Ritchie
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: do jul 28, 2022 20:21

Bevestiging middenconsole tussen de stoelen & achteruiversnelling problemen.

do mei 02, 2024 11:49

Hoi allemaal,

Ik (Richard) ben nieuw hier en ben sinds kort in bezit van een Coda Tronca 2000 Veloce uit 1977. (Erfstuk van mijn vader)
De auto is na een motor revisie en een aantal andere vernieuwingen van de week APK gekeurd.

Echter heb ik een probleem met de auto in de achteruit te zetten en vooral te behouden.
Bij het wegrijden gooit ie hem uit zijn versnelling.
Wss door rubbers rondom de pook die in de weg zitten.
Moet dit nog uitzoeken, maar hoor graag andere optoes. (Ophangrubber versnellingsbak is goed)

Verder weet ik niet hoe ik het middelconsole (met grote schuifasbak) vast moet zetten tussen de stoelen.
Er is geen bevestiging aanwezig.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Grotejes Richard.

Gebruikersavatar
Freek
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:00
Locatie: Noord Brabant

Re: Bevestiging middenconsole tussen de stoelen & achteruiversnelling problemen.

vr mei 03, 2024 07:05

Dat is een bekend euvel en 9 van de 10 keer is dit wel een versleten achterste rubber van de versnellingsbak waardoor de achterkant van de versnellingbak te laag hangt. Dit rubber is assimetrisch dus goed opletten dat deze juist gemonteerd is.
'65 Giulia Super 1600
'79 Spider Veloce 2000

"It's immaterial which way the nose of the car is pointing, provided the car is traveling in the right direction." -Stirling Moss-

Gebruikersavatar
Freek
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:00
Locatie: Noord Brabant

Re: Bevestiging middenconsole tussen de stoelen & achteruiversnelling problemen.

vr mei 03, 2024 09:48

Zie ook dit topic; viewtopic.php?t=82176
'65 Giulia Super 1600
'79 Spider Veloce 2000

"It's immaterial which way the nose of the car is pointing, provided the car is traveling in the right direction." -Stirling Moss-

Ritchie
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: do jul 28, 2022 20:21

Re: Bevestiging middenconsole tussen de stoelen & achteruiversnelling problemen.

vr mei 03, 2024 10:43

Ik ging hier ook vanuit maar het rubber blijkt intact
Was montage midden console niet goed gedaan kreeg ík gisterenavond te horen.
De steun op de tunnel waar de midden console aan vast moet zitten ontbreekt bij mij vreemd genoeg
Ben dus opzoek naar een oplossing hiervoor.

Als kado kreeg ik erbij te horen dat de wiel lagers achter te veel speling heeft maar dat de versnellingsbak zelf t.z.t. ook een revisie moet hebben (maakt geluid)

Leuk projectje dus 😁

Gebruikersavatar
Freek
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:00
Locatie: Noord Brabant

Re: Bevestiging middenconsole tussen de stoelen & achteruiversnelling problemen.

vr mei 03, 2024 12:08

:thumbs:
'65 Giulia Super 1600
'79 Spider Veloce 2000

"It's immaterial which way the nose of the car is pointing, provided the car is traveling in the right direction." -Stirling Moss-

Terug naar “Algemene Technische vragen”