Pagina 1 van 1

Roetfilter problemen

Geplaatst: wo sep 14, 2022 16:57
door Ledoc
Hallo

Ik rij met een Alfa 159 sw bj.2010 2.0jtdM regenererende roetfilter.

Nu ik woon in België en sinds 06/22 worden de euro 5 diesels anders gekeurd, lees strenger op uitstoot.

Ik ben dus afgekeurd omdat ik 4 miljoen deeltjes per cm³ heb en het mogen er maar 1 miljoen per cm³ zijn ...

Hoe kan dit volgens jullie best opgelost worden, mensen met ervaring op bruikbare tips?
Gewoon DPF vervangen of laten reinigen? Wat met de injectoren en andere sensors op de roetfilter?

Alvast bedankt voor de talrijke reacties :)

mvg.
Jan

Re: Roetfilter problemen

Geplaatst: do sep 15, 2022 16:20
door leonm
Goeie reiniger erin, vlak voor de keuring een lange rit maken zodat het product goed ingewerkt is en zorgen dat hij niet teveel afkoelt voordat de meting gedaan wordt.

Zelf goeie ervaring met deze:
https://tecflow.com/product/speed-cleaner/

Al een paar keer auto's door de keuring meegekregen die in eerste instantie afgekeurd waren.

Ook deze schijnt heel goed te werken:
https://www.wynns.be/nl/product/diesel- ... treatment/
Geven zelfs niet goed-geld terug garantie
Heb deze voor diesel zelf nog niet gebruikt, wel de versie voor benzine motoren, en daarmee krijg ik zelfs de olieslurpende Hyundai in combinatie met alleen maar ritjes rond de kerktoren (dus nooit warm = kat vol olie) van m'n schoonouders mee door de keuring

Re: Roetfilter problemen

Geplaatst: vr sep 16, 2022 23:28
door 33sud75
gezien de grens voor een groene kaart zonder waarschuwing op max 250.000 deeltjes ligt
en bij 250.000 - 1.000.000 deeltje groene kaart met waarschuwing ligt
is je uitstoot dus 1600% hoger als toegestaan. :wink:

dit alles gemeten bij stationair toerental dus onder belasting zal deze waarde nog wel een stuk hoger liggen :shock:

Re: Roetfilter problemen

Geplaatst: zo sep 18, 2022 09:56
door Niels
Wat is de km stand van de auto en roetfilter...?