Andretti Molletti

RE: Mij Alfa 75 ts Race

do mar 22, 2007 22:39

Eindelijk footootjes van je trots Lars!!!
Ziet er goed uit, maar vergeet niet dat gewichtsvermindering gratis is dus pak je slijptol nog eens en slijp die binnen frames uit de deuren en motor/achterklep !
Die velgjes zijn ET25 gok ik zo?? Dan moet je ze straks voor je slicks gebruiken!!!
Heb je de wielophanging al aangepakt??
En die mistlapen eruit he!! dat zijn origineel de koelaansluitingen voor je remmen! ;)
vergeet ook je aandrijfassen niet opnieuw schoon te maken en in te vetten met hoog temp-vet. Die homokineten geven problemen ivm de montage op de remschijven.
Voor heb ik wat getest en de ferodo's DS3000 zijn in de regen piepers, maar remmen altijd goed!

Succes vent en je weet me te vinden he! :thumbs:

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 23, 2007 12:12

he leuk,
mijn oude TS haha :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Larini
Member
Member

Re: RE: Mij Alfa 75 ts Race

wo apr 04, 2007 22:50

Eindelijk footootjes van je trots Lars!!!
Ziet er goed uit, maar vergeet niet dat gewichtsvermindering gratis is dus pak je slijptol nog eens en slijp die binnen frames uit de deuren en motor/achterklep !
Die velgjes zijn ET25 gok ik zo?? Dan moet je ze straks voor je slicks gebruiken!!!
Heb je de wielophanging al aangepakt??
En die mistlapen eruit he!! dat zijn origineel de koelaansluitingen voor je remmen! ;)
vergeet ook je aandrijfassen niet opnieuw schoon te maken en in te vetten met hoog temp-vet. Die homokineten geven problemen ivm de montage op de remschijven.
Voor heb ik wat getest en de ferodo's DS3000 zijn in de regen piepers, maar remmen altijd goed!

Succes vent en je weet me te vinden he! :thumbs:
Hey Dre!
Tof man dat je op mij autotje had gereageert :D een betje laat reacsie van mij :? Maar ben er nog al druk mee. Wil graag op de registerdag als eerst met mij autotje blinken. Dus heb nog zat te doen. Maar super bedank voor de tips! Ik moet inderdaar nog veel slijpen :P Maar ik zou snel weer foto´s en een beter verhaal er bij zetten. Ik heb ondertussen ook al de 105 reactiestangen geplaatst best mooi ook al zeg ik het zelf :P Ik heb ze heelmaal naar de schokdempers gedraaid. Ik ben benieuw wat dat doet. Ik heb ook allles al mooi in het rood gezet van binnen. ook stoel er in gezet plus gordels.
Nu nog de mistlampen er uit :P mooi koelbuisjes er in. en meschrien 3.0 bezienentek plaatsen. heb ook al einddemper geplaats van een ex 147 cup auto klink zeer mooi :P nauw jah nog veel te doen. ik hoop echt zo dat ik de 13 mei haal.
nauw super Dre ik spreek je

En ik weet je te vinden :D
ciao!

Larini
Member
Member

wo apr 04, 2007 22:52

he leuk,
mijn oude TS haha :lol:
Owwwwwwwwww dat is intersant!!!!!!!!!

VERTEL VERTEL VERTEL!!!!!!!!!!!!!!!

_Pieter_
Guru
Guru

do apr 05, 2007 11:11

Goed bezig, hou ons op de hoogte!

Die binnenframes uit je deuren kan je ook met een decoupeerzaag uitzagen. Gaat wat netter en minder kans op vervelende uitschieters.
Zie http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... c&start=15 voor de achterdeuren. Helemaal leeg en het raam zet je vast met een ty-wrapje.

Met de voordeuren moet je wel even kijken hoe je zaagt ivm het evt behoud van je deurgrepen en raamzwengelmechanismes. Een APK eis is dat de linker buitenspiegel van binnenuit verstelbaar moet zijn, oftewel: Of het verstelhendeltje binnen werkt nog, of je raam kan nog omlaag gezwengeld worden. Ook mag je geen scherpe randen hebben in de buurt van de passagiers, dus moet je binnenplaten maken op je voordeuren.

Verdere kansen voor gewichtsbesparing zijn de anti-dreunplaten die ook in de deuren zitten geplakt.

Veel succes!

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 05, 2007 11:57

Owwwwwwwwww dat is intersant!!!!!!!!!

