Gebruikersavatar
Eric
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:35
Locatie: Uithoorn

Leeghalen benzinetank

za jan 29, 2005 22:33

Ik moet wat gaten dicht lassen aan de Bert, links achter bij de bumper bevestiging...
waar ook de benzinetank zit. Die moet er dus uit (safety first...).
Natuurlijk zit-ie tot de rand toe vol, want zo hoort dat als je de Bert in de winterslaap zet.
Wat is nu een goeie tip om die tank leeg te krijgen, zodat ik 'm uit kan bouwen ?

Optie 1. Rondje rijden :D . Kan al niet meer: al van alles en nog wat losgehaald, bovendien is er gestrooid.
Optie 2. Stukje tuinslang erin en hevelen. Niet zoveel zin in een slok benzine... :shock:
Optie 3. Benzine leiding voor bij de motor loshalen, en daar leeg laten lopen. Werkt dat ?

Wie heeft er een tip, of dit al eens gedaan (met succes...) ?
SCARB 00694

164 Q4

RE: Leeghalen benzinetank

za jan 29, 2005 23:05

Ik heb het al regelmatig gedaan. Ik gebruik in feite optie 2 met het verschil dat ik er een balgpompje tussen heb zitten zodat ik m'n grote waffel niet vol benzine krijg. Niet alleen dat het zo vies smaakt maar daar is het ook veel te duur voor :D .
Optie 3 werkt niet want benzine stroomt niet omhoog (natuurkundige wet, daar doe je niks aan). In dat geval moet je je auto kantelen (ik heb zelfs een soort brug die dan kan!) of je moet je (electrische!) brandstofpomp even laten lopen dan werkt het wel.
Maar aangezien je vast geen electrische brandstofpomp in je Alfa hebt zitten zal het wel een variatie op optie 2 worden en kun je misschien beter ook zo'n goedkoop pompje kopen.

Gebruikersavatar
Eric
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:35
Locatie: Uithoorn

RE: Leeghalen benzinetank

za jan 29, 2005 23:11

164Q4,
Hoe kom ik aan zo'n balgpompje? Of zou ik zo'n pompje (ballonnetje) kunnen gebruiken dat in de leiding van een losse benzinetank zit van een buitenboordmotor ?
SCARB 00694

Gebruikersavatar
John
Junior Member
Junior Member
Berichten: 52
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 00:25
Locatie: Arnhem

Re: RE: Leeghalen benzinetank

za jan 29, 2005 23:24

164Q4,
Hoe kom ik aan zo'n balgpompje? Of zou ik zo'n pompje (ballonnetje) kunnen gebruiken dat in de leiding van een losse benzinetank zit van een buitenboordmotor ?
Kijk hier maar even, hevelpomp € 6,95.
http://www.motozoom.nl/product/index.cf ... N=85763716
Laatst gewijzigd door John op ma jan 31, 2005 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8219
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Leeghalen benzinetank

zo jan 30, 2005 00:34

164Q4,
Hoe kom ik aan zo'n balgpompje? Of zou ik zo'n pompje (ballonnetje) kunnen gebruiken dat in de leiding van een losse benzinetank zit van een buitenboordmotor ?
Slang pakken deze vullen met benzine aan één kant dichthouden met vinger andere kant in de tank in de benzina.
Vinger loslaten en leegtrekken die tank :wink:

Lorenzootje

RE: Leeghalen benzinetank

zo jan 30, 2005 01:57

Je kan de auto natuurlijk ook gewoon even op z'n kant zetten en dan de benzine opvangen.

Of ga voor de optie van AlfettaOwner, zo deed ik dat ook met mn aquarium, Ik had ook nooit zo veel zin om al dat vieze piswater van die vissen naar binnen te krijgen :sick: , dus zocht ik een oplossing :D

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Leeghalen benzinetank

zo jan 30, 2005 10:53

164Q4,
Hoe kom ik aan zo'n balgpompje? Of zou ik zo'n pompje (ballonnetje) kunnen gebruiken dat in de leiding van een losse benzinetank zit van een buitenboordmotor ?

Dat wil natuurlijk ook prima !!!!!
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

164 Q4

RE: Leeghalen benzinetank

zo jan 30, 2005 12:09

Afbeelding Deze is voor een auto eigenlijk te klein hoor, dat gaat erg lang duren zo. Ik heb exact net zo een maar die wordt bij mij alleen gebruikt om het vloeistof uit de ultrasoon reiniger te pompen. Voor auto's heb ik er eentje van de doka winkel waarvan de slangen tuinslang formaat hebben. Kost ook weinig en gaat perfect.

Gebruikersavatar
Eric
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:35
Locatie: Uithoorn

RE: Leeghalen benzinetank

zo jan 30, 2005 15:13

Dank voor de tips! Ik begin maar eens met de truc van AlfettaOwner, en als me dat niet lukt: Op naar de doka winkel ..
SCARB 00694

Gebruikersavatar
sjoerdb
Full Member
Full Member
Berichten: 280
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:24
Locatie: venhuizen

RE: Leeghalen benzinetank

zo jan 30, 2005 16:59

er zijn ook pompjes te krijgen die je op de boormachine zet, ook een idee!
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Gebruikersavatar
Eric
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:35
Locatie: Uithoorn

RE: Leeghalen benzinetank

ma jan 31, 2005 21:07

Operatie geslaagd.
Tank is eruit zonder te hevelen. Een beetje zwaarder dan de bedoeling, maar het ging op zich wel makkelijk.

Eerst rubberkraag bij de vulopening loshalen, benzineleiding plus draadjes van meter loshalen, die #@#$%$#-parkers losschroeven (en boren). Krik onder de tank, paar plankjes ertussen zodat-ie mooi vlak draagt en met beleid kwam-ie keurig los. Daarna voorzichtig uit de kofferbak tillen. Het slijp en laswerk kan beginnen!

De rand van de tank is hier en daar wel lelijk aangetast, is daar iets aan te repareren zonder te hoeven solderen of lassen ?
SCARB 00694

Terug naar “Algemene Technische vragen”