Gebruikersavatar
duke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 619
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:13
Locatie: België

elektronische ontsteking

do jan 27, 2005 19:10

Ik ben gaan zoeken op het oude forum naar een goed topic over de ombouw van een conventionele ontsteking van een 2liter Nord naar een elektronische ontsteking, maar niet dadelijk gevonden.
Kan iemand mij concreet zeggen welke elektronische onsteking geschikt is voor een 2 liter Nord met behoud van dezelfde vervroeging (of beter)? De vervroeging bij een conventionele ontsteking kan je wijzigen door de veertjes van de centrifugaalvervroeging te veranderen of door de gewichtjes te veranderen van gewicht, maar hoe zit dat bij een elektronische variant? Hoe zit dat me de vacuum vervroeging? Zit er bij een elektronische ontsteking een begrenzer? Als dit het geval is, is deze dan in te stellen? Wat moet ik allemaal aanpassen?
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Gebruikersavatar
duke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 619
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:13
Locatie: België

RE: elektronische ontsteking

do jan 27, 2005 20:50

ik heb via het oude forum ontdekt dat ik op zoek moet gaan naar een ontsteking van een 75 1.8 op carbs. Kan iemand mij dat bevestigen?
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: elektronische ontsteking

vr jan 28, 2005 10:31

@Duke:

Nog ff verder zoeken. Indien je een BOSCH verdeler hebt kun je deze verdeler simpel ombouwen met behulp van een complete BOSCH ontsteking van een een Golf 2.
Je behoudt dan je eigen vervroeging en bouwt alleen de grondplaat, de hall-gever en de bovenzijde van het verdelerasje over. Als malletje voor het uitslijpen van je verdelerhuis )moet een vierkantje in gemaakt worden voor de Hall-gever) kun je de maten van de Golf verdeler weer zo overnemen. :wink:

Van de Golf heb je nodig: Verdeler , alle bedrading die eraan hangt, bobine en uietraard de stuureenheid. Deze zit als je ervoor staat rechts onder de paravan.
Simpel gezegd: alles wat aan de bedrading van de ontsteking hangt, behalve de auto. :biggrin:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Algemene Technische vragen”