VERTEL VERTEL VERTEL!!!!!!!!!!!!!!!
check PB

trouwens, leuke basis voor een racertje hoor!!!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Martin116
Advanced Member
Advanced Member

wo mei 02, 2007 23:17

He Lars,

Dit project had ik nog niet gespot haha :oops: :oops:
Maar was al wel aardig op de hogte natuurlijk :lol:

Hij word echt mooi man!!!
Wat vind je van de stockers op mijn Giulietta? :wink:

Ik heb hem trouwens ook bij me op de registerdag!
Dus in iedergeval twee racers op de registerdag!!

Ciao Martin
2005 GT 2.0 Twin Spark Racer

allart

vr mei 04, 2007 21:11

heeeyy maatje, ziet er top uit maar zijn al weer oude foto's he! komt helemaal goed met die wage van je alleen jammer dat ie niet op tijd af is voor de register dag. heb je van de week nog tijd om die koni's onder me 33 te knalle? :P dan staat die er wel gaaf bij 13 mei :D

Larini
Member
Member

vr mei 04, 2007 21:44

He Lars,

Dit project had ik nog niet gespot haha :oops: :oops:
Maar was al wel aardig op de hogte natuurlijk :lol:

Hij word echt mooi man!!!
Wat vind je van de stockers op mijn Giulietta? :wink:

Ik heb hem trouwens ook bij me op de registerdag!
Dus in iedergeval twee racers op de registerdag!!

Ciao Martin
Heyy die Martin leuk dat je even reageert op mij bakkie. Maar helaas krijg ik hem niet af voor 13mei :cry: :cry: ik baal er echt super van. Ik moet er echt nog veel aan doen, super balen!! Maar ik kom gewoon met de witte 75 ts van me pa :P ik zie je 13mei dan praten we lekker verder :D zie kan al niet wachten tot de 13de
Groetjessssssss Lars

Larini
Member
Member

vr mei 04, 2007 21:49

heeeyy maatje, ziet er top uit maar zijn al weer oude foto's he! komt helemaal goed met die wage van je alleen jammer dat ie niet op tijd af is voor de register dag. heb je van de week nog tijd om die koni's onder me 33 te knalle? :P dan staat die er wel gaaf bij 13 mei :D
heyy heyy maatje

Jah ik weet het ik moet ook nieuwe foto's en bijbehorende tekst toevoegen. Dat ga ik nu dan ook maar doen.
Ik denk dat ik nog wel even tijd heb van de week om die mooie koni's er onder te pleuren :P nauw mijn auto toch niet af komt voor 13mei :cry: zit ik weer wat minder krap in tijd.
spreek je

Larini
Member
Member

vr mei 04, 2007 23:05

Zo nu dan eindelijk weer eens nieuwe foto's :P heb ondertussen niet stil gezeten.

- Ben met de deurplaaten bezig geweest, linker kant is nu af :D
- Met de voor stabie,
- Heb de remslangen vervangen,
- Heb de koelbuizen gemaakt voor remmen en voor de lucht van de motor,
- Ook radiator vervangen,
- Ander reactiestangen gespaatst van een 105serie,
- Stoel er in gezet plus gordels,
- Heb ook een plaatje gemaakt voor raambediening,
- Plaatje gemaakt voor remverdeler, om warmte tegen te gaan.
- race achterdemper geplaatst van een 147 cup auto, super mooi geluid \ :P

Maar toch ga ik niet de registerdag halen :cry: echt super jammer! Ik moet echt nog wel wat doen en aangezien ik niet super ruim in tijd zit gaat dat niet lukken. Erg jammer ik baal er opzig wel van. het had me echt geweldig geleken om voor de eerste keer te pronken met mijn bakkie. Maarja helaas ik mag dan ook maar hopen dat die zo snel mogelijk af komt nu, want het begint behoorlijjk te kriebelen.

hier nog even een kort lijstje met wat ik ongeveer nog moet doen:
- Stabie tussenstukjes plaatsen.
- Passagiersstoel erin zetten.
- Nieuwe achter remblokken plaatsen, plus schijven.
- Alle bedrading weg werken.
- Deurplaten afmaken.
- Apk klaar maken.
En nog wat dingentjes.

Hier nog de bijbehorende foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ga jullie proberen op de hoogte te houden van mijn bezigheden van mijn 'Lady in Red' !

Roeltje 164

zo mei 06, 2007 08:12

Ha die Lars, ik moet zeggen petje af hoor, dat ziet er allemaal netjes uit....
Ik ben ook benieuwd naar het eindresultaat, maar ja er zit geen 2e stoel helaas, maar ja je zit ook niet te wachten op 125 kg extra gewicht 8)
Ik zie je wel de 13e

Ciaoo

gr Roel :wink:

Terug naar “Projecten”