Na het al twee keer geroepen te hebben, open ik nu een project topic over mijn 33. Er moeten wat stukjes in de bodem gelast worden, en daarvan zal ik hier de vorderingen bijhouden.
Deze 33 heb ik nu al ruim 4 jaar, en er zit best al wat werk in, maar ik vind het meevallen voor een auto van 13 jaar oud. Een opsomming:
Begin 2004 is ie overgespoten. De lak was erg roze, en op de deur RV zat een lelijke plek. Tegelijk hiermee zijn er ook twee kleine rotte plekjes dichtgelast. Eén op de deur achter de zijspiegel, en een 'dop' in de bodem.
Een half jaar later bleek er nog een gaatje in de bodem te zitten, en lag er ook nog een dop uit, dus dat ook weer dichtgelast.
Weer een jaar later ontdekte ik een gat in het schutbord links, en in de wielkast RA dus ook wederom dichtgelast.
Daarna was er een tijdje niet zo veel aan de hand tot het vorig jaar echt tijd werd om het stuurhuis te vervangen, wat toch nog een beste klus was...
Na dat stuurhuis was het bedoeling dat er even niks meer zou gebeuren, maar toen liep een paar maanden terug een remvoering van de remschoen los en stond ik met een geblokkeerd wiel. Dus gelijk links en rechts remvoeringen vervangen, en ook de remcilindertjes en de wiellagers.
En als laatste dit nog http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=25366
Voor de rest is er eigenlijk niks gebeurd, behalve het normale onderhoud. Vloeistoffen, d-riemen, een thermostaat en een hulpkoppelingscilinder en dat soort dingen.
Maar waar het nu om gaat is de bodem reparatie. Zoals hierboven te lezen is hou ik de bodem toch wel regelmatig in de gaten, dus toen ik een klein bruin scheurtje in de beschermlaag zag, vroeg dat meteen om aandacht. Het was echt een klein bruin plekje waarvan je denkt even schoonmaken, tectyl erover en klaar. Helaas viel het tegen, rechts ontdekte ik het en aan die kant is het ook erger. Links was nog niets te zien( als in zien zonder aanraken).

En zo is de werkelijkheid. De vloerbedekking is eruit zodat alles goed bereikbaar is, en het eindresultaat hopelijk lang goed blijft.
(Een toelichting bij de foto's komt nog)