Speeder

Re: RE: Vandaag ongeval gehad, nu 33 repareren

do sep 20, 2007 23:24

ok dat valt me tegen.... :(

maar dit is in mijn ogen nog steeds geen ramp hoeveel was deze krom vergeleken met de sloop auto?

naar mijn idee kan je de ondeerste balk vervangen en de balk op hoogte van de poelie proberen met warm stoken en trekken weer in zijn fatsoen te krijgen... of een ander frond erin lassen ligt een beetje aan je portomenee denk ik....

ik heb evt nog wel een frond en 2 voorschermen voor je die mag je voor niks hebben koplampen heb ik ook nog voor weinig dan ben je al een eind. is alleen geen rood maar spuiten kan altijd nog :wink:

als ze maar weer rijd toch :lol:

denk dat er nog wel mensen zijn die een bumper overhebben en een grill en knippers en een subframe dan kan je voor weinig dit ding toch op de weg houden :lol:
Ik had ook iets minder verwacht, maar ik ben met je eens dat het er helemaal niet zo verschrikkelijk dramatisch uitzien. Regel via Pieter een anders subframe en lampen. Dan regel je via iemand anders hier even twee rode voorschermen en een motorkap. Grilletje kan je zelf spuiten, en zag ik hier ergens voor 15 euro staan.

De onderste balk trek je gewoon recht met behulp van een goede vrachtwagenspanband + boom, eventueel met ketting en even heet stoken. Als je er vanonder een vierkant profiel in schuit voorkom je dat je de onderste balk in een vouw trekt. Als dat niet gaat slijp je op de sloop een balkje uit, en las je die ertussen. Ik zou hem opknappen. Een andere 33 kan je ook wel kopen, maar dan moet je alles overhangen en ben je minstens zoveel tijd kwijt.

Tenzij het chassis echt krom is, maar dat kan je met een beetje boerenverstand en een rolmaat zelf wel inschatten ;)

Rens 1.7QV
Guru
Guru

RE: Vandaag ongeval gehad, nu 33 repareren

vr sep 21, 2007 10:12

Tja ik denk niet dat het de moeite waard is. Maar het balkje waar de radiateur op staat kun je ook nog kopen als immitatie, hetzelfde geldt voor het voorfront.

Klik hier

Pagina 2 bovenste onderdeel dan. Moet je wel kunnen lassen, maar dan wordt het misschien nog iets met de 33, als je 33 niet scheef is. En het is niet duur.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

jef 75
Guru
Guru

vr sep 21, 2007 21:43

subframebalken heb ik nog in goede staat,moest je intresse hebben,wat koplampen en mooie motorkap voor weinig alles

jammer van het accident,maar al bij al valt het nog mee denk ik.

laurens75ts
Full Member
Full Member

zo sep 23, 2007 21:14

nou ik heb der even over zitte denken,
en de kogel is door de kerk en de 33 gaat weg :(

ik heb besloten om alle onderdelen die ik wil bewaren der uit haal en de rest verkoop wat mensen nog nodig hebben.
daarna gaat die naar de sloop.

dus als der nog mensen zijn die iets nodig hebben dan hoor ik het wel.

mvg laurens
Mooi he! Is mijn Alfa..Koffie?!

Gehad:
75 1.6 carbs
75 1.8 I.E
33 1.7 I.E
33 1.7 PEKEL RACER
33 1.7 8v ABS
155 2.0 16v sport

Huidig Alfa's
75 1.8(turbo opbouw)
Alfetta 2000 sedan

apoc33

ma sep 24, 2007 11:58

Ja! ik ben op zoek naar mooie emblemen (motorkap en kofferbak). Dus hoeveel wil je er voor hebben?!

jeroenbos
Member
Member

vr okt 05, 2007 17:24

is niet alleen de voorbalk he wat krom is als je daar een nieuwe tussen wil zetten past dat dus niet omdat die 2 andere ook krom zijn zoon auto moet op de richtbank wil je hem weer recht hebben kan helaas niet uit das dan weer jammer ooit een 156 met voorschade gekocht en die had alleen een tik op de de zijkant van de voorbalk maar echt wel krom hoor kun je vaak zien hoe de motorkap aansluit op de spatborden maar ja als je adresjes weet is het zo voormekaar

mvg j bos
in bezit:
Alfa romeo 33 1.3v dr-hf-24
Alfa Giulietta QV
niet meer in bezit:
Alfa 159 1.9 jts TH-658-J
Alfa 147 1.6 57-nx-zp
Alfa 146 ts-lb-50 1.6 ts
Alfa 147 92-gs-nb 1.6 ts
Alfa GTV st-ns-92 3.0 v6 24v
Alfa 156 84-fh-vz 1.8 ts
Alfa 146 pn-rn-36 1.6 boxer