Stefan
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Giulietta project(je)

vr feb 29, 2008 23:03

Bedankt voor de leuke reacties. Remco en Toni, jullie hebben daar wel gelijk in. De Bella iets naar beneden zal waarschijnlijk wel mooier staan, maar dat wordt iets voor later.
De velgjes blijven er in ieder geval onder zitten, want ze kan het goed hebben 8) .

Eerst morgen de platen even ophalen en dan eerst maar een tijdje ZELF rijden (sorry, Rogier :lol: ).
Je mag haar natuurlijk wel een tijdje bewonderen door deze foto vergroot uit te printen en dan boven je TV te hangen,want als ze op de Ganzebloem op de oprit staat kun je haar vanuit je woonkamer toch niet zien :jumping: .
Alfa historie:
te veel om op te noemen.

Nu:
Op dit moment Alfaloos.

Stefan
Advanced Member
Advanced Member

vr feb 29, 2008 23:19

Oh ja,
Ze is volgende week live te zien bij de Drentherit in Emmen.
Helaas zal ik de rit zelf niet meerijden :( , maar ik ga er 's morgens tijdens het vertrek wel even naar toe.
Alfa historie:
te veel om op te noemen.

Nu:
Op dit moment Alfaloos.

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

vr feb 29, 2008 23:31

Hoewel ik geen liefhebber van GB's ben staan ze onder je Giulietta wel mooi! :thumbs:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

giulietta116
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Giulietta project(je)

vr feb 29, 2008 23:34

Oh ja,
Ze is volgende week live te zien bij de Drentherit in Emmen.
Helaas zal ik de rit zelf niet meerijden :( , maar ik ga er 's morgens tijdens het vertrek wel even naar toe.
niet te zien zondag in Houten ??? :lol:

gr Hans

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

za mar 01, 2008 00:22

Je mag haar natuurlijk wel een tijdje bewonderen door deze foto vergroot uit te printen en dan boven je TV te hangen,want als ze op de Ganzebloem op de oprit staat kun je haar vanuit je woonkamer toch niet zien .
Pas op wat je zegt natuurlijk ramen genoeg in de kamer ook een zijraam dus dat niet zien valt reuze mee :wink:

stel je voor dat ik mijn sprint de hele zomer niet kan zien staan :shock:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Stefan
Advanced Member
Advanced Member

za mar 01, 2008 22:33

Giulietta116 schreef:
niet te zien zondag in Houten ???
Hans, helaas was er voor morgen al iets anders afgesproken, dus zul je volgende week maar in Emmen moeten komen kijken :lol: .

Sprint88 schreef :
Pas op wat je zegt natuurlijk ramen genoeg in de kamer ook een zijraam dus dat niet zien valt reuze mee
Rogier, dat was mij de keer dat ik bij je was eigenlijk helemaal niet opgevallen :oops: :oops: .
Ik zal de volgende keer even beter opletten.
Alfa historie:
te veel om op te noemen.

Nu:
Op dit moment Alfaloos.

Stefan
Advanced Member
Advanced Member

ma mar 17, 2008 22:07

Na de keuringen heb ik nog niet zo veel met de Giulierra gereden :oops: .
Ik heb haar vorige week even mee genomen naar de start van de Drentherit.
Tijdens dit korte ritje bleek wel, dat er in ieder geval nog een aantal technische dingetjes gedaan moeten worden:
- De brandstofmeter werkt niet (De tank zit vol, maar de meter geeft niks aan. Wel brandt het reservelampje.) :? .
- Na het volgooien van de tank ontstond toch weer die benzinelucht in de kofferbak (Een krant onder de tank gelegd, omdat ik toch een vermoeden had dat de tank ergens iets lekt of zweet.
Bij terugkomst weer even gekeken en bleek dat de krant onder de benzine zat. Gezien de de plaats op de krant lijkt het of het lek ergens aan de bestuurderskant van de tank moet zitten) :shock: .
- De warme motor draait stationair veel toeren :( .

Zoals jullie dus zien, zijn er behalve wat cosmetische zakennog wel een aantal andere dingen die aangepakt moeten gaan worden. Omdat mijn technische kennis soms tekort schiet, zijn eventuele tips natuurlijk altijd welkom.
Alfa historie:
te veel om op te noemen.

Nu:
Op dit moment Alfaloos.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mar 17, 2008 23:07

Is de slang van de tank naar de benzineleiding nog wel goed? was bij mijn Giulietta erg poreus, kwam ik pas achter toen ik het loshaalde om de leidingen te verbouwen. Zit als je in de koffer kijkt rechts onder de tank, loopt door de bodem heen.

Tank even uitbouwen is goed te doen, kun je meteen alle slangen eromheen controleren. En om de tank te testen zou je hem eigenlijk af moeten doppen en er luchtdruk op zetten. Volgens mij heb ik nog wel een tank over als je er een nodig hebt.

Groeten Remco.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Stefan
Advanced Member
Advanced Member

di mar 18, 2008 21:12

@ giuliettaevo:
Ik weet welke slang je bedoeld, maar waar komt deze precies bij de tank binnen? Bij mij is dit een doorzichtige slang.
Op welke punten van deze slang moet ik dan letten om te zien of deze toch ergens poreus is?
Alfa historie:
te veel om op te noemen.

Nu:
Op dit moment Alfaloos.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 18, 2008 22:35

De slang van de leiding naar de tank gaat van onder de auto( vanaf de leiding dus..) door de bodem heen en dan eigenlijk recht daarboven de tank in. van achter de auto gezien is dat dus de rechter-onderkant van de tank.

doorzichtige slang?? Dat is dan pvc slang, moet je eigenlijk meteen vervangen! PVC slang wordt steeds harder na verloop van jaren en kan dan ineens breken. vroeger op de brommer gebruikte ik dat al niet, erg lastig om ergens over heen te schuiven.

Bij mij was het een rubberen slang met een soort van stoffen ommanteling, verbrokkelde bijna als je er aan kwam.

Benzineslangen vervang ik eigenlijk altijd als ik aan de motor, tank of pomp werk. Kost maar een paar euro en geeft een veiliger gevoel. neem trouwens ook altijd nieuwe slangklemmen mee, schroeft een stuk fijner als die oude roestige dingen.

Groeten Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Stefan
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 21, 2008 20:59

Vandaag eens de bedrading op de tank gecontroleerd en na wat prutsen met die bedrading bleek de benzinemeter weer te werken.
Om te proberen heb ik de bedrading weer teruggehangen zoals het hing.
Toen deed de meter niets meer en als ik de bedrading op de bovenkant van de tank leg, werkt de meter wel weer gewoon.
Van de week de buitenkant van de tank schoonmaken en ontvetten en dan de bedrading eerst maar eens met een stuk tape bovenop de tank plakken.
Eerst maar even provisorisch omdat de tank er eigenlijk eens even uit gehaald moet worden om de genoemde lekkage op te sporen.
Alfa historie:
te veel om op te noemen.

Nu:
Op dit moment Alfaloos.

Terug naar “Projecten”