Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member

Bodem reparatie 33

wo okt 10, 2007 22:06

Hallo,

Na het al twee keer geroepen te hebben, open ik nu een project topic over mijn 33. Er moeten wat stukjes in de bodem gelast worden, en daarvan zal ik hier de vorderingen bijhouden.

Deze 33 heb ik nu al ruim 4 jaar, en er zit best al wat werk in, maar ik vind het meevallen voor een auto van 13 jaar oud. Een opsomming:

Begin 2004 is ie overgespoten. De lak was erg roze, en op de deur RV zat een lelijke plek. Tegelijk hiermee zijn er ook twee kleine rotte plekjes dichtgelast. Eén op de deur achter de zijspiegel, en een 'dop' in de bodem.
Een half jaar later bleek er nog een gaatje in de bodem te zitten, en lag er ook nog een dop uit, dus dat ook weer dichtgelast.
Weer een jaar later ontdekte ik een gat in het schutbord links, en in de wielkast RA dus ook wederom dichtgelast.

Daarna was er een tijdje niet zo veel aan de hand tot het vorig jaar echt tijd werd om het stuurhuis te vervangen, wat toch nog een beste klus was...

Na dat stuurhuis was het bedoeling dat er even niks meer zou gebeuren, maar toen liep een paar maanden terug een remvoering van de remschoen los en stond ik met een geblokkeerd wiel. Dus gelijk links en rechts remvoeringen vervangen, en ook de remcilindertjes en de wiellagers.

En als laatste dit nog http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=25366

Voor de rest is er eigenlijk niks gebeurd, behalve het normale onderhoud. Vloeistoffen, d-riemen, een thermostaat en een hulpkoppelingscilinder en dat soort dingen.

Maar waar het nu om gaat is de bodem reparatie. Zoals hierboven te lezen is hou ik de bodem toch wel regelmatig in de gaten, dus toen ik een klein bruin scheurtje in de beschermlaag zag, vroeg dat meteen om aandacht. Het was echt een klein bruin plekje waarvan je denkt even schoonmaken, tectyl erover en klaar. Helaas viel het tegen, rechts ontdekte ik het en aan die kant is het ook erger. Links was nog niets te zien( als in zien zonder aanraken).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo is de werkelijkheid. De vloerbedekking is eruit zodat alles goed bereikbaar is, en het eindresultaat hopelijk lang goed blijft.

(Een toelichting bij de foto's komt nog)
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member

RE: Bodem reparatie 33

vr nov 02, 2007 21:52

Tsja, de toelichting bij de foto's is er nog bij ingeschoten. Lijkt me eigenlijk overbodig ook :roll:

Inmiddels is de 33 al weer 2 weken thuis. En zo zag het eruit:

Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen heb ik alles wat wit of bruin was rood geschilderd, en moet er rechts alleen nog een nieuwe dop in. We hoopten er op dat deze dop dezelfde afmeting heeft als die voor een Giulia, want die zijn van rubber en hebben we nog. Maar nee, deze zijn net wat groter... Eerst even naar een dop op zoek dus, en dan kan de vloerbedekking er weer in.
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

Drongel33
Member
Member

za nov 03, 2007 10:05

Dat zag er niet al te best uit! :shock:
Ziet er nu in ieder geval weer strak uit!, goed bezig! :thumbs:

Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member

zo nov 04, 2007 21:07

Ja dank je wel. Nu alles mooi rood geschilderd is ziet het er nog strakker uit :D

Ook de ontbrekende dop voor in de vloer heb ik gevonden! Eigenlijk had ik die hier bij de garage willen gaan bestellen, maar omdat we gisteren toch naar Houten gingen dacht ik dat het geen kwaad kon om even te kijken of Sam van Lingen er niet toevallig nog een had. En jawel!

Dus als volgend weekend het weer een beetje meezit kan de vloerbedekking er weer in.
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

Terug naar “Projecten”