Nu scheen het alsof het in leven barstte

Maar hierna viel het eigenlijk wel mee bij stationair draaien (vonden de kwikfit mannen ook). Je hoort uiteraard meer bij stationair dan eerder. Ook bij stoplichten, men hoort gewoon dat er iets uitermate "anders" naast ze staat.

En bij gas geven... moeilijk te omschrijven alle geluiden die dan ontstaan. Eerst een heel diep gegorgel, dat harder en hoger van toon word. Daarna komt bliksem en donderslag erbij, tot rond 4k toeren waarna de auto verandert van automobiel naar een drietal B52 bommenwerpers die in formatie vliegen.
Ik heb wel spijt dat ik dit niet 7 maanden eerder heb gedaan, en al die maanden met een onopmerkelijk geluidje heb rond gereden.
Het is net weer als je eerste rit,... je wil gewoon niet uitstappen.

Maar genoeg uitleg, luister zelf naar de muziek van de ontketende Alfa Arese V6:
(Eerste video is ramen open, de tweede ramen dicht, refreshen als er "not found" staat)
Luister zeker 25 seconden van het einde op de eerste.
http://s348.photobucket.com/albums/q346 ... 08_001.flv
http://s348.photobucket.com/albums/q346 ... CN1310.flv
PS: Let wel dat je systeem equaliser (control panel, sound effects of soundmax) uitstaat. Als je teveel bas hebt geeft
het een erg onnatuurlijke klank en hoor je bijna niets van de klank. Verhoog anders ook het treble gehalte in de equaliser om de structuur van het geluid te kunnen horen.