Gebruikersavatar
edb1234
Member
Member
Berichten: 220
Lid geworden op: zo mar 15, 2009 13:36
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

Re: Krukas verwijderen Alfa 75 TS

di nov 14, 2023 13:26

Is de pointer voor de merktekens op je vliegwiel.
Maar je moet even nadenken wat je wilt, als je de mechanische toerenteller kabel nog wilt aansluiten heb je een andere waterpomp nodig, die heeft deze pen geeneens niet eens.
Ik heb zelf een andere pointer gemaakt, die op het flensje van de toerenteller aansluiting zit.
Afbeelding
...heel ff in de war hier... Je hebt het over vliegwiel. Bedoel je niet de krukaspulley, die getande waar de krukaspositiesensor op afleest? Dat is namelijk de pulley die bij mij in de weg zit om de waterpomp te demonteren... :?:

Overigens ga ik voor de mechanische toerenteller, dus het wordt een andere waterpomp...

(kheb nog veel te leren merk ik al... :lol: :lol: )
Ernst

- Nu: Giulia 1300 Super '73 (project)
- Gehad: Alfa Romeo 145 Junior 1.4 16klepper '98 (zwart)

To achieve anything, you must be prepared to dabble on the boundary of disaster (Sir Stirling Moss).

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 613
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

Re: Krukas verwijderen Alfa 75 TS

di nov 14, 2023 13:50

Ja krukaspoelie bedoel ik, geen idee waarom ik vliegwiel schreef, waarschijnlijk omdat ik daar ook een pointer gemaakt had om de nokkanassen te timen :mrgreen:
Als je de mechanische teller wilt heb je ook een tussen tandwiel nodig van een Nord blok en die moet je ook nog modificeren om in een TS blok te kunnen plaasten. Allemaal niet heel moeilijk, maar je moet het wel even weten.

Als je ooit in de buurt bent ben je van harte welkom om eens te komen kijken hoe ik het gedaan heb.
Of PB je 06 dan kan ik altijd makkelijk nog wat foto's sturen welke misschien nog niet ik mijn topic staan.

Hier is ook een en ander te vinden over de conversie:
http://www.autocomponenti.com/kjm/twin_ ... series.htm

Terug naar “Algemene Technische vragen”