Gebruikersavatar
figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 634
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:07
Locatie: Vught. N-Br

Spider USA S3 niet willen starten.

zo mar 24, 2024 14:01

Ivm niet vervuilen van een projecten topic, heb ik mijn vraag even afgesplitst hiervan.
Nope, het is een L-jetronic. Pas op de Spider S4 kwam er Motronic.
Dus ik heb ook 2 BDP-sensoren. Weet ook dat hij niks doet als eentje al niet meer fris is, maar ik heb ze een paar jaar terug vervangen en toen wilde hij weer starten. 2 jaar geleden idem, ook vervangen maar toen wilde hij alsnog niet starten. Toen heb ik hem 2 dagen laten staan en wilde hij daarna héél twijfelend aanslaan op 3 cylinder. Dag erna startte hij weer om vervolgens een jaar lang weer probleemloos te functioneren. :roll:

Ik zal beide sensoren eens even doormeten, want als ze stuk gaan dan zie je dat meestal aan de weerstand die op oneindig schiet.
Ik heb ook een S3 spider (1987, USA) met (ineens) een gelijksoortige probleem. Niet willen starten, hoor de benzinepomp niet draaien (doet het wel als ik er rechtstreeks spanning opzet) en geen vonk. Lijkt richting de computer of sensoren dus. Ik heb inmiddels het hele HPSI artikel van voren naar achteren gelezen. De weerstand van beide sensoren zijn bij mij ± 900 ohm, dus zou ongeveer goed moeten zijn. Stekker is het plastic wel helemaal verpulverd, dus ik ga beide sensoren toch maar eens vervangen. Zijn beide sensoren overigens gelijk ? Dus bv deze ? En waar koop ik een connector richting de computer ? Kan die online nergens vinden.

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4695
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Spider USA S3 niet willen starten.

zo mar 24, 2024 16:11

Sensoren zijn gelijk ja. Hebben wel 2 verschillende onderdeelnummers, maar dat heeft te maken met de lengte van de kabel. Gewoon 2 lange bestellen als dat makkelijker is.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Terug naar “Algemene Technische vragen”